• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تاثیر سبوس برنج در رشد مو

تاثیر سبوس برنج در رشد مو چگونه است؟

تاثیر سبوس برنج در رشد مو همانطور که می تواند بسیار مثبت باشد، در صورت استفاده نامحدود از آن نیز ممکن است با ضررهایی رو به رو شوید.

تاثیر مو در زیبایی غیر قابل انکار است. از این رو افراد از روش های مختلفی بهره می برند تا به این نتیجه دست پیدا کنند. استفاده از خوراکی برای رشد سریع مو نمونه ای از این راهکارها است. رشد مو ها و پرپشتی آن ها یکی از دغدغه های اصلی افراد است. افراد به دنبال راه  حل های طبیعی و مصنوعی برای جبران کم مویی هستند. موی سر یکی از مهم ترین آیتم های زیبایی بوده و می تواند تاثیر بسیار بالایی در اعتماد به نفس افراد داشته باشد. داشتن تغذیه مناسب، عدم رنگ کرن بیش از حد مو ها و عدم استفاده از مواد شیمیایی سلامت مو های شما را تضمین خواهد کرد اما چه بخوریم تا مو های پر پشتی داشته باشیم.

 مشاوران کلینیک مدرن  قصد دارند شما را با ماده غذایی آشنا کنند که رشد مو های شما را تسریع می کند. اما این ماده چیست؟ مواد غذایی زیادی برای رشد مو ها ضروری و مفید هستند که مهم ترین آن ها سبوس برنج می باشد در ادامه با ما همراه باشید تا از مقاله تاثیر سبوس برنج در رشد مو چگونه است؟ بیشتر استفاده کنیم امیدوارم از آن استفاده کنید.

برنج یا سبوس برنج؟

یکی از مهم ترین آیتم های سفره های ما ایرانیان  از دیرباز برنج بوده است که به شکل های مختلف و با مواد غذایی مختلف طبخ شده و مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته برنج را با سبوس آن مصرف می کردند. اما برنجی که اکنون در دسترس ماست فاقد سبوس می باشد. برنج برای رشد مو ضروری است اما آن چه که رشد مو ها را بیشتر می کند سبوس برنج است.

 سبوس برنج سرشار از ویتامین ها آ، ای و بی است که موجب تقویت سیستم ایمنی، درمان چاقی، موثر در سیستم گوارش و … می شود. این ماده سرشار از ویتامین هایی است که برای رشد مو ها ضروری هستند. مهم ترین عامل استفاده از سبوس برای رشد مو ها داشتن ویتامین B است زیرا هر ماده ای آن را ندارد و در سبوس برنج به فراوانی یافت می شود.

تاثیر سبوس برنج در رشد مو

روش استفاده از سبوس برنج برای رشد سریع مو   

سبوس برنج هم می تواند باعث رشد مو های شما شود و هم از سفیدی آن ها جلوگیری کند. بدین منظور می توانید مقداری از آن را پخته و تفاله آن را دور بیندازید. اکنون می توانید از آب آن در غذا هایی مثل سوپ استفاده کنید و یا مثل چای آن را بنوشید. ترکیب این ماده با لیمو عمانی و جوشاندن آن نیز می تواند از سفید شدن زود رس مو های شما جلوگیری کند. همچنین ماساژ دادن مو های شما با آب سبوس که پخته شده است نیز می تواند در رشد مو های شما و تقویت آن ها مفید واقع گردد.

سعی کنید در سالاد خود از پودر سبوس و روغن زیتون استفاده کنید، همچنین می توانید همراه با برنج سفید مقداری برنج سبوس دار نیز اضافه کنید که ارزش غذایی آن بالا رفته و به شما در رشد سریع موهایتان کمک کند. استفاده از شامپو هایی که با سبوس برنج درست شده اند نیز در رشد مو های شما اثرگذار است. از سبوس می توان برای حالت دادن مو ها استفاده کرد. پس استفاده از انواع ژل و چسب مو را کنار گذاشته و آب سبوس پخته شده را جایگزین آن کنید. سعی کنید جوانب بهداشتی را رعایت نموده و از سبوسی استفاده کنید که در بسته بندی استاندارد تهیه شده باشد.

عوارض جانبی سبوس

سبوس ممکن است عوارضی دااشته باشد که شما باید با آن آشنایی داشته باشید. این ماده برای زخم معده و روده و همچنین روده و کولیت عصبی مضر است  پس افرادی که این بیماری ها را دارند آن را مصرف نکنند. مصرف زیاد آن برای شما مریضی های معده به همراه می آورد و کمی خشک است پس توصیه می شود اگر سبوس مصرف کردید حتما از نوشیدنی و آب زیاد پس از آن استفاده کنید تا به معده و روده های شما آسیب نزند.

قبل از این که آب سبوس را روی مو های خود بریزید ابتدا کمی روی بازویتان بریزید تا مطمئن شوید نسبت به این ماده حساسیتی ندارید. سبوس سرشار از انواع ویتامین است و پس از مطالعه مقاله  تاثیر سبوس برنج در رشد مو چگونه است؟ از کلینیک مدرن سعی کنید حتما آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا از مزایای آن بهره مند شوید و به رشد سریع مو های شما کمک کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار