• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خواص شیره خرما برای صورت

شیره خرما چیست؟ خواص شیره خرما برای صورت چیست؟ روش استفاده از شیره خرما برای صورت چگونه است؟

بسیاری از افراد تمایل دارند که از مواد کاملاً طبیعی برای صورت خود و برطرف کردن مشکلات صورت استفاده کنند که مواد طبیعی بسیار زیادی در این رابطه وجود دارند که به کمک آنها می توان مشکلات پوست صورت را برطرف کرد. یکی از این مواد طبیعی خرما و شیره خرما است.

باور این موضوع که شیره خرما میتواند در درمان مشکلات پوستی مفید باشد، برای عده ای از اشخاص سخت است زیرا آنها می پندارند که مصرف خرما باعث ایجاد شدن جوش صورت می شود.

البته به علت طبع گرم این ماده غذایی ممکن است که جوش صورت برای عده ای از افراد ایجاد شود ولی ازطرف مقابل مصرف آن میتواند برای پوست مفید نیز باشد.

و در کلینیک پوست و مو و زیبایی مدرن قصد داریم که در رابطه با این ماده غذایی و تاثیرات آن بر روی پوست صورت با شما عزیزان صحبت کنیم.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی میشود نیز استفاده کنید.

شیره خرما چیست؟

شیره خرما مایعی است که از خرما به دست می آید و خواص بسیار زیاد و ارزش غذایی بالایی دارد. شیره خرما دارای طبعی گرم و خشک است و استفاده از آن برای بخش های بسیار زیادی از بدن مناسب و مفید است.

خواص شیره خرما برای صورت چیست؟

شیره خرما دارای مواد معدنی و ویتامین های فراوانی است که از مهم ترین مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن می توان به ویتامین b و آهن اشاره کرد که به کمک این مواد مغذی میتواند در سلامت پوست صورت مفید واقع شود.

از جمله اصلی ترین خواص شیره خرما برای صورت این است که باعث جوانسازی پوست می شود، خاصیت کشسانی پوست را افزایش می دهد و به نرم و روشن شدن پوست نیز کمک می کند. علاوه بر آن شیره خرما برای درخشندگی پوست نیز مفید است و با کمک آن میتوانید به راحتی به جوانسازی و درخشندگی پوست صورت خود بپردازید و صورتی نرم و روشن داشته باشید.

چگونه می توان از خواص شیره خرما برای صورت بهره مند شد؟

در صورتی که قصد دارید تا از خواص شیره خرما برای پوست بهره مند گردید، می توانید شیره خرما را به صورت خوراکی مصرف کنید و آن را در وعده های غذایی روزانه خود قرار دهید.

به عنوان مثال: میتوانید از شیره خرما در وعده صبحانه استفاده کنید و یا آن را به شکل شربت روزی سه قاشق همراه با آب میل کنید تا مواد مغذی موجود در خرما به بدن شما وارد شود و بر روی پوست صورت تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید:شیره خرما برای ریزش مو

تهیه ماسک خرما برای صورت

علاوه بر آن میتوانید از ماسک خرما که دارای خواصی مشابه به شیره خرما است نیز برای صورت استفاده کنید که مهم ترین ماسک خرما برای صورت به شرح زیر است:

ماسک خرما و شیر

برای تهیه این ماسک باید در ابتدا هسته چند خرما را از آن خارج کنید و سپس خرما را پوره کنید و آن را با شیر خیس کنید و اجازه دهید که به مدت یک شب مواد به همان شکل باقی بماند.

سپس خمیر به دست امده را مانند ماسک بر روی صورت خود بگذارید  و پس از 15 الی 20 دقیقه صورت خود را با آب بشویید.

برای تهیه این ماسک می توانید کمی زردچوبه را نیز به مواد خود بیفزایید تا از خواص زردچوبه نیز در کنار خواص دیگر بهره مند گردید.

ماسک خرما و بلغور

به این منظور باید در ابتدا هسته های خرما را خارج کنید و خرماها را بشویید. سپس خرماها را با شیر به مدت 5 دقیقه بجوشانید و در ادامه آن را در مخلوط کن بریزید و دو قاقشق بلغور به همراه یک قاشق عسل به آن بیفزایید. آن را در مخلوط کن بهم بزنید تا ترکیب یک دستی حاصل شود.

در ادامه آن را مانند: ماسک بر روی صورت بگذارید تا به این شکل از خواص ماسک خرما بهره مند شوید. به یاد داشته باشید که این ماسک را نیز همانند سایر ماسک های صورت باید به مدت 15 دقیقه الی نیم ساعت بر روی پوست قرار دهید و سپس آن را آبکشی کنید.

کلام پایانی در رابطه با خواص شیره خرما برای صورت

با توجه به مطالب ذکر شده در خصوص خواص شیره خرما برای صورت به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که حتما از این ماده مغذی استفاده کنید تا از نیاز به روش های جوانسازی پوست مانند: تزریق بوتاکس و یا تزریق چربی بی نیاز شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار