• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

قرص فیناگرو

دوستان عزیز آیا می دانید قرص فیناگرو چیست و در چه خصوصی از آن استفاده می شود؟ آیا از شرایط و ویژگی های این قرص اگاه هستید؟

ریزش مو و طاسی سر مساله بسیار ناراحت کننده ای برای افراد است که متاسفانه امروزه تعداد افرادی که از این مشکل رنج می برند نسبت به گذشته افزایش یافته است زیرا عواملی مانند: آلودگی آب و یا آلودگی هوا در شهر های صنعتی و شهر های پر جمعیت ایران به این مساله دامن زده است و نرخ ریزش مو و طاسی سر را افزایش داده است.

قرص فیناگرو یکی از دارو ها و راهکارهایی است که از آن می توان برای جلوگیری از ریزش مو در مردان استفاده کرد.

در صورتی که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید، می توانید اطلاعات مناسبی درباره این قرص به دست آورید.

 

امروزه عوامل متعددی، موجب ریزش موی سر، به خصوص در اقایان می‌شود. یکی از داروهایی که برای کنترل ریزش موی آقایان تجویز می‌شود، فیناگرو است. که با نام فیناستراید نیز در بازار ارائه خواهد شد.

این دارو علاوه بر درمان ریزش مو، معایب و مزایای دیگری را نیز داراست. در این مقاله سعی داریم، شما را با فیناگرو بیشتر آشنا کنیم.

 

قرص فیناگرو چیست؟

قرص فیناگرو که به آن فیناستراید هم می گویند از جمله دارو هایی است که می توان برای درمان ریزش مو در آقایان از آن استفاده کرد اما برای استفاده از این قرص در خصوص ریزش مو باید به مدت بسیار طولانی از آن استفاده کرد تا اثربخش واقع شود و لازم به ذکر است که مصرق این دارو برای افرادی که دارای مشکلات مربوط به پروستات هستند، می تواند ایجاد مشکل کند و باید با پزشک درباره مصرف آن حتما مشورت صورت بگیرد.

در صورتی که می خواهید از فیناگرو برای درمان ریزش مو خود استفاده کنید باید آگاه باشید که این قرص تنها تا زمانی بر روی ریزش مو اثر می گذارد که آن را مصرف میکنید و به محض قطع مصرف، ریزش مو دوباره در شما پدیدار می شود.

زمانی که از قرص فیناگرو استفاده می شود، موها در شش ماه اول ممکن است که کمی کم پشت شوند و نتیجه عکسی از مصرف آن در این مدت دریافت شود اما با بروز این مشکل جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا اثر بخشی دارو زمان می برد و برای دریافت نتیجه رضایت بخش باید به مدت دو سال به صورت مداوم این دارو را مصرف کنید تا نتایج آن را به خوبی مشاهده کنید.

 

چگونگی عملکرد داروی فیناگرو

فیناگرو یا همان قرص ضد ریزش مو، ترشح هورمون های کاهش رشد را کنترل کرده و به این صورت از ریزش مو جلوگیری خواهد کرد. این هورمون از دسترسی موها به مواد مورد نیاز، برای رشد فولیکول مو جلوگیری می کند.

از این رو، با مرور زمان و با وجود این هورمون در بدن موها ضعیف و ضعیف تر خواهند شد، و ریزش مو را شاهد خواهیم بود. فیناگرو با کنترل ترشح این هورمون در بدن، مانند سدی محافظ از فولیکول های مو در مقابل آسیب های وارده محافظت خواهد کرد.

به طور میانگین، تأثیر فیناگرو در درمان ریزش موی مردان، بر کسی پوشیده نیست. ولی اگر فردی بعد از مصرف این دارو همچنان با کاهش ریزش مو مواجه نشد، باید برای ریزش موهای خود به دنبال دلیل دیگری باشد و احتمالات دیگری را نیز در نظر بگیرد و مجددا به پزشک مراجعه کند.

توجه داشته باشید، که قبل از مصرف دارو، باید تمامی بیماریهای زمینه ای و ارثی، با پزشک متخصص در میان گذاشته شود. مصرف این دارو برای زنان و کودکان ممنوع است.

در صورت برخورد پوست با این دارو، حتما باید محل مورد نظر پاک سازی و با آب شسته شود. ضمنا فیناگرو یک داروی هورونی است و فقط در موارد ریزش موی هورمونی قابل استفاده می‌باشد.

 

عوارض جانبی مصرف قرص فیناگرو چیست؟

از جمله عوارض مصرف این دارو که نسبت به سایر عوارض آن شایع تر است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش میل جنسی در آقایان و یا بروز مشکلات مربوط به انزال
  • احساس شدن نوک پستان ها
  • بروز مشکل در نعوظ
  • ایجاد انزال غیرطبیعی
  • کاهش دادن میزان منی
  • خشک شدن چشم
  • چروک شدن پوست
  • ایجاد افسردگی
  • پرخاشگری شدید

 

توصیه های پزشکی برای مصرف فیناگرو

_ اگر به دارویی آلرژی دارید، قبل از مصرف فیناگرو، حتما با پزشک مطرح کنید.

_ چنانچه تحت درمان بیماری خاصی هستید و یا داروی خاصی را استفاده می‌کنید، پزشک خود را در جریان بگذارید. زیرا در صورتی که تداخل دارویی باعث تغییر ترکیبات داروهای مصرفی شود، می‌تواند زمان بهبودی را تحت تاثیر قرار دهد.

_ در صورت مبتلا بودن به بیماریهای مرتبط با پروستات و کبد، مانند سرطان پروستات و سرطان کبد، به پزشک خود اطلاع دهید.

_ انجام آزمایش های مخصوص برای اطمینان از نداشتن آلرژی( فیناگرو حساسیت زا است.)

 _ در هنگام خرید دارو، به دوز مصرفی و تاریخ انقضای آن نیز توجه داشته باشید.

_ دارو را در جایی خشک و خنک و دور از دسترس کودکان، در دمای اتاق قرار دهید. بعد از هر بار مصرف، از بسته بودن درب قوطی اطمینان حاصل کنید.

_ استفاده بیش از حد این دارو، مشکلات تنفسی را به همراه خواهد داشت. بنابراین چنانچه مصرف یک وعده از دارو را فراموش کردید، از استفاده بیشتر آن در وعده های بعدی، خودداری کنید.

 _ از توصیه فیناگرو، به افرادی که مشکلات و علائمی نظیر شما دارند، جدا و اکیدا خودداری فرمایید.

_ از زمان مصرف دارو، سعی کنید میزان مصرف کافئین و نوشیدنی های کافئین دار را کنترل کرده و کاهش دهید.

_ در طول دوره مصرف، اگر با مشکلات تنفسی، ادراری، عفونتی و غیره مواجه شدید و یا نیاز به جراحی داشتید، حتما پزشک مربوطه را مطلع سازید. پس بطور خلاصه : 

  • استفاده از این دارو برای کودکان ممنوع است
  • استفاده از قرص فیناگرو برای بانوان ممنوع می باشد
  • اشخاصی که دارای بیماریهای کبدی، پروستات، عفونت، مشکلات ادراری و یا مشکلات دیگر هستند، نباید از این دارو استفاده کنند

 

آیا قرص فیناگرو را می توان بدون تجویز پزشک استفاده کرد؟

از آنجایی که قرص فیناگرو از عوارض جانبی زیادی برخوردار است و داروی بسیار حساسی است، نباید از آن بدون تجویز پزشک استفاده کرد و بهتر است که آن را زیر نظر پزشک مصرف نمود تا مشکلی برای شما عزیزان ایجاد نشود.

 

مقدار و نحوه مصرف قرص فیناگرو

میزان مصرف این دارو باید حتما توسط پزشک مشخص شود. اما معمولا این قرص باید به صورت یک قرص یک میلی گرمی در روز مصرف شود و که بهتر آن را به همراه غذا مصرف کرد.

همچنین لازم به ذکر است که اکثرا پزشکان در این زمینه توصیه می کنند که بیش از یک عدد قرص را در طول روز مصرف نکنید زیرا انجام این کار هیچ تاثیری در افزایش اثرات دارو ندارد و فقط عوارض آن را بیشتر می کند.

مصرف داروی فیناستراید نیز، مانند هر داروی دیگری، نیازمند دقت در استفاده از آن، در زمان مشخص است. اگر سعی کنید در ساعت مشخصی از روز دارو را مصرف کنید، مسلما تأثیر آن را بهتر و زودتر شاهد خواهید بود و به طبع استفاده از فیناگرو در ساعات مختلفی از شبانه روز، تأثیر دارو را کاهش خواهد داد.

بنابراین حتی المقدور، مصرف دارو را طبق برنامه و در ساعات مشخصی انجام‌ دهید. چنانچه در حین مصرف دارو، یک دوز آن به تأخیر افتاد و مصرف نکردید، به محض یادآوری آن را استعمال کنید و از خوردن دو دزد در دوره های بعدی مصرف جدا خودداری کنید.

از جمله عوارض قابل توجه داروی فیناگرو، افسردگی و بدخلقی در حین مصرف دارو و احتمال ابتلا به سرطان پروستات، بعد از قطع دارو می‌باشد.

 

کلام پایانی

در این مطلب قرص فیناگرو را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که اطلاعات درج شده برایتان مفید بوده باشد. دوستان عزیز چنانچه قصد دارید برای جلوگیری از ریزش مو اقدام کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که از راه های کم عارضه تر استفاده کنید و یا سعی کنید که کاشت مو را در مجموعه کلینیک مدرن انجام دهید.

کاشت مو در این مرکز باکیفیت بسیار عالی و زیر نظر پزشکان بسیار ماهر و حرفه ای برای شما عزیزان انجام می شود.

همچنین در این مجموعه عزیزان و همکاران ما می توانند سایر امور مربوط به پوست و مو را نیز برای شما عزیزان انجام دهند. به عنوان مثال: امکان تزریق بوتاکس، تزریق ژل، کاشت ابرو، کاشت ریش و سبیل و … نیز در این مجموعه وجود دارد.

افراد زیادی به ریزش مو مبتلا می‌شوند و به دنبال یافتن راه حل قطعی درمان هستند. مصرف فیناستراید یا فیناگرو، یکی از روش های درمان ریزش مو در آقایان می‌باشد.

چنانچه از استطاعت مالی برخوردارید؛ پیشنهاد می‌کنیم به جای مصرف داروهای فیناگرو، کاشت مو انجام دهید. زیرا علاوه بر عوارض کمتر و ماندگاری بیشتر، یک روش دائمی بوده و هیچ خطری، سلامت فرد را تهدید نخواهد کرد.

همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت مدرن کلینیک، اطلاعات بیشتری در مورد چیستی و چگونگی این دارو به دست آورید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۶ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
2 نظرات
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
جمال
جمال
1 year ago

من استفاده میکنم۳ حدود۴سال هست خیلی راضی ام

جواد
جواد
11 months ago

این دارو چن سال پیش برام تجویز شد ولی دکتر گفت دو ماه استفاده کنم اثرشم بعد ماه اول میبینم ولی هروقت ریزش موهام بیشتر میشه بازم ی ماه مصرف میکنم و دوباره قطش میکنم . عوارضش برای من جوش زدن پوستم و یکم پرخاششه ولی در کل رضایت کامل دارم عالی

موبایل
9190100613

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار