• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

انواع عارضه های پوستی

عارضه های پوستی(Skin Diseases)، بخشی از پوست بوده که تحت تاثیر عوامل محیطی یا داخلی بدن، نسبت به پوست ناحیه اطراف خود، تغییر داشته و زیبایی و سلامت فرد را به خطر می اندازد. عارضه های پوستی با توجه به شرایط بدنی و بیولوژیکی فرد، دارای انواع مختلفی بوده که علائم و درمان خاص خود را دارند. برای آشنایی با انواع عارضه های پوستی رایج، تا انتهای این مقاله در کلینیک پوست و مو مدرن که ارائه دهنده خدمات پوست و مو است، با ما همراه باشید.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ابرو میشود نیز استفاده کنید.

انواع عارضه های پوستی

مهم ترین عارضه های پوستی که بسیار رایج اند به شرح زیر می باشند:

تاول

تاول ها اولین دسته از عارضه های پوستی هستند. این ضایعات حاوی مایعی شفاف بوده که بر اثر سوختگی، نیش حشرات، عفونت های ویروسی و ساییدگی لباس ها ایجاد می شود.

آکنه

نوعی دیگر از عارضه های پوستی، آکنه یا جوش است. این عارضه معمولا بر روی صورت، گردن، شانه ها، قفسه سینه و بخش فوقانی کمر ایجاد می شوند. آکنه به حالت طبیعی خود به خود از بین رفته ولی در اکثر مواقع آکنه به صورت جوش های سر سیاه و یا ندول ها و کیست ها بوده که باید تحت نظر پزشک درمان شود.

تبخال

شاید شما نیز تا به حال عارضه تبخال را در کنار دهان خود احساس کرده باشید. تبخال، تاول های قرمز، دردناک و پر از مایع بوده که در نزدیکی لب و دهان ایجاد می شود. قبل از ظهور تبخال، پوست ناحیه حساس شده و سوزی و خارش شدیدی احساس می شود.

زگیل(Wart)

زگیل از طریق ویروسی به نام پاپیلومای انسانی یا همان اچ پی وی ایجاد می شود. زگیل به شکل منفرد و یا گروهی در روی پوست و مخاط بوجود می آید. زگیل انواع مختلفی داشته که بر اساس شکل ظاهری و سرعت رشد به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود.

بیشتر بخوانید:انواع جوش صورت

کهیر(Hives)

کهیر نوعی عارضه پوستی خارش دار بوده که در اثر یک عامل محیطی ایجاد می شود. بسیاری از افراد نسبت به مواد غذایی یا شرایط محیطی مختلف آلرژیک داشته و در صورت رویارویی با آن، پوست دچار دانه های قرمز رنگ شده که لمس آن با احساس درد همراه است.

راش(Rash)

این نوع عارضه پوستی در اثر واکنش نیش حشرات، عفونت های قارچی پوست، عفونت باکتریایی پوست و یا عوارض جانبی برخی داروها بوجود می آید. بسیاری از علائم خفیف راش را می توان به روش های خانگی کنترل کرد؛ در صورتی که به هنگام مشاهده علائم شدید راش همانند تهوع و مشکل تنفسی، باید به پزشک مراجعه شود.

ندول یا گروهک(Nodule)

این زائده پوستی از بافت پر شده و معمولا سطحی پهن تر از جوش دارند. این عارضه پوستی بی ضرر بوده و تنها از نظر ظاهری ممکن است برای فرد ناخوشایند باشد.

اگزما

التهاب پوستی همراه با خارش و چرب شدن پوست، اگزما نامیده می شود. اگزما یکی از رایج ترین انواع عارضه های پوستی در بین افراد است. این بیماری با پوسته پوسته شدن ناحیه در معرض آسیب، قابل تشخیص است.

بولا یا آب کیسه(Bullae)

این گونه تاول ها شفاف و پر از مایع بوده که در اثر ساییدگی لباس ها و یا اختلالات پوستی بر روی پوست فرد ظاهر می شود. مایع شفاف رنگ آن اگر به رنگ سفید باشد، نشان از عفونت باکتریایی پوست داشته و برای درمان باید به پزشک مراجعه شود.

پسوریازیس

یکی از عارضه های پوستی خود ایمنی به نام پسوریازیس است. در این عارضه پوستی، سلول ها پوستی سریع تر از حد معمول تکثیر یافته و پوست ملتهب و همانند فلس می شود. دیابت، فشارخون بالا و چاقی علائم این عارضه پوستی را حادتر می کند.

لک و پیس

لک و پیس یکی دیگر از عارضه های پوستی مزمن بوده که باعث از بین رفتن رنگ دانه های پوستی می شود. این بیماری در اثر از بین رفتن ملانوسیت ها که همان رنگ دانه های پوستی بوده، ایجاد می شود. از مهمترین علائم این بیماری، تغییر رنگ ناحیه هایی از پوست به شیری یا سفید رنگ است.

سخن پایانی

اختلالات پوستی، جزء شایع ترین موارد پوستی است. به طور کلی عارضه های پوستی به دو نوع قابل پیشگیری همانند عفونت های باکتریایی و غیر قابل پیشگیری( اختلالات پوستی ارثی) تقسیم بندی می شوند. انواع عارضه های پوستی در اثر عوامل مختلفی همانند ژنتیک، عوامل محیطی، رژیم غذایی و شرایط ایمنی بدن فرد ایجاد می شود. برخی از عارضه های پوستی خفیف بوده و تنها در ظاهر فرد نقش مهم دارند؛ برخی دیگر از عارضه های پوستی باید تحت درمان قرار گرفته و از عوارض بعدی آنان جلوگیری شود.

برای برطرف کردن انواع عارضه های پوستی ذکر شده در این مقاله می توانید از کلینیک پوست و مو مدرن کمک بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار