• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

برنامه روزانه برای مراقبت از مو

برنامه روزانه برای مراقبت از مو

مراقبت روزانه از مو ها می تواند نقش بسزایی در سلامت و زیبایی آن ها داشته باشد . حتی اگر شما دچار مشکلاتی مانند : ریزش مو ، موخوره و شوره هستید می توانید با داشتن یک برنامه روزانه چنین مشکلاتی را رفع کنید . پس اگر قصد مراقبت روزانه از مو های خود دارید مطالب موجود در این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله با روش های ذکرشده می توانید به تاثیر مو در زیبایی دست پیدا کنید و این حس خوب را به خودتان هدیه کنید. البته بسیاری از افراد برای این کار ترجیح به کاشت مو می دهند، ولی برای مراقبت تمهیدات دیگر لازم هستند. همراه ما باشید.

  • مراقبت روزانه موها یعنی چی؟

مراقبت روزانه از موها به این معنی است که شما یک گروه از محصولات مربوط به مراقبت از مو را به صورت مرتب و منظم استفاده کنید و این برنامه باید جزئی از سبک زندگی شما شود نه این که یک مدت از این محصولات استفاده کنید و در صورت مشاهده تاثیرات مثبت آن بر مو های خود آن را رها کنید.

  • عواملی که بر روی برنامه مراقبت روزانه موها تاثیر می گذارد.

▪ جنس موها

موها در طبقه بندی های مختلفی قرار می گیرند برخی نازک، ضخیم یا معمولی هستند.

▪ مدل موها

مدل موها این که فر یا مجعد یا معمولی باشد می تواند بر روی برنامه مراقبت روزانه مو ها تاثیر بگذارد. مثلا موهای صاف سریع تر از مو های فر چرب به می شوند،  بنابر این برنامه مراقبت روزانه آن ها باهم متفاوت است.

▪  موهای رنگ شده

موهای رنگ شده به دلیل آسیب وارد شده به آن نیازمند توجه بیشتری است . کسانی که مو های خود را رنگ کرده اند نباید هر روز مو های خود را بشویند تا از تغییر رنگ و خشکی مو ها جلو گیری کنند.

▪ تمیز نگه داشتن موها

موها با چرب شدن از شما می خواهند که آن ها را تمیز کنید شما می توانید برای این منظور از شامپو های با کیفیت استفاده کنید . شامپو های با کیفیت از دو شاخه شدن مو های شما جلو گیری می کنند و مو را مرطوب نگه داشته و باعث درخشندگی موها می شوند.

▪ استفاده از رو بالشتی ابریشم

بالشت چیزی است که مو های شما به صورت روزانه با آن در تماس است ، بنابر این استفاده از یک رو بالشتی مناسب می تواند در مراقبت روزانه از موها به شما کمک کند. رو بالشتی ابریشم بر خلاف رو بالشتی های کتان به لایه سطحی مو ها آسیب نمی رساند.

▪ تا حد امکان از ابزاری که موهای شما را داغ می کند پرهیز کنید.

حرارت زیاد می تواند به ساقه و ریشه مو آسیب برساند . گاهی ممکن است مجبور شوید از وسایلی مانند: سشوار، بابلیس، اتو مو و.. استفاده کنید بنابر این بهتر است برای محافظت از مو های خود در برابر حرارت از اسپری های محافظت مو در برابر گرما استفاده کنید.

▪آب رسانی به موها

 پوست سر نیز مانند سایر اجزای بدن نیاز به آب رسانی و مرطوب شدن دارد. بنابر این اگر میخواهید ساقه های مو های شما سالم بماند بعد از شامپو کردن موها از نرم کننده استفاده کنید.

▪ استفاده از روغن های طبیعی

 از روغن های بادام ، سیاه دانه و کنجد قبل از حمام به مدت یک ساعت استفاده کنید . این روغن ها موجب تقویت مو های شما می شوند و به شما در مراقبت روزانه از مو ها می کنند.

برنامه روزانه برای مراقبت از مو

▪ تاثیر برس کشیدن یا شانه زدن مو ها

نحوه برس زدن و شانه زدن موها تاثیر بسزایی در مراقبت از مو ها دارد . مو ها را از پایین به بالا شانه بزنید در این صورت پایین مو ها شانه می خورد و سپس به قسمت ریشه مو بروید ، از طریق می توانید از کشیده شدن مو های خود جلو گیری کنید.

▪ مراقبت از موها بعد از حمام

مراقبت از موها بعد از حمام نیز ادامه دارد وقتی از حمام خارج شدید تا زمانی که مو هایتان خیس است زمان مناسبی است که از محصولاتی استفاده کنید که بر روی حالت ساقه مو تاثیر دارد. مثلا استفاده از روغن مو یا سرم مو می تواند ساقه مو هایی که ضعیف است را تقویت کند و به شما در مراقبت های روزانه موها کمک کند.

▪ کاهش مواجهه با آفتاب

اشعه آفتاب علاوه بر این که بر روی پوست شما تاثیر مخرب دارد بر روی مو های شما نیز تاثیر خواهد گذاشت . از این رو برای جلو گیری از اثرات آفتاب بر روی مو های خود یک روز در میان از محصولات آب رسان مو استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار