داروهای بعد از کاشت مو

داروهای بعد از کاشت مو چیست؟ علت استفاده از داروهای بعد از کاشت مو چه می باشد؟

کاشت مو یکی از بهترین روش ها برای ترمیم موهای از دست رفته است. این روش درمانی، با توجه به نتایج موفقیت آمیزی که داشته طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در کلینیک پوست و مو مدرن که ارائه دهنده خدماتی مانند: کاشت مو و کاشت ابرو است، قصد داریم که در رابطه با داروهای بعد از کاشت مو با شما عزیزان صحبت کنیم.

داروهای بعد از کاشت مو

در مراقبت های بعد از کاشت مو، باید از داروهای بعد از کاشت مو استفاده شود تا نتیجه پیوند مو موفقیت آمیز باشد و مشکلی برای افراد ایجاد نشود که این دارو ها به شرح زیر هستند:

داروهای مکمل و تقویتی

یکی از این داروها، داروهای تقویتی هستند تا بتوانند مواد ضروری و مورد نیاز را تامین کنند و به این شکل موجب تقویت موها بعد از کاشت مو شوند. از جمله مهم ترین داروهای تقویتی در این رابطه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ویتامین آ
  • ویتامین سی
  • ویتامین ای
  • روی
  • اسید فولیک

معمولا پزشک برای بیمار قرص Hair vit یا Hair folic را تجویز میکند تا تمام ویتامین هایی که در بالا به آن اشاره شد برای تقویت موهایی که پیوند زده شده اند به واسطه آنها تامین گردد.

داروهای مسکن و ضد درد

معمولا بعد از جراحی کاشت مو فردی که کاشت انجام داده است، با از بین رفتن اثرات بی حس کننده موضعی ممکن است که دچار درد خفیفی شود.

بنابراین پزشک داروهای مسکن را برای کم کردن درد تجویز میکند که یکی ازاین مسکن ها، استامینوفن کدیین است و نحوه مصرف آن توسط پزشک تعیین میشود.

لازم به ذکر است که هنگام درد نباید ژلوفن و یا ایبوپروفن استفاده کرد به دلیل اینکه باعث رقیق شدن خون میشوند و ممکن است خونریزی افزایش پیدا کند و افزایش خونریزی روند بهبودی را با مشکل مواجه میکند.

بیشتر بخوانید:درصد موفقیت کاشت مو

آنتی بیوتیک ها

بعد از هر نوع عمل جراحی احتمال ایجاد عفونت به علت جراحت های ایجاد شده زیاد است و به این منظور برای پیشگیری از بروز این مشکل معمولا پزشکان آنتی بیوتیک ها را برای بعد از کاشت مو تجویز می کنند.

بنابراین آنتی بیوتیک ها نیز از جمله داروهای بعد از کاشت مو به حساب می آیند.

داروهای ضد التهابی

ممکن است بعد از عمل پیوند مو، پوست سر دچار تورم و التهاب شود که در این حالت باید داروهای ضد التهابی که توسط پزشک تجویز شده مصرف شود تا اینکه تورم پوست سر کاهش پیدا کند.

هیدروکورتیزون یکی از داروها ی ضد التهابی است که میتواند به کاهش تورم پوست سر کمک کند. اما این دارو برای بیماران دیابتی تجویز نمیشود.

داروهای خواب آور

بعد از عمل کاشت مو خواب کافی در روند بهبودی موثر است.

اما متاسفانه برخی از افراد با مشکل کم خوابی مواجه میشوند بنابراین پزشک برای این افراد داروهای خواب آور تجویز میکند البته باید بدانید که بی خوابی این افراد موقتی است و پزشک فقط برای چند روز اول مصرف دارو را توصیه میکند.

مصرف ماینوکسیدیل

یکی از اصلی ترین داروها بعد از کاشت مو ماینوکسیدیل است. استفاده از ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو باعث می شود که فولیکول های مو تقویت شوند و رشد بهتری را تجربه کنند. به همین دلیل معمولا پزشکان پوست و مو به اشخاصی که پیوند مو انجام داده اند، توصیه می کنند که از ماینوکسیدیل استفاده کنند.

فیناستراید

فیناستراید از دیگر داروهای بعد از کاشت مو است و این دارو برای جلوگیری ازریزش مو، بعد از عمل پیوند مو تجویز میشود.  فیناستراید به دوصورت خوراکی و موضعی استفاده میشود و نقش مهمی در رویش مجدد موها بعد از عمل کاشت دارد.

سخن پایانی

در کلینیک مدرن به رایج ترین داروهای بعد از کاشت مو اشاره کردیم تا اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید. چنانچه قصد دارید که کاشت مو را زیر نظر بهترین پزشکان در تهران انجام دهید، می توانید به کلینیک پوست و مو مدرن مراجعه کنید و از خدمات حرفه ای این مجموعه بهره مند گردید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه پیوند مو، مطالب دیگری نیز در وب سایت کلینیک مدرن درج شده اند که می توانید از آنها نیز استفاده کنید.