• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مهم ترین عامل رشد مو

مهم ترین عامل رشد مو چیست؟ چه مسائلی می توانند در رشد مو موثر باشند؟

موی زیبا و سالم، یکی از ویژگی های برجسته در زیبایی ظاهری فرد است. حفظ سلامت مو، موضوعی دور از ذهن نبوده و انسان از گذشته تاکنون، بدنبال شیوه های نوین گیاهی و داروئی برای رشد و تقویت موهای خود بودند. ساختار مو دارای دو بخش مهم فولیکول و ساقه بوده که رشد و تولید پیاز مو بر عهده قسمت فولیکول است. در رشد و تقویت پیاز مو، عوامل محیطی و ژنتیکی بسیاری تاثیر داشته که در کلینیک پوست و مو مدرن به بررسی آن ها می پردازیم.

.همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و تزریق بوتاکس میشود نیز استفاده کنید.

تاثیر غدد ترشح چربی بر رشد مو

غدد ترشح کف سر، مسئول ترشح چربی طبیعی پوست سر و مو را بر عهده دارند. افزایش میزان چربی پوست بیش از حد طبیعی، سبب مسدود شدن منافذ پوست و در نهایت جلوگیری از رشد مو و تقویت فولیکول ها می شود. کنترل چربی پوست و استفاده از اسیدهای چرب امگا3 برای پاک سازی منافذ پوستی و رشد بهتر موها الزامی است.

تغذیه مو

ساختار مو همانند دیگر ارگان های بدن برای حفظ حیات و سلامت خود نیازمند مواد مغذی و ترکیبات معدنی است. تقویت ساختار مو با یک رژیم غذایی مناسب و ویتامین های مورد نیاز مو، امری دور از ذهن نبوده و با تامین ویتامین ها و مواد معدنی از طریق جریان خون به بافت های رشد مو، سبب تحریک سلول های رشد مو و تقویت فولیکول ها برای رویش مو و تسریع فرایند رشد مو می شود. ویتامین های A، B و D از گروه ویتامین های تاثیر گذار در رشد مو هستند.

ماساژ درمانی

ماساژ تنها برای گرفتگی عضلات کاربرد ندارد. ماساژ پوست سر با روغن های گیاهی که با نام روغن تراپی شناخته شده، سبب تحریک گردش خون و تقویت ریشه مو برای رشد موها می شود. روغن تراپی یک روش ایمن و مطمئن برای رطوبت رسانی بافت های مو محسوب می شود. اگر موهای چربی دارید، استفاده از روغن تراپی توصیه نشده و تنها به ماساژ سر اکتفا کنید. چربی بیش از حد به عنوان یک مسدود کننده منافذ پوست سر بوده و امکان اکسیژن رسانی را برای سلول های رشد مو فراهم نمی کند.

بیشتر بخوانید:روش های رشد مو در یک ماه

تاثیر غدد درون ریز در رشد مو

غدد درون ریز یک ویژگی ارثی بوده که از طریق عوامل ژنتیکی به فرد منتقل شده و انسان در آن دخالتی ندارد. برخی از پدر و مادرها موهای پر پشت و سالمی داشته که بالطبع، فرزند آن ها نیز موهای پر پشت و سالم را به ارث می برد. حفظ سلامت و پر پشتی موها به عوامل محیطی و رعایت بهداشت فردی بستگی دارد.

سالمندی و رشد مو

بدیهی است که افراد در دوران نوجوانی و جوانی خود، موهای پر پشت و سالمی داشته و با گذشت زمان و افزایش سن، فولیکول های مو پیر شده و ساقه آن ضعیف می شود. با افزایش سن، سلول های رشد مو، کارایی خود را از دست داده و توانائی جذب مواد معدنی را ندارند. خشک، شکننده، زبر، سطح خشک و سفید شدن موها از نشانه پیری موها است.

عوامل محیطی و رشد مو

اغلب پزشکان پوست و مو معتقدند که شرایط و عوامل محیطی در رشد مو تاثیر به سزایی دارند. شرایط آب و هوایی گرم سبب تسریع در فرایند رشد مو شده و به همین جهت رشد مو در فصول گرم سال سرعت بهتری نسبت به فصول دیگر دارد. نور مستقیم باعث افزایش حجم روزنه های پوست سر و تقویت تارهای مو می شود. تقویت فولیکول مو، اولین قدم در رشد موها است.

تاثیر حالات روحی بر رشد مو

استرس، اضطراب، وسواس یا حتی عصبانیت عوامل روان شناختی بوده که در رشد مو تاثیر دارد. سطح بالای استرس، فرایند رشد و تکثیر تارهای مو را با اختلال ایجاد کرده و سبب از دست دادن حجم انبوهی از موها و کدر شدن آن ها می شود. مدیریت استرس و کنترل سیستم عصبی، عامل مهم در رشد و تقویت مو به شمار می رود.

نتیجه گیری

مهم ترین عامل رشد مو مطلبی بود که برای شما عزیزان در بطن این مقاله شرح دادیم. به مسائلی که تقویت کننده رشد موی شما هستند، توجه کنید تا زیبایی موهای خود را از دست ندهید.

ریشه گیری، فرایند رویش تارهای مو از طریق فولیکول و سلامت موها به عوامل گوناگونی بستگی دارد. بسیاری از راهکارهای خانگی در تسریع فرایند رویش و رشد مو موثر است. تعویض روبالشتی، استفاده از ماسک های خانگی موثر در رشد مو، استفاده از نرم کننده های طبیعی، عدم استفاده از برس برای شانه زدن موها، استفاده از شامپوی مناسب با نوع مو و ضد عفونی کردن مو با استفاده از سرکه رقیق شده با آب همگی از عوامل موثر در رشد مو هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار