• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

شباهت جینسینگ با ماینوکسیدیل

ریزش مو، شایع ترین مشکل پوست و مو در دنیا شناخته می شود. ریزش مو تنها گریبان گیر آقایان نبوده و بانوان نیز از ریزش مو رنج می برند. واقعیت روابط کنونی، توجه ویژه به زیبایی ظاهری افراد است. مو یکی از اجزاء اصلی در زیبایی ظاهری فرد است. از گذشته تا کنون شیوه های سنتی و صنعتی بسیاری برای پر پشتی و جلوگیری از ریزش مو به کار رفته است. جینسینگ و ماینوکسیدیل دو ماده مهم برای درمان ریزش مو به شمار می رود. شباهت جینسینگ با ماینوکسیدیل موارد متعددی بوده که در ادامه این مقاله و در کلینیک پوست و مو مدرن  به آن اشاره می کنیم.

با ما در کلینیک پوست و مو مدرن که ارائه دهنده خدمات مختلفی مانند بهترین روش کاشت مو است همراه باشید

ماینوکسیدیل چیست؟

برای بیان شباهت جینسینگ با ماینوکسیدیل بهتر است در ابتدا با هر کدام از این مواد آشنا شوید. ماینوکسیدیل یک داروی تقویتی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت ریشه های مو است. به محض مشاهده ریزش مو می توانید از این دارو استفاده کرده و ریزش مو را کاملا قطع کنید. به طور کلی ترکیبات داروی ماینوکسیدیل به طوری بوده که با فرم بدنی مردان سازگاری بیشتری داشته و اکثرا برای ریزش مو مردانه توصیه می شود.

عملکرد ماینوکسیدیل چگونه است؟

ماینوکسیدیل، در دو نوع استماینوکسیدیلبا غلظت 2 درصد و غلظت 5 درصد که اولی مخصوص زنان و دومی مخصوص مردان است، مورد استفاده قرار می گیرد. ماینوکسیدیل در واقع یک دارو فشار خون بوده که در گذشته از عوارض آن که افزایش رشد مو بود، استفاده می شد. امروزه این دارو به عنوان یک داروی تقویتی عالی برای طاسی ناحیه ای مردانه و کلا افزایش ضخامت مو و جلوگیری از ریزش مو مردانه استفاده می شود.

عموما در هفته های ابتدایی مصرف ماینوکسیدیل، شاهد افزایش ریزش مو هستید، اما نگران نباشید این فرایند درمانی را ادامه دهید؛ تا ریشه های مو شما تقویت شده و موهای جدید رشد پیدا کنند. ماینوکسیدیل در شکل های مختلف همانند محلول و فوم شست وشو برای موی سر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از فوم شست و شو به علت جذب نامناسب آن توسط پوست سر، توصیه نمی شود.

برای مصرف ماینوکسیدیل توجه داشته باشید که تنها برای موی سر خود استفاده کنید و از مصرف آن برای تقویت موی سیبیل و ریش خود خودداری نمایید.

مزایای استفاده از داروی ماینوکسیدیل

مصرف ماینوکسیدیل برای افراد در آستانه 20 سالگی با ریزش مو تاثیرات فراوانی دارد. جلوگیری از ریزش مو و افزایش سرعت رشد مو جزء فواید اصلی این داروی تقویتی محسوب می شود. در دسترس بودن داروی ماینوکسیدیل بدون تجویز پزشک و با خرید مستقیم از داروخانه ها نیز مورد دیگری از مزایای این محلول است.

بیشتر بخوانید:خواص جینسینگ برای پوست

جینسینگ و جلوگیری از ریزش مو

جینسینگ خواص فوق العاده ای بر روی موهای سر دارد. در گذشته افراد معتقد بودند که ریشه جینسینگ برای شاداب سازی پوست سر، تقویت ریشه موها، افزایش ضخامت مو و افزایش سرعت مو مفید است. استفاده از جینسینگ در هنگام شست و شوی موهای سر موجب پر پشتی موها می شود؛ از همین رو در تولید شامپوهای ضد ریزش مو، از عصاره جینسینگ استفاده می شود.

شباهت جینسینگ با ماینوکسیدیل

حال که با ماهیت کلی ماینوکسیدیل و جینسینگ آشنا شدید؛ بهتر می توانید شباهت جینسینگ و ماینوکسیدیل را درک کنید. هر دو ماده برای پرپشتی مو، درمان ریزش مو، افزایش سرعت رشد موها، تقویت ریشه مو، بهبودی پوست سر و افزایش ضخامت موها مورد استفاده قرار می گیرد.

ماینوکسیدیل یک نوع محلول شیمیایی شناخته شده در صورتی که جینسینگ یک ماده کاملا طبیعی برای درمان ریزش مو است. برخی از افراد در استفاده از محلول های شیمیایی محدودیت داشته و ترجیحا از مواد طبیعی استفاده می کنند. افرادی که به تازگی کاشت مو انجام داده اند و شاهد رشد موهای کرکی و با ضخامت کم هستند؛ توصیه می کنیم از جینسینگ و ماینوکسیدیل برای افزایش رشد موها و افزایش ضخامت تارهای مو استفاده کنند.

کلام آخر

ماینوکسیدیل و جینسینگ، دو ماده مهم و موثر در درمان ریزش مو و مشکلات آن است. ریزش مو و کاهش حجم مو، از دغدغه های فکری رایج به خصوص در بین جوانان است. امروزه کلینیک های زیبایی بسیاری از ماینوکسیدیل و جینیسنگ برای تولید پکیج های درمانی مو استفاده می کنند. شباهت جینسینگ و ماینوکسیدیل در تقویت و افزایش رشد مو، سبب شده تا بسیاری از افراد از این دو ماده موثر برای ترمیم موهای آسیب دیده خود و قطع ریزش آن ها به صورت مداوم استفاده کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار