• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

رابطه کبد چرب و ریزش مو

آیا در رابطه با کبد چرب اطلاعاتی دارید؟ رابطه کبد چرب و ریزش مو چیست؟ آیا کبد چرب و ریزش سکه ای مو با هم مرتبط هستند؟

کبد چرب یک نوع بیماری کبدی است که در آن بافت اصلی کبد چرب می شود و با چرب شدن بافت کبد، عملکرد کبد دچار مشکل می شود. این بیماری امروزه به دلایل مختلفی مانند: افزایش مصرف فست فود ها در جوامع و بی تحرک بودن افراد افزایش پیدا کرده است و دامن گیر  عده زیادی از افراد جامعه شده است.

بیماری کبد چرب، علاوه بر آن که مشکلات مختلفی برای بدن به وجود می اورد، بر روی ریزش مو نیز تاثیر می گذارد و باعث ریزش مو در افراد می شود. از این جهت در کلینیک مدرن که یک مجموعه تخصصی در زمینه پوست و کاشت مو است قصد داریم که در رابطه با کبد چرب و ریزش مو با شما عزیزان صحبت کنیم.

رابطه کبد چرب و ریزش مو

هنگامی که کبد دچار اختلال می شود و افراد به کبد چرب مبتلا می شوند، در رشد موهای آنها نیز اختلالاتی به وجود می آید که این اختلالات باعث ریزش مو در فرد مبتلا به کبد چرب می شود.

همان طور که می دانید هضم شدن غذا به صورت صحیح در بدن افراد و جذب شدن ویتامین ها و مواد مورد نیاز برای مو از طریق غذاهای مصرف شده، باعث می شود که موها بتوانند مواد مورد نیاز خود را به دست آورند و با دچار کمبود مواد مورد نیاز خود نشوند و در نتیجه رشد خوبی داشته باشند.

اما زمانی که فردی به بیماری کبد چرب مبتلا می شود و عملکرد کبد او مختل می گردد، هضم غذا به خوبی در بدن صورت نمی گیرد و در نهایت مواد مورد نیاز برای مو در اختیار آن قرار نمی گیرد. به همین جهت در اثر کبد چرب ریزش مو در افراد به وجود می آید و این موضوع بیانگر رابطه کبد چرب و ریزش مو می باشد.

کبد چرب و ریزش سکه ای

علاوه بر رابطه کبد چرب و ریزش مو، باید گفت که کبد چرب و ریزش سکه ای مو نیز با هم مرتبط هستند و آقایانی که به ریزش موی سکه ای مبتلا هستند، در صورتی که کبد چربی نیز داشته باشند، ریزش موی سکه ای در آنها تشدید می شود و به این شکل در مدت زمان کوتاه تری موهای خود را از دست می دهند.

به عبارت دیگر باید گفت که کبد چرب به خودی خود باعث ریزش موی سکه ای نمی شود بلکه تنها عاملی برای تشدید شدن این نوع ریزش مو به حساب می آید.

بیشتر بخوانید:بهترین روغن گیاهی برای جوش صورت

چگونه می توان ریزش مو به علت کبد چرب را درمان کرد؟

اشخاصی که به کبد چرب مبتلا هستند و می خواهند ریزش موی خود را از بین ببرند، باید در ابتدا به درمان مشکل کبد بپردازند و کبد خود را درمان کنند تا عملکرد کبد به شکل عادی باز گردد و سپس با انجام این کار و دریافت سلامتی کبد به صورت مجدد، ریزش موها خود به خود از بین می رود و قطع می شود.

پس به یاد داشته باشید که برای خلاص شدن از ریزش مو به علت کبد چرب باید کبد خود را درمان کنید. برای درمان کردن کبد نیز بهترین راه حل، ورزش کردن به صورت مستمر و کاهش دادن مصرف مواد غذایی چرب و فست فود ها است که به این شکل چربی اضافی موجود در کبد از بین می رود و کبد سم زدایی می شود.

لازم به ذکر است که برای درمان کبد چرب، باید حتما به پزشک نیز مراجعه کنید تا با آزمایش های انجام شده وضعیت کبد شما تحت کنترل قرار بگیرد و میزان چربی کبد مشخص شود.

در نتیجه در این صورت پزشک نیز می توانند با تجویز داروهایی در خصوص چربی کبد، به برطرف شدن این مشکل در مدت زمان کوتاه تر کمک کند.

کلام پایانی

در انتهای این مطلب باید به شما عزیزان که به وب سایت کلینیک مدرن مراجعه کرده اید، بگوییم که حتما باید برای درمان کبد چرب اقدام کنید تا علاوه بر اینکه ریزش مو و مشکلات پوستی را برطرف کنید، از ابتلا به انواع شدید تر کبد چرب نیز جلوگیری به عمل آورید. زیرا چرب شدن کبد در انواع پیشرفته تر باعث از کار افتادن کبد می شود و زندگی شما را به صورت کلی تحت تاثیر قرار میدهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار