• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

کرایوتراپی چیست؟

در عصر کنونی بسیاری از افراد از مشکلات و یا ضایعات پوستی رنج می برند. ضایعات پوستی ناشی از عوامل ژنتیکی و محیطی پدید می آیند. حساسیت های پوستی خود را به شکل های مختلفی متناسب با شرایط پوستی هر فرد، نشان می دهند. راه درمان هر نوع ضایعه و حساسیت پوستی متفاوت است. کرایوتراپی، به نوعی یک درمان برای ضایعات پوستی محسوب می شود که در ادامه این مقاله تهیه شده از سوی کلینیک پوست و مو مدرن بیشتر در رابطه با این تکنیک صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

همینطور میتوانید از دیکر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ابرو  میشود نیز استفاده کنید.

کرایوتراپی 

برای آشنایی با ضایعات پوستی و درمان آن توسط کرایوتراپی، بهتر است در ابتدا با ماهیت کلی کرایوتراپی آشنا شوید. کرایوتراپی که به آن روش سرما درمانی برای از بین بردن ضایعات پوستی نیز گفته می شود یک شیوه درمانی موثر و غیر تهاجمی است. این شیوه نوین برای درمان ضایعات عروقی، زگیل های تناسلی که منشاء ویروسی دارند و کنتاژیوروم ها مورد استفاده قرار می گیرد. روش سرما درمانی فواید بسیاری داشته و از لحاظ هزینه مقرون به صرفه است.

فرآیند درمانی کرایوتراپی

در روش کرایوتراپی یا سرما درمانی، محل ضایعه پوستی در معرض کاهش دما قرار گرفته و بواسطه واکنش طبیعی بدن نسبت به سرما پاسخ می دهد. به طور کلی فرایند سرما درمانی سه مرحله دارد:

مرحله اول: کاهش حرارت از طریق نیتروژن مایع و قرار گرفتن آن بر روی ضایعه پوستی

مرحله دوم: سرد شدن ناگهانی سلول های پوستی، سبب تخریب سلول ها و در نهایت درمان ضایعه پوستی می شود.

مرحله سوم: التهاب محل ضایعه پوستی که باید مراقبت های ویژه ای شود.

در درمان کرایوتراپی چند جلسه الزامی است؟

تعداد جلسات کرایوتراپی کاملا به شرایط بیمار و نوع ضایعه پوستی بستگی دارد. گاها بیماری با ضایعه پوستی کوچک و شرایط خوب بدنی، به صورت سرپائی و در یک جلسه تحت درمان قرار گرفته و برخی از افراد نیز بدلیل شرایط حادتر و نوع زگیل های پیشرفته تر، تعداد جلسات بیشتری را برای درمان صرف می کنند.

بیشتر بخوانید: کرایوتراپی لک صورت

مراجعه کنندگان کرایوتراپی چه کسانی هستند؟

افرادی که دارای توده های بی خطر همانند زگیل، خال و ضایعات پوستی هستند، بهترین گزینه برای این روش درمانی نوین به شمار می روند. درمان توده های بی خطر الزامی نبوده، اما گاها افراد بدلیل زیبایی و راحتی خود برای درمان اقدام می کنند. سرما درمانی برای درمان افرادی که از کراتوزهای اکتینیک یا همان ضایعات پیش سرطانی بر روی پوست رنج می برند، نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مراقبت های بعد از کرایوتراپی

مراقبت های درمانی بعد از سرما درمانی کاملا بستگی به شرایط بیمار دارد. مراقبت های خاصی بعد از سرما درمانی نیاز نیست؛ تنها محل ضایعه را باید شست و شو داد و تمیز کرد. چنانچه محل ضایعه در تماس مستقیم با لباس باشد، پانسمان زخم الزامی است. بعد از تشکیل دلمه بر روی ضایعه، باید از کرم های مرطوب کننده برای زخم استفاده کرد و بعد از 15 روز به خودی خود دلمه از بین رفته و فرایند درمان ضایعه تکمیل می شود. احتما عفونت در محل ضایعه بعد از درمان، بسیار پایین است.

در چه مواردی انجام کرایوتراپی ممنوع است؟

به طور کلی کرایوتراپی برای کودکان و افراد مسن با احتیاط انجام می شود. بی احتیاطی در انجام کرایوتراپی سبب ایجاد تاول و اسکار می شود. افرادی که پوست سبزه دارند؛ ممکن است پس از کرایوتراپی در محل ضایعه دچار سفیدی پوست شوند.

کرایوتراپی برای درمان چه بیماری هایی مفید است؟

سرما درمانی برای درمان ضایعات پوستی کاربرد دارد، اما برای آشنایی با موارد کاربردی این روش نوین، بهتر است فهرست زیر را مطالعه کنید.

  • انواع زگیل های ویروسی
  • درمان بیماری هایی مانند سالک، بواسیر و یبوست
  • درمان کیست های توموری
  • انواع خال ها
  • چربی های اضافی بدن
  • تغییرات رنگ پوستی مانند لک های ناشی از آفتاب و لنتیگو

کرایوتراپی دائمی یا موقت؟

هنگامی که به روش سرما درمانی ضایعه پوستی از بین می رود، به طور کلی سلول های پوستی آن ناحیه تخریب می شود. کرایوتراپی یک روش کاملا دائمی برای از بین بردن ضایعات پوستی است.

کلام آخر

همان طور که گفتیم کرایوتراپی یا همان سرما درمانی، روشی نوین در زمینه تخریب بافت سلولی ضایعات پوستی است. کاربردهای گسترده این روش درمانی سبب شده تا در حیطه پزشکی و زیبایی محبوبیت بالایی را به خود اختصاص دهد. کرایوتراپی فواید بسیاری داشته و برای تسکین درد، افسردگی و جوان سازی پوست موثر است. میزان موفقیت سرما درمانی به نوع ضایعه پوستی بستگی دارد، اما در کل روشی دائمی بوده و با ژنتیک و فرم بدنی بیشتر افراد سازگاری دارد.

در کلینیک پوست و مو مدرن می توانید از این روش جدید برای برطرف کردن مشکلات پوست و مو خود استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار