• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بهترین روش درمان ماه گرفتگی

بهترین روش درمان ماه گرفتگی چه روشی است؟ ماه گرفتگی به لکه های مادرزادی ایجاد شده بر روی پوست صورت یا دیگر نواحی بدن در اندازه و رنگ های مختلف گفته می شود. ماه گرفتگی گونه های متفاوتی داشته و با توجه به وضعیت بدنی فرد گاها خطرناک بوده و در برخی از افراد بدون هیچ درد و یا عوارضی هستند. لکه های ماه گرفتگی با افزایش سن کم رنگ می گردند اما در نوع خطرناک ماه گرفتگی، لکه های ماه گرفتگی پر رنگ شده و قابل درمان نیستند.

ماه گرفتگی یک اتفاق بسیار شایع در بین افراد است. اما برخی از افراد با لکه های ماه گرفتگی، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و به همین جهت به دنبال بهترین روش درمان ماه گرفتگی خود هستند. در کلینیک پوست و مو مدرن که ارائه دهنده خدمات پوست و مو است می خواهیم به شناخت انواع ماه گرفتگی و بهترین روش درمان آن بپردازیم.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی  و  کاشت ریش و سبیل میشود نیز استفاده کنید.

انواع ماه گرفتگی و بهترین روش درمان ماه گرفتگی

ماه گرفتگی رنگ دانه ای

لکه های ماه گرفتگی رنگ دانه ای گونه های مختلفی داشته و همگی به رنگ قهوه ای هستند. لکه های قهوه ای رنگ خطری نبوده و در اثر تجمع بیش از حد ملانین ها ایجاد می شوند. لکه های ماه گرفتگی این دسته معمولا با گذشت زمان و افزایش سن کم رنگ و ناپدید می شود. بهترین روش درمان ماه گرفتگی رنگ دانه ای، روش های طبیعی و یا لیزر درمانی است.

ماه گرفتگی سالمون

لکه های سالمون رایج ترین لکه های ماه گرفتگی هستند. این نوع از لکه ها معمولا خیلی زود و با افزایش سن به خودی خود محو شده و نیازی به روش های درمانی ندارند.

همانژیوم توت فرنگی

این نوع لکه ها ناشی از ازدیاد رگ های خونی هستند. لکه های همانژیوم توت فرنگی نیز از بدو تولد همراه فرد بوده ولی بعد از چند سال ناپدید می شود.

به طور کلی انواع مختلفی از ماه گرفتگی وجود داشته که با توجه به اختلال در کارکرد ملانوسیتها و یا همان سلول های رنگ دانه ساز پوستی، ممکن است در شکل و رنگ لکه های ایجاد شده، تفاوت داشته باشند.

آی پی ال، بهترین روش درمان ماه گرفتگی

در این روش به کمک دستگاهی مخصوص، پالس های شدید نوری به لکه های پوست اعمال می شود. انرژی نورانی در روش آی پی ال به انرژی گرمایی تبدیل شده و رنگ دانه های اضافی تجزیه می شوند. در اثر تجزیه رنگ دانه های اضافی، عملکرد پوست عادی شده و لکه ماه گرفتگی از بین می رود.

کرایو تراپی

کرایوتراپی یا سرما درمانی، بهترین روش درمان ماه گرفتگی محسوب می گردد. در این روش بافت آسیب دیده پوست از طریق انجماد توسط یخ خشک ترمیم می گردد. در فرایند سرما درمانی، لایه های پوستی و سطحی لکه ها فریز شده و از پوست جدا می شود. این روش کاربری آسانی داشته و هیچ گونه محدودیتی ندارد.

بیشتر بخوانید:انواع روش های درمان ماه گرفتگی صورت

لیزر درمانی

لیزر درمانی بهترین روش برای درمان ماه گرفتگی های نزدیک به سطح پوست بوده و برای درمان ماه گرفتگی های عمیق به کار نمی رود. در این روش از نور لیزر برای کوچک تر کردن و کم رنگ شدن لکه های ماه گرفتگی استفاده می شود. در لیزر درمانی احساس درد بسیار کم بوده ولی افرادی که بسیار حساس بوده می توانند از داروهای بی حسی موضعی استفاده کنند.

عمل جراحی

جراحی پوست برای درمان ماه گرفتگی یک عمل سرپائی بوده و ناحیه بسیار کوچکی از پوست تحت درمان قرار می گیرد. عمل جراحی، بهترین روش درمان ماه گرفتگی و البته قطعی ترین روش محسوب می شود. با این حال اثر زخم ناشی از جراحی ممکن است تا مدت ها بر روی پوست باقی بماند.

کلام پایانی

روشی است که با کمترین درد و عوارض جانبی همراه باشد و میزان تاثیر گذاری آن طولانی مدت باشد به طوری که لکه های ماه گرفتگی را کاملا از بین ببرد. اصولا انتخاب درمان ماه گرفتگی تحت نظر پزشک تصمیم گیری خواهد شد. پس توصیه می شود از مصرف هر گونه دارو و درمان به صورت خودسرانه جهت درمان ماه گرفتگی جلوگیری شود.

در صورتی که می خواهید از این روش استفاده کنید با کلینیک پوست و مو مدرن درارتباط باشید و از مقالات دیگر ما استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار