• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مهمترین علت ریزش مو مردان

آیا می دانید مهمترین علت ریزش مو مردان چیست؟ آیا می خواهید با مهمترین علت ریزش مو مردان آشنا شوید؟

همان طور که می دانید ریزش مو بر اساس عوامل مختلفی در افراد پدیدار می شود که علل ریزش مو در آقایان نیز دارای عوامل و دلایل مختلفی است. به همین دلیل برای آشنایی با علل ریزش مو در آقایان در کلینیک مدرن که یک مجموعه در زمینه خدمات پوست و مو است، قصد داریم که این عوامل را تحت بررسی قرار دهیم تا با کسب اطلاع از آنها آقایان به شکل بهتری بتوانند جلوی ریزش موی خود را بگیرند.

مهمترین علت ریزش مو مردان چیست؟

از مهم ترین عواملی که باعث بروز ریزش مو در مردان می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آندروژنیک آلوپسیا

آندروژنیک آلوپسیا یکی از دلایل ریزش موی مردانه است که بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه مشخص گردیده است که در حدود 20 درصد از آقایان به این مشکل مواجه می شوند و درصد آقایانی که به این بیماری دچار می شوند با افزایش سن آنها بیشتر می شود زیرا با افزایش سن فولیکول های مو بیشتر مستعد ریزش می شوند و ضعیف تر می گردند.

بیشتر بخوانید:ترمیم مو لیکن پلان به روش hrt

ژنتیک

ریزش مو مردانه در بسیاری از مواقع به دلایل ژنتیکی پدیدار می شود و ژن ریزش مو ممکن است که از یکی از والدین به شخص منتقل گردد. در نتیجه بهترین راهکار برای درمان این دسته از آقایان که دارای ریزش مو به طور ژنتیکی هستند، استفاده از روش کاشت مو است.

هورمون ها

هورمون دی هیدراتستسترون یکی از هورمون هایی است که باعث ریزش مو در آقایان می شود و این هورمون در مواقعی ترشح می کند که تستسترون به آنزیمی به نام  alpha-reductase در بدن واکنش نشان دهد.

با ترشح این هورمون فولیکول های مو نازک تر می شوند و به مرور ضعیف تر می گردند و در نهایت ریزش مو پدیدار می شود.

سن

یکی دیگر از مهمترین علت ریزش مو مردان، سن است. زیرا هورمونی که باعث ریزش مو در آقایان می شود با افزایش سن تاثیرگذاری بیشتری بر روی ریزش مو دارد و تا قبل از سن سی سالگی این ریزش مو در آقایان پدیدار می شود.

علاوه بر هورمون ها، بیماری های آندروژنیک نیز در سنین بالاتر شدید تر می شوند و باعث می گردند تا ریزش مو در سنین بالاتر افزایش پیدا کند.

استرس

استرس و فشار های عصبی که در بین آقایان بسیار شایع است یکی از علل ریزش مو در مردان است و باعث شدت گرفتن ریزش مو در مردان می شود اما لازم به ذکر است که استرس به تنهایی عاملی برای ریزش مو شناخته نمیشود بلکه تنها باعث افزایش ریزش مو می گردد.

در آقایانی که دارای ریزش مو به شکل ارثی هستند و یا به علت افزایش سن ریزش مو پیدا کرده اند، استرس می تواند عاملی برای بیماری ریزش مو افلیویوم باشد که این نوع ریزش مو خوشبختانه دائمی نیست و تنها در مردان پدیدار نمی شود بلکه ممکن است تا بانوان نیز به این مساله دچار شوند.

شایع ترین علت ریزش مو در مردان چیست؟

در بین انواع علل ریزش مو که در قسمت های فوق مطرح کردیم، ریزش موی آندروژنیک از جمله شایع ترین علت های ریزش مو به شما می آید و بیشتر از هر عامل دیگری در آقایان منجر به ریزش مو می گردد.

بهترین درمان برای ریزش مو آقایان

آن دسته از آقایانی که به ریزش مو بر اساس موارد ذکر شده در قسمت فوق مبتلا هستند، می توانند از روش های ترمیم مو و یا کاشت مو استفاده کنند و با کمک این روش ها موهای از دست رفته خود را ترمیم کنند و به زیبایی چهره خود بیفزایند..

کلام پایانی

در انتها باید گفت که آقایانی که قصد دارند تا ترمیم مو و یا کاشت مو در تهران انجام دهند، می توانند به کلینیک پوست و مو مدرن مراجعه کنند و از روش های ذکر شده در این کلینیک بهره مند گردند. در کلینیک مدرن کاشت مو و یا ترمیم مو با روش های مختلف و بر اساس روش های روز دنیا و همچنین با به کار گیری تجهیزات مدرن و پیشرفته و زیر نظر بهترین پزشکان در تهران انجام می گردد.

پس اگر مایل به ترمیم مو و یا کاشت مو در این مرکز هستید، با ما در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار