• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

سلیاک و پوست

در رابطه با بیماری سلیاک چه میدانید؟ آیا می دانید رابطه بین سلیاک و پوست چیست؟

بیماری های پوستی در سراسر جهان بسیار شایع هستند که یکی از این بیماری های پوستی سلیاک است و در کلینیک پوست و مو مدرن قصد داریم که در رابطه با سلیاک و تاثیرات آن بر روی پوست با شما عزیزان صحبت کنیم.

سلیاک چیست؟

سلیاک به صورت کلی نوعی اختلال گوارشی است که این اختلال بر اثر مصرف گلوتن به وجود می آید. در این بیماری سیستم ایمنی بدن به گلوتن واکنش نشان می دهد و باعث می شود که به روده آسیب وارد شود.

در این رابطه منظور از گلوتن پروتئنی است که در گندم، جو و صد ها ماده غذایی دیگر که از غلات تهیه می شوند، وجود دارد که در بیماری سلیاک بدن به این نوع پروتئین واکنش نشان می دهد.

رابطه موجود در میان سلیاک و پوست چیست؟

بیماری سلیاک علاوه بر آنکه باعث ایجاد اختلال در دستگاه گوارش می شود و به روده آسیب وارد می کند، باعث بروز مشکلاتی در پوست نیز می گردد و همان طور که می دانید یکی از علل بروز مشکلات پوستی، اختلالات دستگاه گوارشی است که شاید بتوان علت ارتباط بین بیماری سلیاک و حساسیت ها و مشکلات پوستی را بروز مشکلات در دستگاه گوارش در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: مهم ترین علت ریزش مو مردان

بیشتر افرادی که در سراسر جهان مبتلا به سلیاک هستند، معمولا با جوش هایی که شبیه به تاول می باشند و باعث ایجاد خارش بر روی پوست می شوند، مواجه می باشند که این جوش های تاول مانند به عنوان ضایعات درماتیت شناخته می شوند و معمولا با سوزش شدید همراه هستند.

لازم به ذکر است که جوش های تاول مانند ایجاد شده بر روی پوست بر اثر سلیاک معمولا در نواحی زانو، آرنج، پوست سر، باسن و پشت کمر به وجود می آیند. اما این موضوع بدین معنا نیست که جوش های تاول مانند در قسمت های دیگر بدن ایجاد نمی شوند.

در نتیجه با ایجاد شدن این حالت مجموعه ای از برآمدگی ها همراه با خارش و قرمزی بر روی پوست پدیدار می شوند که در نهایت این التهابات به زخم هایی تبدیل می گردند. لازم به ذکر است که معمولا واکنش های آلرژیک مربوط به سلیاک برای اولین بار در دوره نوجوانی ظاهر می شوند و در بین آقایان بسیار شایع تر از بانوان هستند.

درمان التهابات پوستی بر اثر سلیاک چگونه است؟

برای اینکه بتوان این التهابات را درمان کرد و آنها را تحت کنترل قرار داد، تنها راه درمان پرهیز غذایی و عدم مصرف ماده غذایی حاوی گلوتن است که در این صورت التهابات پوستی ایجاد شده بر اثر سلیاک از بین می روند و تا زمانی که شخص از مواد غذایی حاوی گلوتن استفاده نکند، باز نخواهند گشت.

در این خصوص باید به این نکته نیز اشاره کنیم که برای درمان این مشکل می توان از داروهایی که توسط پزشک تجویز می شود نیز استفاده کرد و با استفاده از این دارو ها التهابات پوستی را کاهش داد و سوزش و خارش آن را از بین برد.

آیا برای درمان التهابات پوستی ناشی از سلیاک می توان به کلینیک های زیبایی مراجعه کرد؟

متاسفانه آن دسته از اشخاصی که دارای التهابات پوستی ناشی از سلیاک هستند، با مراجعه به کلینیک های زیبایی برای درمان مشکلات پوستی خود هیچ کاری نمی توانند انجام دهند و به کمک روش های جوانسازی پوست در کلینیک ها نمی توانند مشکلات پوستی خود را برطرف کنند.

بلکه همان طور که در قسمت فوق مطرح شد، تنها راه درمان مشکلات پوستی در این دسته از افراد پرهیز از گلوتن است. در برخی از مواقع نیز میتوان با مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو این دسته از افراد می توانند تحت درمان مشکلات پوستی خود قرار بگیرند.

سخن پایانی

سلیاک و پوست را در این مقاله برای شما عزیزان از سوی کلینیک پوست و مو مدرن که یک مجموعه حرفه ای در زمینه کاشت مو، جوانسازی پوست و … است، مطرح کردیم.

امیدواریم که با شناخت این بیماری و علل تاثیر گذار در آن بتوانید به خوبی از پوست خود محافظت کنید و آسیب های پوستی خود را کاهش دهید. در صورتی که به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مشکلات پوستی و کاشت مو  نیاز دارید، سایر مقالات ما را مطالعه نمایید و از آنها بهره مند گردید..

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار