• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مضرات فست فود برای پوست

مضرات فست فود برای پوست چیست؟ فست فود یا غذای فوری، طعم لذیذ و خوبی داشته و اکثرا طرفداران زیادی به خصوص قشر جوانان دارد. افراد بر اساس ذائقه خود و گاهی اوقات بدلیل نداشتن وقت کافی و یا امکانات لازم، غذای فست فود را جایگزین غذای اصلی می کنند. زندگی شهری و مشغله های کاری سبب شده تا مصرف غذاهای فست فودی رونق بگیرد.

فست فود بر خلاف مزایای زیادی که داشته، مضرات فراوانی نیز دارد که در استفاده طولانی مدت و مداوم عوارض خود را نشان می دهد. پوست انسان اولین گزینه برای نمایش عکس العمل های مواد غذایی است. متخصصان زیبایی بر روی رابطه مستقیم بین پوست و مواد غذایی تاکید دارند.

در کینیک پوست و مو مدرن قصد داریم که مضرات فست فود برای پوست را تحت بررسی قرار دهیم.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت مو به روش جدید و کاشت ریش و سبیل میشود نیز استفاده کنید.

مضرات فست فود برای پوست

سوسیس و کالباس ماده اصلی و اولیه برای فست فود است. این مواد غذایی اگر به صورت خانگی و از مواد قابل اطمینان تهیه شود، نسبت به مارک های بازاری سالم تر است. به طور کلی سوسیس و کالباس در بسیاری از افراد حسایت های پوستی ایجاد کرده و سبب ایجاد جوش بر روی پوست می شود.

روغن های سرخ کردنی

فست فودها معمولا با استفاده از روغن سرخ کردنی تهیه می شوند که استفاده از روغن های سرخ کردنی، باعث تجمع چربی های غیر اشباع در پوست و منافذ آن، لک و جوش در صورت می شود. سرخ کردن مواد نشاسته ای در روغن های سرخ کردنی، ترکیبات تازه ای را پدید آورده که سبب ایجاد لک های قوه ای رنگ بر روی پوست می شود.

نمک و افزودنی های فراوان

برای داشتن طعم خوب فست فود از افزودنی های مجاز و غیر مجازی بسیاری استفاده می گردد. میزان زیاد نمک در فست فود، مقدار سدیم بدن را بالا برده و سبب چین و چروک پوست می شود.

قند مصنوعی

میزان بالای قند مصنوعی در بافت غذاهای فست فودی، به عنوان مضرات فست فود برای پوست شناخته می شود. قندهای مصنوعی در فست فود به صورت چربی در بافت های بدن ذخیره شده و در طولانی مدت عوارض زیادی بر جای می گذارد.

مواد مضر نگهدارنده

یکی از مضرات فست فود برای پوست، وجود مواد نگهدارنده است. مواد نگه دارنده ای که در پخت فست فود به کار می رود، سبب ایجاد چین و چروک و تغییر رنگ دانه های پوستی می گردد.

بیماری ها و تاثیرات پوستی در اثر استفاده از فست فود

آکنه

آکنه نوعی بیماری بوده که به عنوان یک التهاب پوستی شناخته می شود. جوش های چرکی و در برخی از موارد کیست های شدید پوستی نشانه ای از مضرات مصرف فست فود به خصوص در نوجوانان و جوانان محسوب می گردد.

آلرژی

آلرژی غذایی نوعی دیگر از مضرات فست فود برای پوست است. گاهی اوقات افراد نسبت به مواد اولیه و ساختار تشکیل دهنده فست فود حساسیت داشته و در اثر مصرف آن، حساسیت های پوستی، التهابات و خارش پوست البته در موارد شدیدتر بثورات پوستی نیز گریبان گیر آنان می شود. قبل از مصرف هر گونه مواد غذایی فست فود نسبت به واکنش بدنی خود اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید:غذاهای مضر برای کلاژن

درماتیت

درماتیت نوعی بیماری التهابی پوستی بوده که با خارش و قرمز شدن پوست همراه است. درماتیت به نوعی یکی از مضرات فست فود برای پوست شناخته می شود. این بیماری مسری نبوده و در افراد علائم متفاوتی دارند.

افزایش کلسترول و چربی

مصرف مداوم فست فود، سطح چربی و کلسترول خون را افزایش داده و در جریان خون رسانی مشکلاتی را بوجود می آورد. تجمع بیش از حد چربی به خصوص در ناحیه پوست، سبب پوست چرب فرد و ایجاد منافذ باز صورت می گردد.

کهیر در کودکان

مصرف فست فود در کودکان نسبت به بزرگسالان تاثیرات بیشتری داشته و مضرات فست فود برای پوست بیشتر به صورت کهیر خود را نشان خواهد داد. مصرف فست فود برای کودکان بدلیل حجم بالای مواد مضر توصیه نمی گردد.

کلام پایانی

غذاهای فست فود یا غذای فوری، نکته ای مثبت برای صرفه جویی در وقت و هزینه است. در مقاله بالا مضرات فست فود برای پوست را بیان کردیم اما لازم بذکر است که برای تمامی افراد، علائم و مضرات یکسانی نداشته و در برخی از افراد سبب بثورات پوستی و در برخی دیگر موارد شدید همانند مسمومیت های غذایی و بیماری های پوستی می گردد. در نتیجه برنامه غذایی فاقد فست فود، پوستی سالم و شاداب را برای شما رقم خواهد زد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار