• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مواد غذایی آب رسان مو

حال که در جستجوی مواد غذایی آب رسان مو به کلینیک مدرن که ارائه دهنده خدمات پوست و مو است راه پیدا کرده اید، با ما همراه باشید تا با این مواد غذایی آشنا شوید.

مو یکی از اجزای مهم در زیبایی فرد است. موی آسیب دیده یا خشک و فر شده جنبه زیبایی نداشته و برعکس موی درخشنده و سالم تاثیر شگرفی بر شکیل و خوش منظر بودن فرد دارد. هنگامی که مو و ریشه آن تقویت نشده و مواد غذایی و ویتامین های لازم آن تامین نگردد، مو دچار آسیب هایی من جمله خشکی، موخوره و حتی ریزش شدید مو می شود.

مواد طبیعی برای آب رسانی مو نسبت به مواد شیمیایی تاثیر بهتر و بدون عوارضی دارد. همان طور که گفتیم برای تقویت مو باید از رژیم غذایی مناسب استفاده گردد. برخی از مواد غذایی آب رسان مو بوده و خاصیت شکنندگی آن را از بین می برد.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ماکه شامل کاشت موی طبیعی  و کاشت ابرو میشود نیز استفاده کنید

مواد غذایی آب رسان مو

از مهم ترین مواد غذایی که به کمک آنها می توان در آبرسانی موها تاثیر گذار واقع شد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیر نجوشیده

مهمترین ماده برای آب رسانی مو، شیر نجوشیده است. شیر با خاصیت نرم کنندگی و ترمیم کنندگی عالی که دارد، گزینه بسیار مناسبی برا داشتن یک موی صاف و سالم است.

سرکه سیب

سرکه رقیق شده سیب همراه با آب، خاصیت ضد عفونی کننده داشته و به نوعی رطوبت مو و ریشه آن را حفظ خواهد کرد. سرکه سیب جزء مواد غذایی آب رسان مو کاربرد بالایی در بین افراد دارد.

روغن نارگیل

روغن های گیاهی همانند روغن نارگیل، تمامی مواد مغذی ریشه مو را فراهم کرده و سلول های آسیب دیده را ترمیم خواهد کرد. مصرف نارگیل در رژیم غذایی خود و یا استفاده از روغن نارگیل به عنوان ماسک مو، بهترین آب رسان مو محسوب می گردد.

بیشتربخوانید:رابطه کبد چرب و ریزش مو

برگ کاری

شاید تا به حال کاری را به عنوان نوعی ادویه شناخته باشید اما بهتر است بدانید برگ کاری خاصیت نرم کنندگی فوق العاده ای دارد و به شدت رطوبت مو را حفظ خواهد کرد. ترکیب برگ کاری به همراه روغن های گیاهی، موی آسیب دیده را ترمیم خواهد کرد.

شنبلیله

مصرف خوراکی شنبلیله به آب رسانی مو و حفظ رطوبت آن کمک شایانی خواهد کرد در عین حال برای تقویت ریشه مو و تامین مواد غذایی آن، بهتر است دانه شنبلیله را با مخلوط آب به صورت خمیر درآورده و به عنوان ماسک مو از آن استفاده کنید.

آووکادو

آووکادو و آلوئه ورا، بهترین پیشنهاد برای آب رسانی مو است. بافت پر خاصیت این میوه تمامی مواد و املاح معدنی مو را تامین خواهد کرد. شیرابه موجود در آلوئه ورا، خشکی و زبری مو را برطرف می کند.

بابونه

بابونه جزئی دیگر از مواد غذایی آب رسان مو محسوب می گردد. بابونه مو را هیدراته کرده و رطوبت آن را حفظ خواهد کرد.

روغن نارگیل و تخم مرغ، معجزه ای برای آب رسانی مو

مصرف روغن نارگیل و تخم مرغ البته زرده آن، در جهت کاهش خشکی مو و حفظ رطوبت، انجام می گردد. تخم مرغ خود به تنهایی نیز ریشه مو را تقویت کرده و از لایه بیرونی موها محافظت می کند.

عسل و روغن زیتون

این دو ماده غذایی به عنوان کراتینه طبیعی مو شناخته می شوند. مصرف عسل یا روغن زیتون به تنهایی و یا مخلوط( به عنوان ماسک مو)، خاصیت نرم کنندگی و آب رسانی عالی داشته و شکنندگی و زبری مو را برطرف می کنند. این ماسک گره خوردگی مو را از بین می برد و درخشندگی خوبی به مو می دهد.

موز

میوه ای عالی و با خاصیت فراوان که منبع آنتی اکسیدان بوده و برای رشد و تقویت مو و ریشه آن کاربرد زیادی دارد. مخلوط موز با عسل برای ترمیم کنندگی سلول های آسیب دیده مو خشک به کار می رود.

سخن پایانی

مواد غذایی آب رسان مو، باید در برنامه غذایی فرد قرار گرفته و در بازه های زمانی معینی به عنوان ماسک مو نیز از آنان استفاده شود. تاثیر مواد غذایی آب رسان مو طولانی مدت بوده و نسبت به روش های شیمیایی برای دیگر ارگان های بدن عوارضی را به دنبال نخواهد داشت.

در نتیجه به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که از مواد غذایی آب رسان مو که در این مقاله برای شما شرح داده شده است، استفاده کنید تا زیبایی موهای خود را حفظ نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
1 دیدگاه
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
پروین
پروین
1 year ago

تکراری نبود و جالب بود

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار