• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مواد غذایی آب رسان پوست

پوست یکی از ارگان های مهم بدن محسوب شده که میزان رطوبت آن نقش مهمی بر روی میزان چین و چروک ها و کنترل چربی پوست دارد. شاید تا به حال بارها کرم های بهداشتی آب رسان را خریداری کرده اید و پس از مدتی متوجه شده اید که عوارضی را برای شما پیش آورده و بر روی دیگر ارگان های بدن تاثیر داشته است. اما از آب رسان های طبیعی اطلاعی دارید؟ همکاران ما در کلینیک مدرن که ارائه دهنده انواع خدمات پوست و مو مانند: تزریق بوتاکس است، این مقاله را برای شما تهیه کرده اند،  تا مواد غذایی آب رسان پوست را بشناسید و با خیال راحت پوست خود را آب رسانی کنید.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت مو و کاشت ابرو میشود نیز استفاده کنید.

خیار، مهمترین آب رسان پوست

حجم بالایی از خیار را آب تشکیل داده است از همین رو مزیت های بسیاری را به عنوان ماده غذایی آب رسان پوست دارد. ویتامین ها و املاح معدنی موجود در بافت خیار، سبب استفاده آن در اکثر کرم های آب رسان شده است. خیار خاصیت کلاژن سازی داشته و جوان سازی پوست را به همراه دارد.

پاپایا، نوعی آب رسان نادر

بافت میوه پاپایا، از آب و ترکیبات معدنی بسیاری تشکیل شده که خاصیت آب رسانی فوق العاده ای دارد.

آلوئه ورا و درمان قطعی خشکی پوست

قطعا مهمترین مواد غذایی آب رسان پوست در بافت های آلوئه ورا به فراوانی یافت می شود. آلوئه ورا حاوی لیپید، آب و انواع ویتامین های گروه B بوده که در روند رطوبت رسانی پوست تاثیر بسیاری دارد. این ماده غذایی لایه میانی پوست را که از آب تشکیل شده حفظ کرده و از پوست در برابر اشعه های مضر محافظت خواهد کرد. برای آب رسانی پوست از ژل آلوئه ورا استفاده می گردد.

ماهی

غذایی دریایی با خاصیت فوق العاده. ماهی هایی همانند سالمون و تن سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 بوده و در حفظ رطوبت پوست نقش مهمی را ایفا می کند.

سبزیجات با برگ سبز

سبزیجات منبعی غنی ازمواد آلی و معدنی هستند. سبزیجاتی همانند کلم و اسفناج حاوی مقدار زیادی آب و آنتی اکسیدان بوده که در دفع سموم بدن موثر است. دفع سموم بدن، نقش مهمی را در درمان خشکی و التهابات پوستی دارد. مصرف خوراکی سبزیجات و البته بخور این نوع سبزیجات سبب رطوبت دهی به پوست می گردد.

تخم مرغ

تخم مرغ نیز جزء مواد غذایی آب رسان برای پوست محسوب شده که البته برای حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی، زرده تخم مرغ به تنهایی مصرف می گردد. برای این مورد می توانید زرده تخم مرغ را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس آبکشی نمایید.

چای بابونه

چای بابونه نوعی مواد غذایی آب رسان برای پوست است. این چای با خاصیت ضد التهابی که دارد، خشکی و خارش پوست را تسکین می دهد.

بیشتر بخوانید:مواد غذایی آب رسان مو

روغن نارگیل

روغن نارگیل با خاصیت ضد باکتریایی خود، منفذ پوست صورت را از هر نوع آلودگی پاک کرده و از التهابات و حساسیت های ناشی از آلرژی جلوگیری می کند. تا حدودی مواد مغذی موجود در بافت روغن نارگیل، خشکی پوست را به طور کامل رفع کرده و پوست را آب رسانی می کند.

آب مهمترین مواد غذایی برای آب رسانی پوست

اولین و شاید ساده ترین ماده غذایی برای آب رسانی پوست، نوشیدن مقدار کافی آب است. ترکیبات موثر در ساختار آب سبب جلوگیری از پیری پوست شده و درخشندگی و رطوبت پوست را حفظ خواهد کرد.

میوه ستاره

شاید تا به حال نام میوه گرمسیری ستاره را نشنیده باشید اما خواص فوق العاده ای در رطوبت رسانی پوست و جلوگیری از چین و چروک دارد. بافت میوه ستاره همانند آناناس شیرین و آبدار بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی بالای آن موجب شده تا به عنوان یک میوه نادر بسیار مورد توجه افراد قرار گیرد.

کلام پایانی

حفظ رطوبت و آب رسانی پوست، تاثیر زیادی بر شادابی پوست دارد. روش های آب رسانی متعددی وجود دارد از روش های مراقبت پوستی کلینیکی و تحت مواد شیمیایی تا روش های خانگی و مصرف مواد غذایی خاص. انتخاب هر کدام از این روش ها به نوع پوست شما و واکنش آن در مقابل مواد بستگی دارد. گاها افرادی هستند که نسبت به روش های شیمیایی حساس بوده و فقط از طریق مواد غذایی آب رسان پوست، جوانسازی و مراقبت های پوستی خود را انجام می دهند که این دسته از افراد می توانند از مواد غذایی شرح داده شده در این مقاله استفاده کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار