• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

عوارض کاشت مژه موقت

عوارض کاشت مژه موقت

امروزه بسیاری از خانم ها به دنبال زیبا تر کردن چهره خود هستند. یکی از فاکتور های زیبایی چهره مژه است ولی بعضی افراد به صورت ژنتیکی مژه های کم پشتی دارند از این رو به دنبال روش هایی هستند که بتوانند با آن به مژه های دلخواه خود دست یابند . یکی از این روش ها کاشت مژه به صورت موقت است ‌. این روش ممکن است برای یک شب و یا یه مدت زمان کوتاه مژه های شما را زیبا و پر پشت کند ولی مسلما این روش دارای عوارضی نیز هست که در این مقاله می خواهیم به بررسی عوارض کاشت مژه به صورت موقت بپردازیم .

البته کاشت مژه تنها را زیباسازی نمی باشد و عوامل دیگری نیز اهمیت بسیار بالایی دارند که از آن ها می توان به کاشت مو و یا تقویت ابرو اشاره کرد.

آشنایی با انواع کاشت مژه

کاشت مژه به دو صورت دائم و موقت انجام می شود . در کاشت مژه به صورت موقت از آن جایی که از چسب استفاده می شود ماندگاری آن کوتاه مدت است. کاشت مژه موقت بستگی به تعداد مژه فرد دارد زمانی که بیمار تعداد مژه طبیعی کمی داشته باشد نمی تواند تعداد مژه زیادی بکارد زیرا در کاشت مژه به صورت موقت مژه های مصنوعی روی مژه های طبیعی کار می شود.

در کاشت مژه موقت یا اکستنشن مژه های مصنوعی یک به یک بر روی مژه های طبیعی فرد قرار می گیرند تا آن ها را زیبا تر و پرحجم‌ تر نشان بدهند . مژه های مصنوعی معمولا از مو سمور ، ابریشم و حتی از مو انسان ساخته می شوند. ولی این روش کاشت خطراتی را نیز به دنبال دارد که در ادامه مقاله می خواهیم به بررسی عوارض کاشت مژه موقت بپردازیم.

عوارض کاشت مژه موقت

احتمال بروز حساسیت نسبت به چسب مژه

چسب  مژه های مصنوعی می تواند باعث ایجاد التهاب پلک شود و به دنبال آن ممکن است حساسیت و اگزما به وجود بیاید. شاید در اولین نوبت کاشت مژه این علائم بروز نکند ولی پس از چندین بار کاشت مژه موقت شاهد بروز این علائم خواهید بود . همچنین خود مژه های مصنوعی از فلزات سمی و مواد نگهدارنده شیمایی هستند که خود دلیل محکمی برای دوری از آن ها است .

ریزش مژه طبیعی و کم پشت شدن آن

از دیگر عوارض چسب های مژه مصنوعی می توان به این مورد اشاره کرد که این چسب ها خون رسانی به سطحی که مژه روی آن چسبانده شده است را کاهش می دهد و باعث کم پشتی مژه های طبیعی میشود . اگر شخصی که مژه میکارد کار بلد نباشد ممکن است مژه های بالا و پایین را بهم چسبانده و باعث کندگی مژه های طبیعی شما شود.

احتمال ابتلا به گل مژه را افزایش می دهد

کاشت مژه به صورت موقت احتمال ابتلا به بیماری های عفونی از جمله گل مژه را افزایش می دهد. این مسئله در افرادی که استعداد ابتلا به گل مژه دارند خیلی بیشتر اتفاق می افتد.

احتمال ریزش مژه های طبیعی را افزایش می دهد

به دلیلی که هنگام کاشت مژه موقت فشار به پیاز مژه وارد می شود احتمال این که ریزش مژه طبیعی صورت بگیر وجود دارد . بنابر این بهتر است از ریمل های مرغوب که هم ارزان تر و هم کم خطر تر هستند برای حالت دهی به مژه استفاده کرد.

عوارض کاشت مژه موقت

عفونت چشم

اگر مژه مصنوعی وارد چشم شود به دلیل آن که از مواد شیمایی و فلزات سمی. تشکیل شده است باعث عفونت چشم و اسیب رساندن به آن می شود.

چند روش برای کمتر کردن عوارص ناشی از کاشت مژه موقت

  • خود داری از زدن ریمل بر روی مژه کاشت شده به صورت موقت
  • از زدن ریمل بر روی مژه مصنوعی کاشته شده خود داری کنید زیرا احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می دهد.
  • اگر در استفاده از مژه کاشته شده موقت دچار علائمی مانند: پرخونی چشم، التهاب، خارش و سوزش چشم و درد چشم شدید سریعا به برداشت مژه مصنوعی اقدام کنید.
  • مژه های مصنوعی یک وسیله شخصی هستند بنابر این آن ها را به یک دیگر قرض ندهید زیرا این کار احتمال عفونت را افزایش می دهند.
  • سعی کنید یک بار بیشتر از چسب مژه استفاده نکنید . استفاده مکرر از این چسب ها به دلیل استریل نبودن آن ها احتمال عفونت را افزایش می دهد.

سخن پایانی

مژه ها از عوامل زیبایی هستند . راه های بسیاری وجود دارد که بتوان مژه های زیبا داشت ولی به خاطر داشته باشید برای داشتن مژه زیبا نباید کارهایی انجام بدهیم که سلامت پوست و مو ما را به خطر بیاندازند .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار