• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

برای جلوگیری از سفید شدن مو چه قرصی بخوریم؟

آیا می خواهید بدانید که برای جلوگیری از سفید شدن مو چه قرصی بخوریم؟  آیا می دانید مواد موردنیاز برای مو که باعث جلوگیری از سفید شدن مو به شکل زودرس می شوند، چه هستند؟

کلینیک تخصصی پوست و مو مدرن که در زمینه خدمات زیبایی پوست و مو مانند: تزریق بوتاکس، کاشت موی طبیعی، کاشت ابرو و … فعالیت می کند، مطلبی در این زمینه برای شما عزیزان فراهم کرده است که با مطالعه آن میتوانید با راهکارهایی برای جلوگیری از سفید شدن مو آشنا شوید زیرا سفید شدن مو مساله ای است که معمولا باعث ناراحتی افراد می شود و با القای حس پیری افراد را آزرده خاطر می کند.

کافی است یک موی سفید در لابلای مو‌های سر پیدا شود در این صورت همه ما دچار استرس و نگرانی خواهیم شد چون سفید شدن مو، سن انسان را بالا می‌برد و در واقع علامتی از پیری است. اما متأسفانه بعضی از افراد در اوج جوانی سفیدی مو را تجربه می‌کنند.

جالب است بدانید برخی از افراد که با اولین علائم سفید شدن مو مواجه می‌شوند با مدرن کلینیک تماس می‌گیرند و از کارشناسان ما این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا قرص جلوگیری از سفید شدن مو وجود دارد یا خیر. اجازه دهید در این مطلب به طور مفصل در مورد راهکار‌هایی برای جلوگیری از سفید شدن مو صحبت کنیم.

علت سفید شدن مو‌ها چیست؟

در ابتدا اجازه دهید در مورد عوامل مؤثر بر سفید شدن مو‌ها صحبت کنیم. افزایش سن مهمترین عاملی است که موجب سفیدی مو‌ها می‌شود چون به تدریج فولیکول‌ها قدرت خود را از دست داده و و سطح تولید رنگدانه‌های مو کاهش پیدا می‌کند.

به همین دلیل موها سفید می‌شوند. اما متأسفانه گاهی اوقات شاهد سفید شدن زودرس مو‌ها هستیم و حتی این معضا در نوجوانان نیز دیده می‌شود. در چنین شرایطی باید به دنبال دلایل دیگر که موجب سفید شدن مو می‌شوند باشیم:

1-          کمبود برخی از ویتأمین‌ها مخصوصاً بیوتین و ویتأمین‌های گروه، B ویتأمین D و همچنین ویتأمین E نقش چشمگیری بر سفید شدن مو‌ها دارد.

2-          از طرف دیگر ژنتیک نیز نقش چشمگیری در این زمینه ایفا می‌کند. اگر یکی از والدین دچار سفید شدن زودرس مو‌ها باشد، به فرزندان آن‌ها نیز ممکن است در جوانی دچار این مشکل شوند.

3-          استرس، اضطراب، ابتلا به برخی از بیماری‌ها، کشیدن سیگار، مصرف بیش از اندازه الکل و نوشیدنی‌های حاوی کافئین و حتی رنگ کردن بیش از اندازه مو‌ها نیز از دیگر عواملی هستند که باعث سفید شدن سریع مو‌ها می‌شوند.

 

مواد مورد نیاز برای مو چیست؟

برای جلوگیری از سفید شدن مو، ریزش مو، خشک شدن و زبر شدن مو، موخوره و سایر مشکلاتی که مربوط به مو هستند، باید موادی به شرح زیر در اختیار موها به اندازه کافی قرار گیرند:

  • مواد معدنی از قبیل: زینک، آهن، روی، مس
  • ویتامین هایی از قبیل: ویتامین E ، A ، B ، D ، C ، K
  • پروتئین ها
  • اکسیژن
  • آب

تمامی مواد مورد نیاز برای مو که در قسمت فوق ذکر شدند، به غیر از اکسیژن و آب توسط قرص های مخصوصی قابل حل هستند و به راحتی با مصرف این قرص ها می توان انواع مواد مورد نیاز برای مو را که برای سایر بخش های بدن نیز مورد نیاز هستند، را تامین نمود.

برای جلوگیری از سفید شدن مو چه قرصی بخوریم؟

برای اینکه بتوان از سفید شدن مو جلوگیری کرد، می توان از انواع قرص های ذکر شده در قسمت زیر استفاده کرد زیرا انواع قرص هایی که در این بخش برای شما عزیزان شرح می دهیم، دارای مواد مورد نیاز برای مو هستند که از سفید شدن مو جلوگیری به عمل می آورند:

مصرف قرص سلنیوم

سلنیوم یکی از مهمترین عناصری است که در تنظیم فعالیت غده تیروئید نقش دارد. بنابراین اگر سلنیوم بدن در حد اعتدال باشد، نه تنها از ریزش مو جلوگیری می‌شود بلکه سلنیوم می‌تواند از سفید شدن مو‌ها جلوگیری کند. قبل از اینکه سرخود اقدام مصرف این قرص کنید، حتماً از یک متخصص سؤال بپرسید چون باید میزان مصرف طبق یک برنامه منظم مشخص شود.

مصرف قرص آهن

کم خونی از دیگر عواملی است که با سفید شدن زودرس مو‌ها رابطه مستقیم دارد. خانم‌هایی که دچار کم خونی می‌شوند، سریع‌تر از افراد دیگر شاهد سفید شدن مو‌های خود خواهند بود. بنابراین خوردن قرص آهن و به طور کلی انواع مکمل‌های آهن، از سفید شدن سریع مو‌ها جلوگیری می‌کند.

 

قرص یونی زینک

قرص یونی زینک یک مکمل بسیار عالی برای تقویت مو، پوست و ناخن است که به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند. این قرص دارای مقادیر زیادی زینک، ویتامین ث و ویتامین های گروه B است و با مصرف آن می توان به میزان زیادی به سلامتی مو و جلوگیری از سفید شدن مو کمک کرد.

بیشتر بخوانید:با موهای سفید چیکار کنیم؟

قرص هیرویت هلث

یکی از دیگر مکمل های بسیار بی نظیر برای تقویت و سلامتی مو، قرص هیرویت هلث است که دارای مقادیر زیادی از ویتامین های گروه B است و آمینو اسید است که این مواد برای مو بسیار مفید هستند و باعث پیشگیری از ریزش مو و سفید شدن زودرس مو می شوند.

قرص بیوتین

قرص بیوتین از جمله قرص هایی است که علاوه بر مو برای ناخن و التهابات پوستی نیز مفید است. بیوتین ها ویتامین هایی محلول در آب هستند که بدن انسان قادر به ذخیره سازی آن نیست از این رو بسیاری از افراد با کمبود این ویتامین مواجه هستند و به این دلیل سلامتی موهای خود را از دست می دهند. اما خوشبختانه با استفاده از قرص بیوتین می توان این مشکلات را برطرف کرد و به تقویت موها پرداخت.

قرص یوروویتال

همان طور که در بخش های فوقانی اشاره شد، ویتامین سی و زینک از جمله مواد مورد نیاز برای مو هستند که در قرص یوروویتال این مواد به میزان قابل توجهی وجود دارند و با مصرف این قرص می توان آنها را برای مو تامین کرد.

قرص زینک پلاس

قرص زینک پلاس یکی از بهترین قرص هایی است که برای جلوگیری از سفید شدن مو می توان از آن استفاده کرد زیرا این قرص حاوی مقادیر زیادی زینک به همراه مقادیر زیادی ویتامین سی و ویتامین های گروه بی است که با تهیه کردن این قرص می توان تمامی این مواد مهم را در اخیتار مو قرار داد.

قرص ویتأمین D

در کنار مصرف مواد غذایی حاوی ویتأمین D، در صورتی که طبق برنامه تجویز شده توسط متخصص و براساس نیاز بدن خود، قرص ویتأمین D بخورید، این قرص به تقویت بنیه فولیکول‌ها کمک کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر ویتأمین  Dبا محافظت از رنگدانه مو از سفید شدن مو‌ها نیز ممانعت خواهد کرد.

 

مصرف قرص‌های ویتأمین  B

از آنجایی که ویتأمین‌های گروه B  نقش چشمگیری بر رشد مو‌ها داشته و از طرف دیگر از رنگدانه‌های مو نیز محافظت می‌کند، بنابراین در صورتی که قرص‌های ویتأمین B  را مصرف کنید، قطعاً باعث جلوگیری از سفید شدن زودرس مو‌ها خواهد شد.

برای مثال بیوتین یکی از دارو‌های رایج برای درمان کم پشتی موی سر، ریزش مو و جلوگیری از سفید شدن موی سر شناخته شده است. بیوتین از ویتأمین گروه B  است که تأثیر بسزایی بر سلامت و زیبایی مو‌ها دارد.

 

کلام پایانی

با مصرف هر یک از انواهع قرص های ذکر شده در قسمت فوق می توانید به راحتی علاوه بر اینکه از سفید شدن مو جلوگیری کنید، به سلامتی پوست، ناخن و سایر اعضای بدن نیز کمک کنید و به سلامتی عمومی بدن را به همراه داشته باشید.

در این مطلب سعی کردیم انواع قرص جلوگیری از سفید شدن مو را معرفی کنیم. اما نکته بسیار مهم این است که نباید به هیچ عنوان سرخود این قبیل قرص‌ها را مصرف نمایید چون باید ابتدا وضعیت کمبود بدن و در واقع نیاز بدن مشخص شود و سپس میزان مصرف و دوره مصرف قرص تجویز گردد.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً به متخصص‌های حرفه‌ای همانند متخصصان حاضر در مدرن کلینیک مراجعه کنید، آزمایش خون را انجام دهید و طبق دستورالعمل متخصص عمل نمایید.

با این وجود توصیه ما به شما عزیزان این است که برای تقویت پوست و مو خود حتما از یکی از انواع این قرص ها استفاده کنید و از خواص آنها بهره مند گردید تا به این شکل از راهکارهای مربوط به جوانسازی پوست و یا روش های تقویت مو مانند: مزوتراپی بی نیاز باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۱ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

Subscribe
Notify of
guest
3 نظرات
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
nader
nader
1 year ago

درود ادمین جوانی 26 ساله ام یه 6ماهی موهام شروع به سفیدشدن کرده نخ سفید دیده میشه چه قرصی بخورم بشه جلو سفیدی مو گرفت

یاس
یاس
1 year ago

سلام من یه دوره قرص زینک خوردم ۳۰درصد موهای سفیدم مشکی شدن

موبایل
9907913200
سارا
سارا
10 months ago
Reply to  یاس

سلام عزیزم زینک یووریتال خوردی برای سفیذی

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار