• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خوراکی های مورد نیاز برای رشد مو

آشنایی با خوراکی های مورد نیاز برای رشد مو

خوراکی های مورد نیاز برای رشد مو یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که باید توجه بسیار زیادی به آن شود؛ چرا که می تواند باعث سلامتی موها شود. زیبایی مو ها از مهم ترین خواسته های انسان است که برای آن می کوشد افراد تمایل دارند که مو های پر پشت و زیبا داشته باشند که بتوانند آن را خوب حالت بدهند و روی آن مدل دلخواه مو را پیاده سازی کنند اما آیا رشد موی انسان ها یکسان است و همه افراد  از موهای خو راضی هستند؟

پاسخ واضح است خیر. عده بسیاری روزانه مجلات زیبایی را ورق می زنند تا بررسی کنند چه چیز هایی رشد مو های آن را تسریع می کند و چه باید و نباید های در این زمینه وجود دارد. مقاله تحت عنوان آشنایی با خوراکی هایی که به رشد موی شما کمک می کنند آماده کرده ایم که امیدواریم در این زمینه بتواند به شما کمک قابل توجهی کند. اکنون قصد داریم مواد غذایی که در رشد موهایتان موثر هستند را به شما معرفی کنیم.

تخم مرغ در تسریع رشد مو ها

یکی از مواد غذایی موثر در رشد مو ها تخم مرغ است. یکی از علل ریزش مو کمبود پروتئین است بنابراین شخص با تغذیه پروتئین روزانه باید باعث قطع ریزش مو خود را شود. تخم مرغ سرشار از پروتئین و بیوتین است که به رشد مو ها کمک بسیار زیادی می کند و در حفظ سلامتی مو ها تاثیر زیادی دارد.

خوراکی های مورد نیاز برای رشد مو

میگو و چربی ماهی در روند رشد مو ها

غذاهای دریایی از جمله ماهی و میگو ر حفظ سلامتی انسان بسیار مفید هستند. چربی ماهی ها سرشار از امگا3 است که رشد مو های شما را چند برابر خواهد کرد همچنین میگو ها سرشار از آهن، روی، ویتامین B و D است که می توانند در رشد مو ها تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. همچنین امگا 3 موجود در میگو نیز در پر پشت کردن مو ها اثر گذار است.

انواع آجیل و دانه ها به عنوان خوراکی های مورد نیاز برای رشد مو

انواع آجیل  و انواع دانه ها از جمله مواردی هستند که در رشد مو بسیار اثر گذار می باشند. این مواد سرشار از زینک، انواع ویتامین و اسید های چرب هستند که رشد مو ها را چند برابر کرده و در برابر موخوره و خشک شدن مو وسایر آسیب ها از مو های شما محافظت می کنند.

خوراکی های مورد نیاز برای رشد مو

لوبیا و انواع حبوبات

انواع حبوبات به دلیل داشتن  پروتئین برای رشد مو ها مفید هستند. اما لوبیا سرشاز از زینک و پروتئین است و اثر بسیار بالایی بر رشد مو ها دارد. همچنین این ماده مغذی از روی، آهن و بیوتین است که تمام این موارد موجب تسریع رشد مو های شما خواهند شد. پس سعی کنید حتما لوبیا را جزو رژیم غذایی خود قرار دهید و برای چندین برابر کردن رشد مو هایتان از آن استفاده کنید.

تسریع رشد مو با جوانه گندم  

همان طور که گفتیم انواع ویتامین ها و پروتئین ها برای رشد مو ضروری هستند. جوانه گندم سرشار از ویتامین b بوده و گزینه بسیار مناسبی برای رشد مو ها است همچنین این ماده حاوی فیبر است که احساس سیری بلند مدت را در شما به وجود می آورد. سعی کنید از مصرف روزانه غلات غافل نشوید و آن را در رژیم غذایی خود جای دهید تا در تسریع  رشد مو های شما به شما کمک کند .

علاوه بر مواد گفته شده در بالا مواد غذایی دیگری نیز  موثر هستند که از جمله آن ها می توان به سویا و ماست و انواع میوه مانند موز  که غنی از ویتامین هستند اشاره کرد. همچنین ویتامین C از شکستن موهایتان جلوگیری می کند بنابراین مصرف روزانه مقداری از سبزیجات و گوجه می تواند شما را در این زیمه یاری کند.

ید یکی دیگر از موادی است که برای رشد مو ضروری است.موادی مانند قارچ ها، انواع غذا های دریایی، اسفناج و سیر به دلیل غنی بودن از ید می توانند در رشد مو های شما اثر گذار بوده و آن را تسریع کنند. همچین یک عنصر دیگر که برای رشد مو ها ضروری است مس می باشد که لازم است با استفاده از ظروف مسی  برای پخت غذا آن را در بدن خود تامین کنید. همچنین کاکائو و شکلات سیاه نیز در اکسیژن رسانی به مو ها بسیار اثر گذار هستند زیرا سرشار از مواد معدنی بوده و به شما کمک می کنند مو هایی زیبا و پر پشت داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار