• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مراقبت از موهای بلند

مراقبت از موهای بلند

مراقبت از موهای بلند موضوع مهمی است که در ادامه به بررسی راهکارهای آن خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید. کاشت مو یکی از تمهیداتی به حساب می آید که افراد در مواجه با ریزش مو آن را انتخاب می کنند؛ چرا که مو یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در زیبایی به حساب می آید. مو در نظر بسیاری از خانم ها و آقایان به عنوان یک دارایی محسوب می شود از این رو باید از این دارایی به خوبی محافظت و نگهداری شود تا سالم و زیبا باشد.

نگهداری از موهای بلند که خواسته هر انسانی است شاید یک کار نسبتا سختی به نظر برسد ولی شما می توانید با استفاده از راه کار های درست  مو های بلند و زیبایی داشته باشید و این کار سخت را به لذت تبدیل کنید. پس اگر شما از جمله افرادی هستید که به دنبال داشتن موهای بلند و زیبا هستید با ما در این مقاله همراه شوید.

  • توصیه هایی برای داشتن موهای بلند و زیبا

▪ انتخاب برس مناسب

انواع مختلفی از برس ها از جمله: برس های دانه چوبی ، پلاستیکی و فلزی در بازار وجود دارند . بهترین برس برای شانه زدن مو های بلند استفاده به ترتیب از برس های دانه چوبی ، دانه فلزی، دانه پلاستیکی است .

▪ استفاده از شامپو های مناسب موهای بلند

شامپو های مناسب مو های بلند ، شامپو هایی هستند که چربی مو را زیاد از بین نبرند، مارک شامپو ها و ایرانی و خارجی بودن آن ها نباید ملاک قرار بگیرد بلکه باید از شامپو هایی استفاده شود که سلامت مو را تضمین کند.

▪ جلو گیری از گره خوردن مو های بلند

خانوم هایی که دارای مو هایی بلند هستند در هنگام خواب مو های خود را بافته و یا آن ها را با یک بستن ساده بدون کشیدگی ببندید تا از این طریق از گره خوردن مو های خود جلو گیری کنید . اگر مو های شما گره خورده است آن را به زور شانه یا برس نزنید ، ابتدا سعی کنید با یک نرم کننده یا روغن مو ها را ماساژ بدهید تا گره ها باز شود و سپس اقدام به شانه زدن موها کنید ، در غیر این صورت مو ها از وسط قطع یا از ریشه خارج می شوند.

▪  داشتن رژیم غذایی مناسب

داشتن یک رژیم غذایی مناسب می تواند تمام مواد مغذی که مو ها به آن احتیاج دارند را فراهم کرده و از مو ها محافظت کند.

▪ عدم استفاده از سشوار

در حد امکان اجازه بدهید مو ها آزادانه و در هوای آزاد خشک شوند و از سشوار برای خشک کردن مو ها فقط در مواقع ضروری استفاده کنید، زیرا استفاده مکرر از سشوار می تواند به ساقه مو ها آسیب رسانده و سبب خشکی پوست سر شود.

▪ استفاده از انواع روغن ها

استفاده از روغن هایی مانند: روغن نارگیل، کرچک، زیتون و … می تواند سبب تقویت موها شده و به رشد آن ها کمک کند. بنابر اگر قصد مراقبت از مو های بلند خود را دارید می توانید از روغن ها کمک بگیرید.

مراقبت از موهای بلند

▪ استفاده از گیره و کش های مناسب

سعی کنید تا آن جایی مقدور است مو های خود را با کلیپس و گیره ببندید و از کشیدن و محکم بستن آن ها توسط کش ها خود داری کنید. اگر از کش استفاده می کنید بهتر است کش ها پارچه ای باشند زیرا کش های پلاسکی مو ها را از ریشه قطع می کنند.

▪ عدم شانه زدن مو های خیس

مو های خود را زمانی که خیس هستند شانه نزنید زیرا در این حالت مو ها از مقاومت کمتری برخوردار بوده و این کار می تواند به مو های شما آسیب زده و سبب ریزش آن ها شود.

▪ مو های بلند خود را چگونه بشوییم

شامپو مورد نظر را به کف سر بزنید و همان مقدار را به ساقه مو منتقل کنید و لازم نیست ساقه مو های خود را چنگ بزنید که چربی آن بیش از حد کم شود ، سپس آن را بشویید.

▪ مو های بلند بیشتر در معرض موخوره قرار دارند

موخوره در اثر خشکی بیش از اندازه ساقه مو ایجاد می شود که به دلیل عوامل مختلفی است ولی مو های بلند بیشتر در معرض این خطر هستند از این رو برای مراقبت از مو های بلند خود می توانید بخش دوشاخه  شده ساقه مو های خود را کوتاه کرده و یا از شامپو های ملایم استفاده کنید .

سخن پایانی

داشتن مو های بلند و زیبا می تواند زیبایی و جذابیت شما را افزایش بدهد ، بنابر این مراقبت از مو های بلند را جدی بگیرید تا  بتوانید از این هدیه گران قدر محافظت کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار