• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

انواع روش های درمان ماه گرفتگی صورت

انواع روش های درمان ماه گرفتگی صورت را نام ببرید؟ شاید شما نیز اصطلاح ماه گرفتگی را شنیده باشید. در برخی از فرهنگ ها ماه گرفتگی تنها یک خرافه و توهم شناخته شده و از نظر برخی افراد دیگر، ماه گرفتگی دلیل علمی دارد. لکه های ماه گرفتگی به مرور زمان بعد از تولد، ممکن است پر رنگ و یا کم رنگ شود. لکه های ماه گرفتگی بر اساس نوع بافت آنان رنگ های مختلفی بر روی پوست ایجاد می کنند.

لکه های ناشی از ماه گرفتگی دردی نداشته و آسیب و خطری برای فرد ایجاد نمی کند. علت علمی ایجاد لکه های ماه گرفتگی، اختلالات ژنتیکی در شکل گیری عروق زیر پوستی است. ماه گرفتگی صورت منشا وراثتی نداشته و در صورت وجود لکه ماه گرفتگی پدر یا مادر، الزامی به وجود ماه گرفتگی فرزند نمی باشد.

برای درمان ماه گرفتگی صورت روش های درمانی و طبیعی مختلفی وجود دارد که طبیعتا روش های طبیعی عوارضی را به دنبال نخواند داشت. در این مقاله که از سوی کلینیک پوست و مو مدرن تهیه شده است به بررسی انواع روش های درمان ماه گرفتگی صورت می پردازیم.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت مو و کاشت ابرو میشود نیز استفاده کنید.

آب لیمو و تاثیر آن در ماه گرفتگی صورت

آب لیمو، یک لایه بردار طبیعی بوده و با استفاده آن به مرور زمان لک های ماه گرفتگی کم رنگ خواهند شد. آب لیمو خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و برای ترمیم تجمع دسته های ملانین پوستی تاثیر فراوانی دارد.

روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده قوی طبیعی شناخته می شود. استفاده از روغن زیتون در جهت ترمیم و بازسازی پوست و کاهش لکه های ماه گرفتگی تاثیر فراوانی دارد.

آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی هم به نوعی آنتی اکسیدان بوده و خاصیت سفید کنندگی و لایه برداری دارد. استفاده از آب گوجه فرنگی بر روی لکه های ماه گرفتگی صورت، به مرور زمان رنگ آن را کم رنگ تر کرده و از بین می برد.

کرم ویتامین A

ویتامین A نقش مهمی در بازسازی سلول های پوستی دارد. استفاده از کرم ویتامینA بر روی لکه های ماه گرفتگی صورت، سبب تحریک کلاژن سازی و ترمیم سلول های پوستی می گردد.

در بالا به برخی از درمان های طبیعی که البته از نظر بسیاری از افراد تائید شده نیست، اشاره شد. روش های دیگری نیز جزء انواع روش های درمان ماه گرفتگی صورت وجود دارند که زیر نظر پزشک انجام می شوند و به شرح زیر هستند:

لیزر ماه گرفتگی

یکی دیگر از انواع روش های درمان ماه گرفتگی صورت، لیزر ماه گرفتگی است. این روش درمانی نسبتا جدید بوده و با توصیه پزشک انجام می گردد. درمان ماه گرفتگی با استفاده از لیزر، بدون درد و عوارض فیزیکی می باشد.

بیشتر بخوانید:درمان ماه گرفتگی به روش خانگی

داروی پروپرانولول

داروی پروپرانولول در زمینه درمان لکه های مادرزادی و ماه گرفتگی تجویز می شود. این دارو از پیشرفت لکه های ماه گرفتگی صورت جلوگیری می کند. البته باید توجه داشته باشید استفاده از این دارو تنها با تجویز پزشک امکان پذیر است.

دارو تیمولول

دارو تیمولول، نوعی دیگر از انواع روش های درمان ماه گرفتگی صورت است. مصرف داروی تیمولول، از رشد و پررنگ شدن لکه های ماه گرفتگی صورت و دیگر لکه های مادرزادی جلوگیری می کند. البته این نوع دارو نیز همانند روش های دیگر باید با صلاحدید دکتر پوست مصرف گردد.

جراحی

این روش در مواقعی که لکه های ماه گرفتگی صورت شدید و یا بزرگ باشند، مورد استفاده قرار می گیرد. روش جراحی برای تمامی افراد دارای لکه ماه گرفتگی صورت، توصیه نمی گردد.

کورتیکوستروئید

کورتیکوستروئید نوعی قرص بوده که برای جلوگیری از بزرگ شدن و رشد لکه های ماه گرفتگی مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن پایانی

هر کدام از روش های طبیعی و پزشکی درمان ماه گرفتگی که در مقاله ذکر شد، مناسب با یک نوع پوست بوده و برای تمامی افراد واکنش یکسانی ندارد.  چنانچه قصد دارید که از روش های درمان ماه گرفتگی که در کلینیک های زیبایی انجام می شوند، استفاده کنید، باید تحت نظارت پزشک قرار بگیرند و با نظارت پزشک این راهکارها را انجام دهید.

زیرا هر یک از انواع ماه گرفتگی شرایط درمانی متفاوتی دارد و باید پزشک تشخیص دهد که کدام راهکار برای بیمار مورد نظر مناسب تر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات درج شده در وب سایت ما را نیز مطالعه کنید تا به شکل کامل با روش های درمان ماه گرفتگی صورت آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار