• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تقویت فولیکول مو

فولیکول مو چیست؟ چه عواملی سبب تقویت فولیکول مو می شود؟ در کلینیک پوست، مو و زیبایی مدرن که خدماتی نظیر کاشت موی طبیعی، کاشت ابرو و کاشت ریش و سبیل ارائه می دهد، قصد داریم که در رابطه با تقویت فولیکول مو با شما عزیزان صحبت کنیم.

فولیکول مو، جزئی از ساختار مو بوده که مربوط به رشد مو می شود. شاید شما به عنوان یک فرد عادی مفهوم فولیکول مو و تاثیرات آن را نشنیده باشید، اما به طور حتم افرادی که به سلامت موهای خود اهمیت داده، هر روز کاربرد فولیکول و ویژگی های آن را در کلینیک های زیبایی و یا لیست جستجو موتورهای جستجوگر دنبال می کنند.

فولیکول مو چیست؟

به لحاظ بیولوژیکی، فولیکول مو یک محفظه تونل مانند بوده که در لایه بیرونی پوست قرار می گیرد. رشد مو از قسمت پایین فولیکول مو شروع می شود. تقویت فولیکول مو و تامین ویتامین های مورد نیاز برای تحریک رشد مو موثر بوده و پیاز مو را تقویت می کند.

ساختار فولیکول مو

ریشه های مو بواسطه فولیکول ها در پوست سر نگه داشته می شوند. فولیکول مو شامل بخش های زیر است:

Bulb

پیاز مو یا همان مسئول ایجاد سلول های پروتئینی برای رشد سلول ها

Papilla

پاپیلا، وظیفه خون رسانی به فولیکول های مو را بر عهده دارد.

Germinal

بخش ماتریسGerminal در قسمت تحتانی مو قرار داشته و منطقه ای برای رشد سلول های جدید مو است.

مراحل عملکرد فولیکول مو

– مرحله آناژن

مرحله آناژن، یک مرحله تکثیری بوده که فولیکول، یک غلاف جدید مو را تشکیل می دهد. زمان واکنش این مرحله با توجه به شرایط فردی متفاوت بوده و گاها مرحله رشد ممکن است تا چند سال طول بکشد. برای شروع این مرحله، سلول های رشدی تحریک شده و پیاز مو در بخش تحتانی فولیکول شکل می گیرد. در این مرحله، ساقه جدید مو ایجاد می شود.

– مرحله کاتاژن

این مرحله تنها به مدت چند هفته طول می کشد و به عنوان یک قدم پسرفت در شکل گیری پیاز مو شناخته می شود. در این مرحله، تقسیم سلول های بنیادی رشدی متوقف شده و بخش تحتانی فولیکول مو پیشرفتی ندارد.

بیشتر بخوانید:خواص صابون سیر برای پوست و مو

– مرحله تلوژن

در هنگام تولد، تمامی موها در اواسط مرحله آناژن قرار دارند. این مرحله به عنوان جایگزین موهای قبلی شناخته شده است.

راهکارهایی برای تقویت فولیکول مو

– رژیم غذایی مناسب

بدیهی است که داشتن یک رژیم غذایی مناسب، در روند سلامتی و بهبودی پوست و مو تاثیر فراوانی دارد. مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین، آهن، سلنیوم، مس و زینک برای تقویت فولیکول مو بسیار موثر است. تامین مواد مغذی و ویتامین های لازم سلولهای رشدی مو جهت جلوگیری از ریزش مو و تقویت پیاز مو الزامی است.

– ماساژ سر به آرامی

ماساژ سر توسط جوشانده های گیاهی همانند گزنه و یا روغن تراپی با روغن های گیاهی نرم کننده، سبب تحریک گردش جریان خون رسانی در کف سر و تقویت فولیکول های آن می شود. روغن نارگیل، روغن زیتون و جوجوبا از روغن های ترمیمی و تقویتی با خاصیت فوق العاده است.

– استفاده از مکمل یا دارو تحت نظر پزشک

گاهی اوقات ریزش بیش از حد و تضعیف پیاز مو، سبب طاسی زود رس و ناگهانی می شود. برای درمان و تقویت فولیکول های مو، باید تحت نظر متخصص از مکمل های داروئی برای تامین مواد مغذی سلول های رشدی استفاده کرد.

ماسک های خانگی برای تقویت فولیکول مو

– آب پیاز

ترکیبات و خواص عصاره فوق العاده پیاز، برای تقویت فولیکول مو مورد استفاده قرار می گیرد. ماساژ سر با آب پیاز سبب گرم شدن و تحریک فولیکول های مو برای تسریع در رشد مو می شود.

– روغن رزماری

استفاده از ماسک روغن رزماری برای تحریک و رشد سلول های بنیادی مو و تقویت پیاز مو موثر است.

– ماسک موی آووکادو

پود آووکادو با مخلوط شیر برای تقویت و بازسازی سلول های آسیب دیده مو کارایی بسیاری دارد.

کلام پایانی

فولیکول مو، مسئول رشد و تولید مو است. تفاوت در فولیکول مو، سبب شده تا افراد انواع متفاوتی از مو به لحاظ ظاهری، رنگ و فرم داشته باشند. بخش عظیمی از رشد و تقویت فولیکول مو، به ژنتیک فرد بستگی داشته، اما تاثیر عوامل محیطی بر روی فولیکول را نمی توان نادیده گرفت. شست و شوی مو با یک نوع شوینده مناسب، قدم اول در تقویت فولیکول های مو است. شوینده مناسب برای تقویت و بازسازی فولیکول ها باید ضد سولفات و حاوی کراتین باشند. موهای خشک و فاقد رطوبت، جزء گروه در معرض آسیب بیشتر بوده و فولیکول های آن با یک آسیب و یا کمبود مواد مغذی و اکسیژن، از بین رفته و فرد دچار ریزش شدید مو و کچلی می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار