• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

سردرد ناشی از کاشت مو به چه علت است؟

سردرد ناشی از کاشت مو، چرا دچار سردرد می شویم؟ امروزه افراد زیادی حاضر هستند که در صف عمل های زیبایی منتظر بایستند تا در نهایت بهتر ، زیباتر و جذاب تر دیده شوند.می توان گفت موی سر ، ابرو و مژه  یکی از قدیمی ترین ملاک های زیبایی شناخته شده در بین انسان ها بوده است.

می توان گفت که ریزش مو همواره یکی از مهمترین دغدغه های انسان بوده است. از این رو افراد همواره به دنبال روش برای پر پشت کردن ها خود هستند. کاشت مو یکی از روش های ایمن و کم ضرر برای رفع مشکل طاسی و کچلی یا کم پشتی موها است. اما با این حال، کاشت موی طبیعی درست مثل هر عمل جراحی بدون عوارض نیست. کاشت مو عملی بسیار ظریف و حساس است که اگر کادر پزشکی ماهر و متخصص آن را انجام دهند، این عوارض بسیار کمتر دیده می شوند.

یکی از عوارضی که بسیاری از افراد بعد از کاشت مو تجربه می کنند و نسبت به آن ابراز ناراحتی و نگرانی دارند، سردرد های بعد از عمل کاشت مو است. باید توجه داشت عارضه سردرد ناچیز و جزئی جز روند درمان است و جای نگرانی ندارد.

آیا سردرد ناشی از کاشت مو خطرناک هستند؟

در بسیاری از موارد این سردرد ها جای نگرانی ندارند. جراحی کاشت مو را جراح زیبایی یا درماتولوژیست انجام می دهد . او با استفاده از انتقال پیاز مو از نواحی پر تراکم تر بدن به نواحی کم مو، عمل کاشت مو را انجام می دهد.

جراح زیبایی با استفاده از برش های میکروسکوپی که در سطح سر ایجاد می‌کند گرافت مو در نواحی پرتراکم یا همان مناطق اهدا کننده همچون پشت سر یا دیگر نواحی بدن را به قسمت مورد نیاز انتقال می دهد. به دنبال این عمل تخصصی و ظریف، بالطبع احساس  سردرد در افراد رخ می دهد. این سردرد ها معمولا جزئی و گذرا هستند و جای نگرانی ندارند. پزشک با توجه به تشخیص و نیاز فرد، مسکن هایی تجویز می کند و سردرد ها چند روز بعد از عمل کاشت مو رفع خواهند شد.

اما باید به خاطر داشت هیچ دارویی حتی ساده ترین مسکن ها را به صورت خود سر و بدون تجویز پزشک مصرف نکنید چرا که ممکن است دچار عوارض جدی بشوید.

سردرد ناشی از کاشت مو

چرا بعد از کاشت مو دچار سردرد می شویم؟

در طول فرایند کاشت مو و هنگام استفاده از موهای بانک مو یا ناحیه ی اهدا کننده که در حد فاصل بین دو گوش و پشت سر قرار دارند به علت فشار یا درگیر شدن اعصاب آن ناحیه، افراد دچار سردرد و گاها سرگیجه می شوند.

از دیگر عوامل سردرد ناشی از کاشت مو می توان به عوارض دارویی در دوره  نقاهت اشاره کرد. ممکن است با تشخیص پزشک فرد نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک ها و داروهای ضد التهاب داشته باشد. باید به این نکته توجه کرد که دوره نقاهت کاشت مو مانند هر جراحی دیگری حائز اهمیت است و باید جدی گرفته شود.

عوامل دیگر سردرد ناشی از کاشت مو

از دیگر عوامل سردرد بعد از کاشت مو می توان به این نکته اشاره کرد که افراد توجه لازم روی پوزیشن خواب را ندارند.  در روزهای نخست پس از کاشت مو لازم است فرد به حالت نیمه نشسته یعنی در زاویه ۴۵ درجه بخوابد.

خوابیدن با حالت نیمه نشسته فشار وریدی که روی سر و گردن وارد می شود  را کم می کند. در نتیجه احتمال ادامه دار بودن سردرد کاهش می یابد. توصیه می شود استفاده از بالش های طبی گردنی را برای درست قرار گرفتن سر در حالت نیمه نشسته امتحان کنید.

ممکن است پزشک شما روش های درست تنفسی را آموزش دهد تا کمتر دچار عارضه ی سردرد شوید . تنفس عمیق و طولانی باعث اکسیژن رسانی بیشتر می‌شود و سردرد بهبود می یابد.

مهم:  به یاد داشته باشید که مصرف کافئین همچون قهوه یا چای باعث افزایش سردرد خواهند شد پس بهتر است به توصیه ی پزشک عمل کنید و تا زمان تشخیص پزشک از مصرف کافئین ، سیگار و مشروبات الکلی پرهیز کنید.

سخن پایانی

در رابطه با پرسش اصلی متن” سردرد ناشی از کاشت مو به چه علت است؟استرس و شوک وارد شده در حین کاشت مو ممکن است خیلی مورد توجه شما قرار نگیرد. اما باید بدانید استرس و فشار عصبی شما مزید بر علت می‌شود و سردرد های هرچند جزئی و گذرا را متوجه شما خواهد کرد. در واقع هرچقدر شما ریلکس تر باشید با عوارض کمتری دست و پنجه نرم خواهید کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار