• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خشکی ساقه مو

شما نیز از زبر شدن موهای خود رنج می برید؟ دلیل تغییر رنگ و کدر شدن تار موهایتان را متوجه شده اید؟ آیا از خشک شدن ساقه مو خود رنج می برید؟

خشکی ساقه مو، از عارضه های رایج زیبایی به شمار می رود. موهای خشک، رطوبت کافی برای حفظ بافت و درخشندگی جذب نکرده و شکننده و زبر می شوند. درمان خشکی ساقه مو رابطه مستقیمی با علت ایجاد آن دارد. پس برای درمان موهای زبر و خشک خود، نکات زیر را مطالعه کرده تا در مدت زمان کوتاهی، موهای ابریشمی و نرم داشته باشید.

برای کسب اطلاع از علل خشک بودن ساقه مو و درمان آن با ما در کلینیک مدرن همراه باشید و مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ریش و سبیل میشود نیز استفاده کنید.

خشکی ساقه مو چیست؟

سلامت مو، به عملکرد صحیح کوتیکول ها بستگی دارد. هنگامی که کوتیکول ها رطوبت کافی برای حیات سلول های تار مو را دریافت نکنند و یا رطوبت خود را در اثر عوامل محیطی، ژنتیکی و مواد شیمیایی از دست بدهند، موهای شما خشک و سطح موهای شما زبر، شکننده و آسیب پذیر می شود.

مو از سه لایه تشکیل شده است. چربی طبیعی در لایه بیرونی سبب حفظ رطوبت مو و شفافیت آن می شود؛ در صورتی که موهای شما سالم باشد، باید دو ویژگی درخشندگی و براق بودن را منعکس نماید.

دلایل خشکی ساقه مو

– پوست سر، چربی کافی ندارد.

مو، مرطوب کننده طبیعی نداشته و تمام شفافیت و سلامت آن بستگی به عملکرد غدد چربی پوست دارد. هنگامی که غدد چربی، فعالیت کمی داشته باشند؛ لایه بیرونی مو سست شده و در نهایت سبب خشکی ساقه مو می شود. با افزایش سن، به طور طبیعی چربی تولیدی پوست سر کاهش می یابد و مو درخشندگی خود را از دست می دهد.

– از دست دادن رطوبت مو

همان طور که گفته شد، کوتیکول ها مسئول حفاظت از تارهای مو در برابر شرایط محیطی هستند. هنگامی که کوتیکول ها از هم فاصله گرفته و عملکرد صحیحی نداشته باشند، توانایی حفظ رطوبت را از دست داده و ساختار مو به کلی خشک می شود.

– شست و شوی بیش از حد و استفاده مداوم از دستگاه های حرارتی

شست و شوی مداوم مو، لایه بیرونی مو را تخریب کرده و آسیب پذیری آن را افزایش خواهد داد. دستگاه های حرارتی، رطوبت طبیعی موها را گرفته و عملکرد کوتیکول ها را دچار اختلال می کند.

بیشتر بخوانید:اوزون تراپی مو چیست؟

– رنگ های شیمیایی

استفاده از رنگ های شیمیایی به خصوص نوع نامرغوب آن، چربی طبیعی پوست سر را از بین برده و تارها و ساقه مو را می سوزاند.

بیماری های زمینه ای در ایجاد خشکی ساقه مو

برخی از بیماری ها جزء علل خشکی ساقه مو شناخته می شوند.

بی اشتهایی عصبی، کم کاری تیروئید، اختلالات هورمونی و بیماری منکس( نوعی اختلال ژنتیکی که سبب کمبود مس در بدن می شود)، همگی از علل ایجاد خشکی ساقه مو به شمار می روند.

شیوه های خانگی برای درمان خشکی ساقه مو

روغن تراپی

یکی از بهترین شیوه های خانگی برای درمان خشکی ساقه مو، روغن تراپی یا همان ماساژ مو با روغن های طبیعی همانند روغن زیتون، نارگیل، بادام و ذرت است. روغن های گیاهی، سبب محافظت از لایه بیرونی مو و کوتیکول ها شده و رطوبت طبیعی مو حفظ خواهد شد.

– ماسک مو خانگی ژلاتین

ژلاتین، منبع سرشار از پروتئین بوده که با استفاده آن به عنوان ماسک مو، تارهای مو را مرطوب کرده و درخشندگی و صافی را به مو می بخشد.

– ماسک موی موز

موز، علاوه بر پتاسیم فراوانی که داشته، رطوبت موجود در بافت های آن سبب نرم شدن و تقویت خاصیت ارتجاعی تارهای مو می شود.

خشکی ساقه مو و کمبود ویتامین ها

مطالعات نشان داده که کمبود هر یک از ویتامین ها و مواد معدنی زیر سبب ایجاد شکنندگی می شود. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیر برای ترمیم و درمان موهای آسیب دیده توصیه می شود.

– مس

– بیوتین

– زینک

– سلنیوم

– آهن

بخش پایانی

برخی از شرایط محیطی همانند زندگی کردن در آب و هوای گرم و خشک، نور مستقیم خورشید و آب کلر دار سبب تشدید خشکی ساقه مو و زبری تارهای مو می شود. خشکی ساقه مو مسئله ای نگران کننده نبوده، اما در صورت عدم تغییر در شیوه زندگی، منجر به ریزش و شکنندگی طولانی مدت موها می شود. برخی از پزشکان طب سنتی مصرف دمنوش های اسطوخودوس، چای سبز، رویبوس، یاسمن، زنجبیل و نعناع فلفلی را برای تقویت و کاهش خشکی مو توصیه می کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار