• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تاثیر کوتاهی مو در رشد مو

تاثیر کوتاهی مو در رشد مو

شاید شما هم شنیده باشید که اگر موها را کوتاه کنید باعث رشد بیش تر آن ها خواهید شد. و یا شاید هم شما به این موضوع اعتقاد داشته باشید! حتما دیده اید که برخی پدر و مادر ها و به خصوص در گذشته موهای کودکان خود را به طور مرتب کوتاه می کنند تا سرعت رشد موهایشان را افزایش دهند. به هرحال باید بگوییم که کوتاه کردن موها عملا هیچ تاثیری در رشد موها ندارد و مسئله ی تاثیر کوتاهی مو در رشد مو از نظر پزشکی هیچ پایه و اساس علمی ندارد و کاملا اشتباه است. برخی ها برای داشتن موهای پرپشت راه های مختلفی را انتخاب می کنند.

چرا که به تاثیر مو بر زیبایی صورت پی برده اند. یکی از این روش ها کاشت مو می باشد ولی قصد داریم تا در ادامه تاثیر کوتاهی مو در رشد مو را با جزییات بیش تر بررسی  کنیم. بنابراین با ما در سایت مدرن همراه باشید.

تاثیر کوتاهی مو در رشد مو افسانه یا واقعیت؟!

همان طور که گفتیم بسیاری از افراد در گذشته و حتی امروزه مثبت بودن تاثیر کوتاهی مو در رشد مو را باور دارند. اما این یک باور بی اساس و نادرست است. باید بدانید که موهای هر فرد به طور متوسط معمولا در هر ماه در حدود ۱.۳ سانتی متر رشد دارند و اگر شما دائما ساقه ها و نوک آن ها را کوتاه کنید هیچ تاثیری روی میزان رشد آن ها نخواهید داشت و تنها مواردی که در سرعت رویش مو موثرند فقط هورمون های بدن و رژیم غذایی و هم چنین ژنتیک فرد می باشند. اما چه چیزی باعث می شود که برخی افراد تاثیر کوتاهی مو در رشد مو را باور داشته باشند؟

تاثیر کوتاهی منظم موها در ظاهر آن

ممکن است موهای شما به طور طبیعی یا بر اثر استفاده ی بیش از حد از حالت دهنده های مو سشوار دچار موخوره و شکنندگی بشوند. اگر نوک شکننده ی آن ها را کوتاه کنید باعث سالم تر به نظر رسیدن آن ها خواهید شد اما تاثیری بر روی رویش آن ها نخواهید گذاشت.

خطای دید در اثر کوتاهی یا تیغ زدن موها

احتمالا شما برای این که رشد موهای کودک خود را افزایش دهید آن ها را تیغ می زنید! باید بدانید که تاثیر تیغ زدن مو مانند تاثیر کوتاهی مو در رشد مو رد شده است. شما هنگامی که سر دیگران یا خود را تیغ می زنید می توانید رویش موهای کوتاه تان را بهتر از رویش موهای بلند ببینید و به همین علت برای شما یک خطای دید خواهد شد که باعث می شود شما به اشتباه بپندارید رویش سریع این موهای کوتاه شده به خاطر تیغ زدن آن هاست!

برش مو در نزدیکی فولیکول مو

یکی دیگر از دلایل اعتقاد به رشد مو در اثر کوتاهی مو و تیغ زدن آن ها این است که وقتی موها را تیغ می زنید در واقع برش را در نزدیکی فولیکول های مو انجام داده اید. موها در این قسمت محکم تر و پایدار تر اند به همین علت ظاهر آن ضخیم تر به نظر می رسد.

تاثیر کوتاهی مو در رشد مو

سطح مقطع موهای تیغ زده

در هنگام کوتاه کردن مو با استفاده از قیچی موها به صورت عمود بر جهت رویش کوتاه می شوند و سطح مقطع آن ها کوچک تر می شود اما اگر از تیغ استفاده کنید به دلیل برش آن به طور مسطح با پوست به سطح مقطع آن عرض بیش تری می دهید و باعث می شود که در هنگام رشد بلند تر به نظر برسند.

کوتاهی مو و رشد مو

بنابراین شما عزیزان باید تاکنون با مطالعه ی مطالب ذکر شده در این مقاله دریافته باشید که تاثیر کوتاهی مو در رشد مو یک باور کاملا ناصحیح و رد شده می باشد. چرا که محل کوتاهی مو از قسمت انتها و ساقه ی موها انجام می شود اما رشد موها از قسمت فولیکول های مو می باشد بنابراین کوتاه کردن منظم آن ها هیچ گونه ارتباطی با رویش آن ها ندارد. اما شما می توانید برای سلامت موها و جلوگیری از موخوره زدن آن ها کوتاهی مو را مرتبا انجام بدهید و در کنار آن برای افزایش میزان سرعت رویش مو هورمون های بدن تان را کنترل کنید و رژیم غذایی سالم داشته باشید. بدین منظور می توانید مطالب مرتبط با روش های تقویت و سالم نگه داشتن موها نظیر استفاده از ویتامین های کلیدی برای رویش مو را در سایت مدرن مطالعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار