• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

غذاهای مضر برای کلاژن

غذاهای مضر برای کلاژن چه غذاهایی هستند؟ وجود کلاژن در پوست بسیار ضروری می باشد که اگر به سالم بودن آن توجه نکنیم می تواند باعث مشکلاتی از قبیل پیری زودرس، افتادگی پوست، چین و چروک شود. پوست صاف و شاداب آرزوی هر فرد می باشد که برخی افراد به دنبال مواد آرایشی های با کیفیت هستند تا پوست و کلاژن خود را تقویت کنند.

باید برای این افراد بگوییم که استفاده از مواد آرایشی های معتبر تنها به تقویت پوست و کلاژن کافی نیست، بلکه باید از غذاهای مضر برای کلاژن خودداری کرد. کلاژن یک نوع چربی بوده که تا سن حداقل ۲۵ سالگی در خود بدن تولید می شود و با بالا رفتن سن تولید آن روند کندی را به خود می گیرد. در این لحظه اگر پوست و کلاژن تقویت نشود ممکن است منجر به پیری زودرس شود. درصورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید، در کلینیک خدمات زیبایی پوست و مو با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با غذاهای مضر برای کلاژن آشنا کنیم.

همینطرو میتوانید از دیگر خدمات ماکه شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ابرو میشود نیز استفاده کنید.

غذاهای مضر برای کلاژن

انواع غذاهایی که برای کلاژن در پوست مضر هستند، به شرح زیر می باشند که برای جلوگیری از آسیب دیدن کلاژن در پوست باید غذاهای سالم جایگزین آنها گردند:

غذا های سرخ کرده

غذا های سرخ کرده از جمله غذاهای مضر برای کلاژن می باشد که باعث مشکلاتی پوستی مانند لک و آکنه می شود. مصرف غذا های سرخ کرده به پوست تان مضر است، زیرا در آن از روغن های ناسالم بیش از اندازه استفاده می شود که در سلامتی کلاژن پوست مضر است.

برنج

شاید کمی تعجب کرده باشید اما کاملاً درست است. مصرف برنج زیاد یکی از غذاهای مضر برای کلاژن می باشد که به مرور زمان باعث از بین رفتن کلاژن در پوست تان می شود. مصرف برنج حتی ممکن است باعث بروز لک و آکنه شود. همچنین مصرف زیاد برنج باعث تجزیه کلاژن می شود که این ممکن است برای بسیاری افراد ناخوشایند باشد.

گوشت های فرآوری شده

امروزه در برخی از مناطق کشور ما مراکز فروش های زیادی وجود دارد که در زمینه فروش گوشت های فرآوری شده و غیر سالم فعالیت می کنند که مصرف آن برای سلامتی بدن بسیار مضر است. همچنین گوشت های فرآوری شده دارای نمک، شکر و سدیم های بیش از اندازه می باشد که بدون شک مصرف آن روی از بین رفتن کلاژن پوست تاثیر می گذارد.

کافئین زیاد

یکی از علت های از بین رفتن کلاژن در پوست می تواند همین کافئین ها باشد که مصرف زیاد آن برای پوست مضر است. کافئین ها از علت های اصلی پیری زودرس می باشد که افراد بدون توجه به آن مصرف آن را ادامه می دهند و باعث می شود چربی های سطح پوست را بسوزاند.

بیبشتر بخوانید:بهترین قرص کلاژن سازی پوست

نمک زیاد

همانطور که می دانیم نمک برای سلامتی پوست بسیار مضر بوده و پوست را به مرور تحریک می کند. همچنین مصرف نمک زیاد باعث پفت صورت شده و این برای پوست اصلا خوب نیست. اگر می خواهید از پیری زودرس درامان بمانید، پس مصرف نمک را در وعده های غذایی تان کاهش دهید.

فست فود

یکی از خوراکی های است که این روز ها علاقمندان زیادی دارد و مصرف زیاد آن می تواند برای سلامتی پوست مضر باشد و پوست تان به مرور دچار مشکلاتی پوستی شود. پس مصرف فست فود را به حداقل رسانده و به شادابی پوست تان توجه بیشتر کنید.

غذا های سالم

تغذیه مناسب از مهم ترین روش ها در تقویت کلاژن پوست می باشد که اگر به دنبال راه کار برای جلوگیری از پیری زودرس هستید هیچ چیز به جز از تغذیه سالم شما را کمک نمی کند. غذا های سالم از قبیل غذا های کم چرب، سبزیجات، میوه جات و… می باشد که نتنها برای شادابی پوست مفید بوده، بلکه به ساختن کلاژن در پوست تان کمک زیادی می کند.

سخن پایانی

اگر به سلامت پوست تان اهمیت می دهید، پس به موارد بالا توجه داشته باشید تا پوست سالم عاری از مشکلات داشته باشید و همچنین از پیری زودرس خود جلوگیری کنید. طبق تحقیقات که توسط دانشمندان صورت گرفته است افرادی که کمتر از فست فود، کافئین، نوشابه، نمک استفاده می کنند در آینده کمتر به مشکلات پوستی دچار می شوند، و نیز دیرتر از کسانی که در مصرف خوراکی و غذاهای مضر برای کلاژن مصرف کرده اند دچار چین و چروک پوست می شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار