• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

آشنایی با قرص راکوتان

آیا می دانید قرص راکوتان چیست؟ آیا می دانید راکوتان چگونه بر روی پوست تاثیر می گذارد؟ برای آشنایی با قرص راکوتان لازم است که با ما در کلینیک پوست و مو مدرن که ارائه دهنده انواع خدمات پوست و مو مانند: کاشت ابرو، کاشت مو، تزریق بوتاکس و … است، همراه باشید تا در رابطه با این قرص، ویژگی های آن  و تاثیراتی که بر روی پوست می گذارد، با شما عزیزان صحبت کنیم.

متاسفانه ابتلا به مشکلات پوستی و جوش های بسیار آزاردهنده امروزه نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده اند زیرا خورد و خوراک و برنامه غذایی افراد تغییر پیدا کرده است و آلودگی هوا نیز افزایش یافته است. البته علاوه بر این مسائل، مواردی دیگری نیز بر روی مشکلات پوستی تاثیر گذار می باشند.

افرادی که برای درمان مشکلات پوستی و از بین بردن جوش، جای جوش، لکه های پوستی  و … به پزشک مراجعه می کنند تا با مصرف داروهای مختلف مشکلات پوستی خود را از بین ببرند، حتما تا کنون نام قرص راکوتان به گوششان خورده است، زیرا این قرص از متداول ترین داروهایی است که برای برطرف کردن مشکلات پوستی تجویز می شود.

آشنایی با قرص راکوتان

برای آشنایی با قرص راکوتان باید خدمت شما عزیزان بگوییم که این قرص از معروف ترین قرص های است که برای درمان جوش های شدید مورد استفاده قرار می گیرد. راکوتان با نام اکوتان و یا نام تجاری ایزوتروترتینوین نیز شناخته می شود.

لازم به ذکر است که قرص راکوتان از مشتقات ویتامین آ به حساب می آید و معمولا پزشکان زمانی که هیچ تکنیک درمانی برای بیمار آنها پاسخ گو نیست و یا جوش های پوستی بسیار شدید هستند، این دارو را به بیمار خود تجویز می کنند.

راکوتان چگونه بر روی پوست تاثیر می‌گذارد؟

قرص راکوتان تاثیرات بسیار چشم گیری بر روی برطرف کردن باکتری های پوست و از بین بردن جوش و آکنه دارد زیرا این قرص باعث کاهش یافتن میزان چربی های پوست که عامل اصلی برای ایجاد شدن جوش های پوستی هستند می شود و با کاهش دادن میزان فعالیت غدد چربی نقش به ویژه ای را در رفع جای جوش خواهد داشت.

به عبارت دیگر در رابطه با اینکه راکوتان چگونه بر روی پوست تاثیر می گذارد، باید گفت که در واقع راکوتان به عنوان یک تنظیم کننده چربی پوست مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن باعث می شود که عملکرد غدد ترشح کننده چربی در حالت نرمال و ایده آل قرار بگیرد که در این صورت چربی ها بسته نمی شود و جوش و التهاب بر روی پوست ایجاد نمی گردد.

بیشتر بخوانید:علت جوش صورت در مردان

مدت زمان مورد نیاز برای دریافت نتیجه از مصرف قرص راکوتان

معمولا مدت زمان مورد نیاز برای پاسخگویی این دارو برای هر فردی به مدت 7 تا 10 روز است و بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه افرادی که با این دارو تحت درمان قرار می گیرند بعد از گذشت چهار ماه با پوستی بسیار شفاف و صاف رو به رو می شوند.

عوارض قرص راکوتان چیست؟

قرص راکوتان در کنار تمامی مزیت هایی که برای پوست دارد و به درمان مشکلات پوستی می پردازد، اما متاسفانه یک داروی پر عارضه نیز شناخته می شود و بر روی بخش های بدن عوارضی را ایجاد می کند که مهم ترین عوارض این قرص به شرح زیر هستند:

  • خشک شدن پوست کل بدن
  • خشک شدن مخاط موجود در بینی و چشم
  • خشک شدن لب ها
  • حساس شدن پوست به آفتاب
  • ایجاد شدن سردرد های خفیف
  • ایجاد درد های عضلانی و زانو درد
  • بروز ریزش مو
  • ایجاد احساس خشکی و یا خارش در گلو
  • تغییرات خلق و خو
  • ایجاد درد های شدید شکمی
  • بروز اختلال در دید
  • ابتلا به اسهال خونی که از عوارض نادر این دارو است
  • ابتلا به سر درد های شدید
  • ابتلا به راش پوستی

سخن پایانی

در این مطلب که از سوی همکاران ما در کلینیک مدرن برای شما هموطنان عزیز تهیه شده بود، در رابطه با اینکه راکوتان چگونه بر روی پوست تاثیر می گذارد صحبت کردیم و سعی کردیم که زمینه های آشنایی با قرص راکوتان را در شما ایجاد کنیم.

در انتهای این مطلب باید گفت که بر اساس عوارض این دارو بهتر است که تا حد ممکن از این دارو استفاده نکنید و برای درمان مشکلات پوستی خود از راهکارهای دیگری مانند: مزونیدلینگ، لیزر، پاکسازی پوست و … استفاده کنید و یا راهکارهای خانگی از بین بردن جوش را به کار ببرید تا از این عوارض که ناشی از مصرف راکوتان هستند، در امان باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار