• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تقویت مو کودکان

تقویت مو کودکان

تقویت مو کودکان موضوع مهمی است که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد. مو از نظر رنگ، میزان تراکم ، زمان سفید شدن آن بر اساس جنس ، سن و نژاد افراد متفاوت است . این که بخواهیم جنس و نوع مو های خود را تغییر بدهیم کار اشتباه و بیهوده ای است بلکه باید جنس مو های خود را مانند رنگ پوست و دیگر ویژگی های ظاهری مان بپذیر و در صدد تغییر آن نباشیم.

ما اغلب مطالبی در مورد مراقبت از موی بزرگسالان خوانده ایم اما کمتر به بررسی ساختار ، مراقبت و تقویت مو کودکان پرداخته ایم. در این مقاله می خواهیم به بررسی موضوعاتی مانند علت و آسیب های    ریزش مو کودکان و چگونگی تقویت مو کودکان بپردازیم.

آسیب هایی که باعث ریزش مو کودکان می شود

کودکان وقتی متولد می شوند دارای مو های نرم و کرکی شکل هستند که از ۶ ماهگی به بعد این موها شروع به ریزش می کند و حتی ممکن است مو هایی با جنس و رنگ متفاوت به جای این مو های کرکی شکل رشد کند و این چیز طبیعی است و والدین نباید نگران باشند اما علت های مختلفی وجود دارد که به مو کودکان آسیب میزند و باعث ریزش  مو آن می شود مانند:

عوامل فیزیکی

اگر مو های یک کودک محکم و به صورت دم اسبی بسته یا موهای ژولیده محکم کشیده شود ممکن است باعث ریزش مو او شود.

عفونت های قارچی

عفونت های قارچی ممکن است باعث ریزش مو کودکان شود. قارچ سر پهن ، نوعی عفونت قارچی است که باعث می شود کودک نوپا شما مقداری زیادی از مو پشت سر خود را از دست بدهد.

علت های دیگری مانند ژنتیک ، استرس، کمبود مواد مغذی و کم کاری تیروئید نیز علت های ریزش مو کودکان هستند.

۵ خوراکی برای پر پشت کردن  و تقویت مو کودکان

تخم‌ مرغ

تخم مرغ سرشار از امگا۳ و کلسیم است که نه تنها در رشد و تقویت مو کودکان بلکه در تقویت سیستم ایمنی بدن آنها نیز موثر است .

موز

موز را در رژیم غذایی کودکان قرار دهید . موز سرشار از ویتامین B است که باعث تقویت ریشه مو کودکان می شود.

مرکبات

مرکبات، میوه های سرشار از فولیک اسید هستند که باعث  حفظ سلامت مو می شوند. فولیک اسید باعث تقویت ریشه مو می شود و از ریزش آن  جلوگیری می کند.

لبنیات

لبنیات مانند شیر علاوه بر این که سیستم ایمنی و استخوان های کودکان را تقویت می کند باعث افزایش رشد  و تقویت مو کودکان نیز می شود.

برنج

برنج سر شار از ویتامین B   است که تولید کراتین را افزایش می دهد ، کراتین نوعی پروتئین است که باعث تقویت پیاز مو می شود.

تقویت مو کودکان

نکات مهم برای تقویت موی نوزادان و کودکان

زمانی که نوزاد شما رو به پشت خوابیده باشد باعث می شود موهای پشت سر او بر اثر تعریق به هم چسبیده شود. برای حل این مشکل بهتر است با یک دستمال مرطوب عرق آن را بگیرید تا موها از حالت چسبندگی خارج شود.

زمانی که نوزاد خود را به حمام می برید مو های او را با صابون شستشو ندهید  زیرا این کار باعث خشکی مو نوزاد و درهم گره خوردن آن می شود.

موهای نوزاد خود را با شانه مخصوص شانه کنید زیرا این کار باعث می شود که گردش خون زیر پوست سر بیشتر جریان پیدا کند که ابن عمل باعث تقویت رشد مو کودک و نوزاد شما می شود.

استفاده از شامپو های بچه برای رشد و تقویت مو سر نوزاد مفید است . زمانی که شما از شامپو بچه استفاده می کنید باعث می شود پوست های اضافی که بر روی سر نوزاد و کودک است از بین برود و در نتیجه به رشد موی نوزاد شما کمک فراوانی می کند.

در کف سر نوزاد پوسته هایی وجود دارد که می توان با استفاده از روغن نارگیل این پوسته ها را از بین برد و به رشد و تقویت مو کودک کمک کرد.

به هیچ عنوان از مواد شیمایی برای تقویت مو کودکان خود استفاده نکنید زیرا ممکن است منجر به حساسیت کودک شما شود.

داشتن یک رژیم غذایی سرشار از املاح و مواد مغذی می تواند به رشد و تقویت مو کودکان کمک کند.

سخن پایانی

خانواده ها باید ساختار طبیعی موی کودکان خود را بپذیرند و بدانند هیچ راهی برای تقویت یا افزایش تراکم موهای طبیعی که بیمار نیست وجود ندارد . ولی با رعایت نکاتی که در مقاله گفته شد می توان از بیمار شدن مو کودکان جلو گیری کرد. البته این موضوع در بزرگسالان نیز تبدیل به یک معضل بزرگ شده است. به گونه ای که برای از راهکارهای مختلفی استفاده می کنند که کاشت مو و رشد مو با خوراکی نمونه هایی از این موارد هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۴ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار