• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

انواع جوش صورت

جوش صورت چیست؟ انواع جوش صورت چه می باشد؟ چگونه می توان برای درمان جوش صورت در انواع مختلف اقدام کرد؟

جوش یک ضایعه پوستی است که در صورت و یا سایر نقاط بدن پدیدار می شود و این عارضه پوستی از شایع ترین بیماری های پوستی است که به جرات می توان گفت از هر ده نفر، ده نفر با این مشکل پوستی مواجه هستند و از آن رنج می برند.

جوش صورت برای تمامی افراد می توانند ایجاد شود و از دیرباز تا کنون شاهد پدیدار شدن آن در صورت بانوان و آقایان، جوانان، نوجوانان و … بوده ایم. در کلینیک پوست و مو مدرن که یک مجموعه تخصصی در زمینه زیبایی پوست و  کاشت موی طبیعی است، قصد داریم که انواع مختلف جوش صورت را برای شما عزیزان شرح دهیم و راه های درمان آن را نیز برایتان توضیح دهیم تا بتوانید در از بین بردن این عارضه پوستی موثر باشید و زیبایی و سلامتی پوست خود را حفظ کنید.

انواع جوش صورت

جوش های صورت به صورت کلی دارای انواع مختلفی به شرح زیر هستند:

 

انواع جوش صورت

 

جوش سر سیاه

جوش های سر سیاه به جوش هایی گفته می شود که سیاه رنگ و کوچک هستند. در واقع جوش های سر سیاه همان جوش های سر سفید هستند که به علت قرار گرفتن در معرض هوا تیره رنگ می شوند.

بیشتر بخوانید: آیا حلزون برای پوست خوب است؟

جوش سر سفید

این جوش ها که در اصطلاحات پزشکی به کومدون ها معروف هستند، به نقاطی کوچک و برجسته گفته می شود که سفید رنگ و یا گوشتی رنگ هستند.

جوش چرکی و یا پاستول

جوش های چرکی که به انها پاستول نیز گفته می شود، از بدترین و آزار دهنده ترین انواع جوش هستند که همراه با درد بسیار زیاد و چرک و عفونت می باشند. جوش های چرکی در مقایسه با جوش های دیگر اصلا نباید دستکاری شوند، زیرا در این صورت عفونت موجود در آن با بخش های دیگر پوست تماس داده می شود و آنها را نیز آلوده می کند.

علاوه بر آن در صورتی که جوش های چرکی را زیاد دستکاری کنید، آثار آن بر روی پوست می ماند. این جوش ها را باید به حال خود رها کرد تا التهابات آن از بین برود و خشک شود.

جوش نوک تیز و یا پاپول

جوش های نوک تیز که به آنها پاپول نیز گفته می شود برخی از انواع جوش صورت هستند که در بخش های دیگر بدن نیز دیده می شوند. این جوش ها بر اثر واکنش بدن با آلودگی ها ایجاد می شوند و در برخی از مواقع نیز افزایش جریان خون باعث بروز این مشکل می شود و در شکل جوش نوک تیز ظاهر می گردد.

کیست

کیست ها نیز نوعی جوش صورت به حساب می آیند که به شکل توده های کوچکی ظاهر می شوند و معمولا در بخش هایی که تحریک می گردند پدیدار می شوند.

نودول

جوش ندول به گره هایی سفت در زیر پوست گفته می شود که در برخی از مواقع ممکن است که سر آنها سفید باشد. به صورت کلی شاید نودول ها در چند عدد ظاهر شوند اما معمولا تعداد آنها افزایش پیدا می کند.

درمان انواع جوش صورت

در رابطه با بهترین و مهم ترین کاری که برای درمان جوش های مختلف صورت باید انجام داد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رعایت مراقبت های پوستی به شکل صحیح
  • مصرف آب به میزان مورد نیاز برای بدن
  • استفاده از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین به میزان کافی
  • کاهش دادن مصرف چربی های مضر
  • توجه به غلظت خون
  • عدم استفاده از کرم پودر به میزان بیش از حد
  • استفاده از روبالشتی و حوله تمیز
  • مصرف کرم های مرطوب کننده به شکل مرتب
  • استفاده از ماسک های پوستی
  • و…

کلام پایانی در رابطه با انواع جوش صورت

همکاران ما در مجموعه کلینیک مدرن انواع جوش صورت را برای شما عزیزان شرح دادند و راه های جلوگیری از آن را مطرح کردند. با انجام این راهکارها می توانید به میزان بسیار زیادی از بروز جوش در صورت جلوگیری کنید و سلامتی و زیبایی پوست خود را حفظ نمایید.

در صورتی که برای برطرف کردن مشکلات پوستی خود به استفاده از راهکارهای جدید نیاز داشته باشید میتوانید به کلینیک پوست و مو مدرن در تهران مراجعه کنید و زیر نظر پزشکان ماهر ما در این مجموعه از خدماتی مانند: مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ استفاده نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار