• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تاثیر مژه در زیبایی صورت

تاثیر مژه در زیبایی صورت

تاثیر مژه در زیبایی صورت و جوان تر به نظر رساندن فرد بسیار است. به همان اندازه که تاثیر ابرو در زیبایی صورت دارد. مژه ها نیز همانند مو و ابرو ها به رسیدگی و مراقبت نیاز دارند تا سالم و مقاوم بمانند.  با توجه به این تاثیر تقریبا همه ی افراد به داشتن مژه های بلند و پر حجم علاقه دارند به همین دلیل همواره به دنبال یافتن روش های تقویت و حجیم کردن مژه ها می باشند. اگر هر یک از شما عزیزان نیز به داشتن مژه های بلند تمایل دارید می توانید در ادامه ی مطلب ما را همراهی نمایید.

علت ریزش مژه و کم پشت شدن آن ها

 تاثیر مژه در زیبایی صورت و چشم ها بر هیچ کس پوشیده نیست. اما متاسفانه ممکن است گاهی در مقطعی از زمان شاهد ریزش مژه ها  و کم پشت شدن آن ها بشویم. برهی از مهم ترین دلایل ریزش مو ها عبارت اند از:

  • التهاب موضعی (ملتهب شدن لبه های پلک که به بلفاریت معروف است)
  • بیماری های داخلی مثل اختلالات در غده ی تیروئید
  • بیماری خود ایمنی
  • تومور در لبه ی پلک چشم
  • ریزش مژه ی ارثی و ژنتیکی
  • استفاده از داروهای خاص
  • کم شدن میزان پروتئین، آهن، بیوتین و … در اثر رژیم غذایی نا درست
  • قرار گرفتن در معرض شرایط استرس زا و فشار های عصبی برای مدت طولانی
  • مصرف کردن دخانیات و مشروبات حاوی الکل و نیز مواد مخدر
  • و … .

موارد ذکر شده می توانند باعث ریزش مژه ها و از بین بردن تاثیر مژه در زیبایی صورت فرد بشوند.

روش تقویت و بلند تر کردن مژه ها

با توجه به میزان تاثیر این مورد در زیبایی باید حتما چند دقیقه از روز را برای رسیدگی به مژه ها وقت گذاشت تا با حفظ سلامت و رشد آن ها مژه های بلند و پر حجم داشته باشیم و از تاثیر مژه بر زیبایی صورت و چشم ها لذت ببریم. اگر دوست دارید مژه های تان بلند و پر پشت شوند همیشه پلک ها را به آرامی ماساژ دهید تا جریان خون با سرعت بیش تری به فولیکول های مو برسد و باعث تغذیه ی آن شود که در نهایت رشد مژه ها تحریک خواهد شد. استفاده از درمان های گیاهی و خانگی برای رشد مژه ها هم روش های کم هزینه محسوب می شوند و هم تاثیر تضمینی دارند. چند نمونه از آن ها را در ادامه ذکر می کنیم.

ژل آلوئه ورا و  تاثیر مژه در زیبایی صورت

برای  این موضوع مهم  باید مژه ها را پر پشت و تقویت کنید. بدین منظور می توانید از ژل آلوئه ورا کمک بگیرید. این ژل حاوی مواد مغذی و ویتامین های بسیار است که برای رشد مژه ها مفید است. هم چنین می تواند به مرطوب ماندن مژه ها کمک کند.

روغن های گیاهی

با توجه به اهمیت این موضوع و جذابیت آن تقویت مژه و تحریک آن ها برای رشد بسیار مهم است که می توان از روغن های گیاهی در این زمینه استفاده کرد. روغن گیاهی و به خصوص روغن زیتون و روغن کرچک( روغن کرچک سیاه جامائیکایی) با داشتن ویتامین و مواد مغذی می توانند تاثیر شگفت انگیزی بر تسریع روند رشد مژه و نیز حفظ سلامت و مقاومت آن ها داشته باشند. شما می توانید با مدوامت ورزیدن در استعمال این روغن ها شادابی و نرمی را به مژه ها یتان هدیه دهید و از این تاثیر  لذت ببرید.

ویتامین E

ویتامین E نیز برای رشد مژه ها بسیار مناسب و کاربردی است. می توانید از قرص ویتامین E استفاده کنید یا لوسیون های آن را از داروخانه ها و لوازم آرایشی بهداشتی فروشی تهیه کنید و استفاده نمایید. می توانید مقداری ویتامین E را به همراه دو الی سه قطره روغن زیتون به پنبه آغشته کنید و سپس پنبه را به مژه ها به آرامی بمالید و اجازه دهید چند دقیقه روی آن بماند سپس با آب ولرم بشویید.

پوست لیمو در  تاثیر مژه در زیبایی صورت

پوست لیمو سرشار از ویتامین C و B است که می تواند رشد مژه ها را تحریک کند. هم چنین اسید فولیک و دیگر مواد مغذی موجود در آن می تواند برای تقویت مژه ها بسیار مفید باشد. می توانید پوست لیمو را به روغن کرچک و روغن زیتون اضافه کنید تا خاصیت پاک کنندگی روغن ها را افزایش دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار