• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

کاشت مژه طبیعی قابل رشد

هر یک از اجزای صورت نقش بسیار چشمگیری را در زیبایی و شادابی چهره ما ایفا می‌کنند. حتی مژه‌ها که نسبت به سایر اعضای صورت بسیار کوچک هستند، می‌توانند زیبایی چهره ما را به شدت تحت تاثیر قرار دهند.

خانم‌هایی که مژه‌های کوچکی دارند و یا تراکم مژه‌‌های آن‌ها بسیار پایین است و دوست دارند به طریقی این مشکل را حل کرده و مژه‌های پرپشت و خوش حالت داشته باشند، یکی از روش‌هایی که به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم، کاشت مژه طبیعی است.

در این مطلب که توسط کارشناسان مدرن کلینیک نگارش شده است برای شما توضیح می‌دهیم که کاشت مژه طبیعی به چه صورت انجام می‌شود و آیا همه افراد می‌توانند این عمل زیبایی را انجام دهند یا خیر.

کاشت مژه طبیعی قابل رشد

کاشت مژه طبیعی قابل رشد امری محال و غیر قابل انجام نیست و در صورت انجام آن مراقبت های خاص خودش را نیاز دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. مژه به تار های مو بسیار ریز و کوچک که بر روی پلک است گفته می شود. مژه یکی از عوامل تکمیل کننده زیبای در صورت هر شخص است ولی ویژگی اصلی مژه ها محافظت از چشم ها در مقابل عوامل مهاجم خارجی که ممکن است به چشم آسیب بزند هست .

برخی افراد به صورت ژنتیکی ممکن است مژه های کم پشتی داشته باشند برخی دیگر نیز ممکن است به دلایلی مانند بیماری ، حادثه و … مژه های خود را از دست داده یا دچار کم پشتی آن ها شوند.

امروزه یکی از روش هایی که می توان با آن به در مان این مشکل پرداخت کاشت مژه طبیعی قابل رشد است . در این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

 

 

کاشت مژه طبیعی قابل رشد

 

روش کاشت مژه طبیعی قابل رشد

این نوع از عمل زیبایی مژه ها در کلینک ها و مراکز زیبایی توسط متخصصین کاشت مو با دقت و ظرافت بالایی انجام‌ می شود. فولیکول زنده و طبیعی مو از ناحیه ی پوشت گوش فرد یا پشت سر او از عمق پوست با استفاده از ابزار های پزشکی برداشته می شود . این فولکول ها پس از برداشته شدن آن هایی که با مژه هماهنگی دارند انتخاب شده و طی یک جلسه کاشت مژه متناسب به نیاز مژه به مو  با ایجاد بی حسی موضعی با دقت و ظرافت کاشته می شوند. و یک سال زمان نیاز است تا مژه های کاشته شده رشد طبیعی و عادی پیدا کنند.

برای این که ظاهر مژه ها طبیعی جلوه کند کل مو ها در یک زمان کاشته می شود .

این روش کاشت شامل جایدهی ۲۵ تا ۵۰ تار مو در هر کدام از پلک های بالا است که این تعداد به مقدار مو های موجود و سایز و تراکم مژه های مورد انتظار بیمار بستگی دارد. کاشت مژه خطری برای بیمار ندارد و شکاف ایجاد شده برای کاشت مژه ۱ اینچ است که به سرعت بهبود پیدا میکند.

 

کاشت مژه طبیعی به چه صورت انجام می‌شود؟

 به طور کلی برای افزایش تراکم مژه‌ها می‌توان به دو طریق عمل کرد:

  • کاشت مژه مصنوعی

در روش مصنوعی از مژه‌های مصنوعی که از الیاف ساخته شده‌اند استفاده می‌شود. این روش اثر موقت دارد و از طرف دیگر چشم‌های شما را از حالت طبیعی خارج می‌کنند. این روش بیشتر در سالن‌های زیبایی برای آرایش عروس استفاده می‌شود.

  • کاشت مژه طبیعی

اما اگر بتوانید کاشت مژه طبیعی را انجام دهید؛ قطعاً می‌توانید نتیجه دائمی، ماندگار و زیبا‌تری به دست بیاورید. در این روش متخصص به فولیکول‌های مو نیاز دارد. بنابراین باید یک بانک موی مناسب و سالم پیدا کند. بهترین بانک مو برای استخراج فولیکول، قسمت پشت سر است.

متخصص براساس تعداد فولیکول‌هایی که نیاز دارید، فرآیند استخراج فولیکول را انجام می‌دهد و سپس فولیکول‌های استخراجی را به محل پیوند یعنی پلک‌ها انتقال می‌دهد. روش انتخابی برای پیوند مژه طبیعی، براساس قدرت بانک مو و همچنین تعداد فولیکول‌های مورد نیاز برای کاشت مژه، متفاوت است.

باید ابتدا تحت نظر متخصصان حرفه‌ای همانند پزشکان حاضر در مدرن کلینیک قرار بگیرید تا وضعیت بانک و شما را بررسی کنند و در صورتی که از نظر سلامتی نیز مشکل نداشتید، یک روش مناسب برای کاشت مژه طبیعی برای شما در نظر گرفته شود. بعد از اتمام کاشت مژه، دوره نقاهت آغاز خواهد شد.

در این زمان باید توصیه‌های مراقبتی را رعایت کنید تا هم عوارض هر چه زودتر برطرف شوند و هم به فولیکول‌های پیوندی آسیب وارد نشود.

 

 نتایج

زمانی که مژه های کاشته شده به مرحله رشد طبیعی برسند این مو ها مانند دیگر مژه ها رشد طبیعی خواهند داشت که نتایج حاصل از این عمل طبیعی و دائمی بوده و توسط دیگران قابل تشخیص نیست. برای رسیدن مژه ها به مرحله رشد طبیعی باید یک سری نکات را رعایت کنیم. روش های بدون ضرر برای رشد سریع مژه بسیار زیادی هستند که هر فردی می توان از آن ها بهره ببرد.

به این نکته توجه داشته باشید که مژه ها بعد از دوهفته می ریزند و پس از ۳ ماه شروع به رشد مجدد و دائمی خواهند کرد.

 

شرایط کاشت مژه

برای استفاده از روش های مختلف کاشت مژه طبیعی و قابل رشد  فرد باید ویژگی ها و شرایط کاشت مژه را داشته باشد . یکی از این شرایط نداشتن بیماری مانند دیابت است.

داشتن بانک موی مناسب نیز از دیگر ویژگی ها است که می توان به آن اشاره کرد. معمولا همه افراد در حدی بانک مو خواهند داشت که بتوان برای پیوند مژه از آن استفاده کرد . ولی بیماران الوپسی نمی توانند از روش کاشت مژه طبیعی و قابل رشد استفاده کنند زیرا مژه ها پس از کاشت باز هم به دلیل بیماری می ریزند.

 

مراقبت های پس از کاشت مژه طبیعی و قابل رشد

به منظور جلو گیری از سوزش و خارش محل پیوند پس از عمل کاشت مژه طبیعی و قابل رشد ، استفاده از کمپرس سرد، پماد چشم و داروی ضد درد ضروری خواهد بود.

مژه ها را مرتب تمیز نگه دارید و آن ها را با روغن چرب کنید.

یکی از روِغن هایی که می توان از آن برای رشد مژه  کمک گرفت روغن زیتون است . روغن زیتون از دیگر مواد طبیعی است که می توان از آن برای تقویت مژه بعد از کاشت استفاده کرد . از دیگر مزیت های روغن زیتون که برای مژه ها به همراه دارد رساندن مواد غنی مانند اسید اولیئک و ویتامین E  می باشد که باعث رشد مژه ها می شود و همچنین در ضخیم تر شدن آن ها نقش بسزایی دارد.

بهتر است بانداژ چشم تا ۲۴ ساعت پس از کاشت مژه برداشته نشود.

 

مزایای کاشت مژه طبیعی

برخی از خانم‌ها برای اینکه بتوانند هر چه زودتر به نتیجه ‌ایده‌آل رسیده و مژه‌های پرپشت داشته باشند، به سراغ روش‌های مصنوعی می‌روند. در این صورت در یک جلسه می‌توانند تراکم مژه‌های خود را افزایش دهند.

این در حالی است که در کاشت مژه طبیعی شما باید حداقل ۶ ماه صبر کنید تا نتایج اولیه از کاشت مژه طبیعی را شاهد باشید. از طرف دیگر هزینه‌ای که شما باید برای کاشت مژه طبیعی بپردازید به مراتب بیشتر از هزینه پرداختی برای کاشت مژه مصنوعی است.

اما برای اینکه بدانید چرا همچنان توصیه می‌کنیم برای افزایش تراکم مژه به سراغ روش طبیعی بروید، بهتر است مزایای کاشت مژه طبیعی را با هم بررسی کنیم:

  • پیوند مژه طبیعی یک روش ماندگار است. اگر شما از مواد آرایشی بی‌کیفیت استفاده نکنید و یا دچار بیماری نشوید، قطعاً ریزش مژه برای شما اتفاق نمی‌افتد. ولی در کاشت مژه مصنوعی شما بعد از چند ماه باید مجددا برای ترمیم  کاشت مژه اقدام کنید.
  • از طرف دیگر کاشت مژه طبیعی چشم‌های شما را زیباتر می‌کند و نتیجه آن طبیعی به نظر می‌رسد ولی در کاشت مژه مصنوعی چشم‌های شما از حالت طبیعی خارج شده و هر کس به چشم‌های شما نگاه کند، متوجه غیرطبیعی بودن آن خواهد شد. به خصوص اینکه جنس مژه‌های مصنوعی از الیاف است و همین موضوع نیز بر روی زیبایی چشم‌های شما تأثیر می‌گذارد.

 

سخن پایانی

امروزه مشکلات مختلفی مانند مشکلات تروئیدی ، اختلالات تغذیه ای ، عفونت های قارچی ، علت های ریزش مژه ها هستند. از آن جایی که مژه ها هم باعث زیبایی صورت می شوند و هم فاکتوری برای محافظت از چشم ها هستند خیلی اهمیت دارند. یکی از روش هایی که می توان از آن برای داشتن مژه هایی زیبا کمک گرفت کاشت مژه به طبیعی و قابل رشد است و دیدن تاثیر مو در زیبایی می باشد.

شاید با مطالعه این مقاله تصمیم‌ گرفته‌اید کاشت مژه طبیعی را انجام دهید. در اولین قدم باید کلینیک معتبر و متخصص حرفه‌ای را پیدا کنید که سابقه درخشانی در زمینه پیوند مژه طبیعی داشته باشد. سپس باید در جلسه مشاوره شرکت کرده و نتایج آزمایشات و تست‌های مربوط به سلامت خود را ارائه کنید.

در صورتی که کاندید مناسبی برای کاشت مژه طبیعی بودید، در زمان مناسب این عمل زیبایی برای شما انجام خواهد شد. برای اینکه بتوانید مراحل ابتدایی شامل دریافت نوبت و ملاقات با متخصص را سپری کنید، هم اکنون می‌توانید با ما تماس بگیرید.

مدرن کلینیک یکی از مجهزترین مراکز کاشت مو در ایران شناخته شده است که توسط متخصصان حرفه‌ای مدیریت می‌شود. منتظر حضور گرم شما در مرکز زیبایی مدرن کلینیک هستیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۴ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار