• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مهم ترین عامل تقویت پوست

اگر شما جزء افرادی هستید که ظهور نشانه های پیری بر روی پوست از مهم ترین دغدغه های ذهنی شما بوده و از ضعیف و شکسته شدن سلول های پوستی خود هراس دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله که توسط همکاران ما در کلینیک پوست ومو مدرن تهیه شده است، به بررسی مهم ترین عامل تقویت پوست می پردازیم. زیرا این مجموعه ارائه دهنده خدمات مختلف و جدید پوست و مو نظیر: کاشت موی طبیعی، تزریق بوتاکس، تزریق مزوژل و… است.

تقویت پوست و زیبایی ظاهری

اگر نگاهی در آینه به خود بیندازید، متوجه عارضه های پوستی خود می شوید. این موضوع محدود به بانوان نبوده و بسیاری از آقایان نیز درگیر این مسئله هستند. قطعا اغلب افراد به اهمیت پوست سالم و شاداب هستند. امروزه، استفاده از تمامی شیوه های خانگی همانند ماسک های زیبایی و شیوه های پزشکی همانند بوتاکس برای تقویت پوست و زیبایی ظاهری رایج است.

عوامل مهم برای تقویت پوست 

از مهم ترین عوامل تقویت کننده پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلاژن

کلاژن، یکی از مهم ترین اجزاء ساختمانی پوست بوده که همانند چسبی بافت های مو را در کنار یکدیگر قرار می دهد. حداقل شانزده نوع پروتئین کلاژن در بدن وجود داشته که در این میان سه تا 5 نوع آن از اهمیت بالایی برخوردار است. کلاژن سبب خاصیت ارتجاعی پوست و حفظ آب بافت های پوست می شود. تعویض و ترمیم سلول های مرده پوست توسط پروتئین های کلاژن ساز، به نوعی یک ویژگی مثبت برای تقویت پوست محسوب شده که جوان سازی پوست را به همراه دارد.

ویتامین C

یکی دیگر از مهم ترین عامل برای تقویت پوست، ویتامین C موجود در بافت های سلولی پوست است. این ویتامین سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبودی جریان خون رسانی پوست شده که در تسریع فرایند کلاژن سازی نقش به سزایی دارد. مصرف چای سبز، مواد غذایی سرشار از ویتامین C، مرکبات و شیر همگی از منابع طبیعی برای تامین ویتامین C مورد نیاز پوست است.

نقش ملانین در تقویت پوست

ملانین یکی از اجزاء ساختاری پوست بوده که به هر میزان تعداد ملانین پوستی زیاد باشد، پوست تیره تر و احتمال افتادگی آن بیشتر است. استفاده از برخی عصاره های گیاهی همانند لیمو ترش که یک آنتی اکسیدان طبیعی بوده، در جهت لایه برداری و کاهش ملانین های پوستی موثر است.

بیشتر بخوانید:مهم ترین عامل رشد مو

نقش ویتامین E در تقویت پوست

از دیگر عامل مهم، ویتامین E موجود در بافت های سلولی پوست است. مصرف خوراکی مکمل های ویتامین E یا مواد غذایی حاوی این ویتامین در تسریع روند کلاژن سازی پوست نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. استفاده موضعی از کپسول ویتامین E، بهترین گزینه برای کاهش چین و چروک زیر چشم و پوست صورت است.

آب

آب، یک ماده معدنی مهم برای زیبایی و تقویت پوست به شمار می رود. کم آبی، یک تهدید جدی برای ایجاد چین و چروک ها و پیری زود رس است. تامین آب لایه های پوستی سبب افزایش حجم جریان خون به پوست شده و روند کلاژن سازی پوست به طور کامل انجام می شود.

کوآنزیم Q10

شاید تا به حال اسم کوآنزیم Q10 را شنیده باشید، این آنتی اکسیدان طبیعی درون بدن تولید شده و به محافظت و رشد سلول های پوستی کمک خواهد کرد. با افزایش سن، سطح کوآنزیم Q10 کاهش یافته و چین و چروک بر روی پوست ظاهر می شود. مهم ترین عامل تقویت پوست در میانسالی یا کهن سالی، افزایش سطح کوآنزیم Q10 است.

رتینوئیک اسید

رتینوئیک اسید نوعی زیر گروه ویتامین A بوده که عامل مهم در تقویت پوست به شمار می رود. استفاده از ژل رتینوئیک اسید موضعی برای تحریک کلاژن سازی و برطرف کردن چین و چروک های پوستی و یا لک های کم رنگ ناشی از نور خورشید موثر است. میزان بالای رتینوئیک اسید سبب نتیجه عکس بر روی پوست شده و ایجاد لک های قرمز، سرخی و خشکی شدید پوست را به همراه دارد.

آلفالیپوئیک اسید

این آنتی اکسیدان طبیعی برای ترمیم سلول های آسیب دیده پوستی در برابر خورشید و تقویت پوست نقش مهمی دارد. استفاده از مکمل های این آنتی اکسیدان که به صورت کرم های 3 تا 5 درصد وجود داشته، برای ترمیم و بازسازی سلول های پوستی موثر است.

سخن نهایی

مهم ترین عامل تقویت پوست مطلبی بود که برای شما عزیزان شرح دادیم تا با شناخت آنها به تقویت پوست خود بپردازید.

سلول های پوستی در معرض آسیب های شدید محیطی و درونی تحت تاثیر قرار گرفته و تخریب می شوند. افزایش سن، ژنتیک و عملکرد غدد درون ریز بر وضعیت پوست و سلول های پوستی تاثیر دارد. خواب کافی، رژیم غذایی متعادل، ماسک های طبیعی، استفاده از مکمل های داروئی، استفاده از مواد آرایشی استاندارد و ورزش از توصیه های مناسب برای تقویت پوست و سلول های پوستی است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار