• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

رژیم غذایی برای پوست های چرب

رژیم غذایی برای پوست های چرب شامل چه مواردی میشود؟ افرادی که دارای پوست چرب هستند، کمتر دچار چین و چروک می شوند اما در عین حال پاک سازی نامناسب پوست چرب سبب تجمع آلودگی ها در پوست و ایجاد لک و آکنه می گردد. به همین جهت مراقبت از پوست چرب اهمیت فراوانی دارد. استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب، آب و هوای گرم، عوامل ژنتیکی، فشارهای جسمی و روحی از جمله دلایل چرب شد پوست محسوب می گردد.

همینطور میتوانید ازدیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ابرو میشود نیز استفاده کنید.

یکی از مهمترین دلایل برای کنترل چربی پوست، رژیم غذایی درست است. متخصصان زیبایی تاکید دارند که رژیم غذایی رابطه مستقیمی بر روی سلامت و شادابی پوست دارد. برای حفظ تعادل غدد چربی پوست بهتر است رژیم غذایی برای پوست چرب را شناسایی کرده و به طور صحیحی در برنامه غذایی خود از آن استفاده کنید. به طور کلی ترشح چربی پوست در دوران نوجوانی زیاد بوده و در اثر گذشت زمان میزان ترشح کم می شود. پوست چرب به صورت براق، با منافذ پوستی بزرگ و جوش های سر سیاه شناخته می شود.

برای کنترل چربی پوست بهتر است از مصرف یک سری مواد غذایی دوری کرده و بالعکس مواد غذایی دیگری را به صورت مداوم مصرف کنید. ما در این مقاله که از سوی کلینیک پوست و مو مدرن برای شما تهیه شده است، به شما برای انتخاب یک رژیم غذایی برای پوست های چرب کمک می کنیم.

لبنیات و غذاهای پر چرب

مواد غذایی پر چرب به عنوان عاملی مهم در ایجاد پوست چرب شناخته می شوند که افراد دارای پوست چرب به هیچ وجه نباید آن را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

شکر و قند مصنوعی

مواد غذایی حاوی شکر و قند مصنوعی، در سطح هورمون های بدن اختلال ایجاد کرده و موجب ترشح بیشتر چربی پوست می گردد.

نمک

نمک نیز به میزان شکرهای مصنوعی برای افراد با پوست چرب خطرناک بوده و سبب تشدید در روند ترشح چربی پوست و افتادگی پوست صورت می شود.

در کنار تمامی مواد مضری که در بالا اشاره شده استفاده از انواع آرد های غنی شد و گوشت پر چرب و غذاهای سرخ کردنی نیز برای استفاده در رژیم غذایی برای پوست های چرب توصیه نمی گردد. با این حال مواد غذایی مفیدی نیز برای پوست های چرب توصیه گشته که در زیر به آن اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید:کاشت ابرو برای پوست چرب

عدس و حبوبات

حبوبات سرشار از مواد مغذی بوده و مصرف مداوم آن در رژیم غذایی سبب کنترل چربی پوست می گردد. حبوبات به تنهایی نیاز بدن را به ویتامین ها و مواد معدنی تامین کرده و سلول های آسیب دیده پوست را ترمیم می کند.

پرتغال و مرکبات

مرکبات حاوی مقادیر زیادی ویتامین C بوده که با خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی که دارند، منافذ پوست چرب را پاک سازی کرده و روند ترشح چربی پوست را کاهش می دهند. لایه های پوست و یا گوشته پرتغال و دیگر مرکبات را می توان به طور مستقیم بر روی پوست صورت قرار داده و تمامی منافذ پاک سازی گردند.

آب لیمو

ویتامین C موجود در بافت آب لیمو، سبب جوان سازی بافت پوست و دفع مواد زاید می گردد. کبد ناسالم یکی از عوامل مهم در ترشح بیش از اندازه چربی پوست است به همین جهت مواد غذایی مانند آب لیمو که وطیفه پاک سازی کبد را دارند، تاثیر بیشتری بر روی کنترل چربی پوست داشته و جزء جدایی ناپذیر رژیم غذایی برای پوست های چرب محسوب می گردد.

خیار

میوه ای بسیار عالی با دارایی تمام خاصیت های پوستی. خیار با خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی مفیدی که دارد، در بیشتر رژیم های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. آب رسانی پوست با لایه های خیار، سبب شده تا مواد مغذی پوست تامین گردد و کلاژن سازی به طور طبیعی صورت گیرد.

آب نارگیل

آب نارگیل برای بهبودی آکنه و التهابات پوستی تاثیر فراوانی دارد. آب نارگیل همانند دیگر مواد غذایی موجود در رژیم غذایی برای پوست چرب، خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و تمام آلودگی ها را به صورت عمقی از منافذ پاک سازی خواهد کرد.

نتیجه گیری

چربی پوست کاملا طبیعی بوده و برای سلامتی پوست امری ضروری است در عین حال چربی بیش از حد پوست، سبب آسیب به بافت های پوست می گردد. کنترل چربی پوست بوسیله مواد آرایشی مخصوص و یا مواد غذایی برای افراد دارای پوست چرب امری مهم تلقی می گردد. در رژیم غذایی برای پوست چرب، باید به تمامی نکات از جمله مواد مغذی، ویتامین های مورد نیاز توجه شود. کمبود و یا نقص یکی از ویتامین ها سبب رژیم غذایی ناسالم می گردد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار