• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

رابطه ی اضافه وزن با بیماری های مختلف

رابطه ی اضافه وزن با بیماری های مختلف

در اثر رژیم غذایی نادرست و بر اثر کم تحرکی، افراد دچار چاقی می شوند. و این چاقی با مشکلاتی که برای سلامتی ایجاد می کند مرتبط می باشد از جمله بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، سرطان کبد، کلیه و از این موارد می باشد. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با رابطه ی اضافه وزن با بیماری های مختلف آشنا کنیم تا هرچه سریع تر تصمیم به کاهش وزن از طریق روش ههای مختلف از جمله لیپوماتیک بگیرید.

انواع بیماری های مرتبط با اضافه وزن

1- بیماری قلبی

رابطه ی اضافه وزن با بیماری های مختلف

وقتی وزن بدن بالا می رود با این حساب میزان کلسترول و قند خون بدن نیز بالا می رود که با بالاتر رفتن این موارد در بدن خطر حمله قلبی و همچنین سکته ی مغزی نیز افزایش پیدا می کند. با کاهش پیدا کردن وزن بدن فشار خون بدن و همچنین میزان کلسترول بدن نیز کاهش پیدا می کند.

2- فشار خون بالا

هرچقدر وزن بدن بیشتر باشد قلب مجبور است که خون بیشتری برای بدن پمپاژ کندکه این عمل باعث می شود که فرد دچار فشار خون بالا دچار شود که عامل بسیار خطرناک است.یادتان باشد که فشار خون خود را به طور منظم با بالاتر رفتن وزنتان کنترل کنید اگر دچار فشارخون بالا هستید حتما به توصیه های پزشک خود گوش دهید و سعی کنید بخشی از وزن خود را کاهش دهید.

3- بیماری سرطان

اضافه وزن یا به عبارتی چاقی می تواند موجب افزایش انواع سرطان ها از جمله سرطان رحم، سرطان کلیه، سرطان کیسه صفرا، سرطان پستان و … می شود. عادات غذایی ناسالم، عدم تحرک و فعالیت کافی، غذاهای ناسالم و .. همه ی این موارد در این زمینه نقش دارند.

ثابت نگه داشتن وزن در حد نرمال و یا داشتن وزن سالم و جلوگیری از اینکه دچار اضافه وزن شدن می تواند خطر مبتلا شدن به انواع سرطان ها را کاهش دهد.

4- سکته مغزی کردن

وقتی وزن فرد افزایش پیدا می کند قلب فرد بر اثر زیادی وزن دچار پمپاژ بیشتر خون در قلب می شود که این پمپاژ زیاد خون از قلب باعث افزایش فشار خون می شود که این افزایش فشارخون با سکته مغزی در ارتباط می باشد. همچنین با افزایش میزان وزن بدن مقدار کلسترول و همچنین میزان قندخون نیز افزایش پیدا می کند که این افزایش یکی دیگر از عوامل افزایش سکته مغزی در افراد می باشد.

در نتیجه برای اینکه دچار سکته مغزی نشویم و یا اینکه کمتر دچار سکته مغزی شویم بهتر است که حتما وزن خود را کاهش دهیم.

5- اختلال در خواب

با اضافه وزن یا به عبارتی با چاقی چربی در اطراف گردن بیشتر می شود و باعث محدود شدن راه های تنفسی در فرد می شود که موجب ایجاد  آپنه ی انسدادی می گردد که در این صورت فرد در هنگام خواب با خروپف مواجه می شود و در برخی مواقع نیز با وقفه در تنفس مواجه می شود.

اگر فرد وزن خود را کم کند در این صورت چربی دور گردن کاهش پیدا می کند و همچنین فرد به هنگام خواب خروپف نمی کند و تنفسی راحت را به هنگام خواب تجربه خواهد کرد.

6- بیماری دیابت

افرادی که دارای وزن زیادی هستند به احتمال زیاد دچار دیابت نیز می شوند. وقتی چربی در بدن زیاد می شود در این صورت مقاومت بدن نسبت به انسولین افزایش پیدا می کند. چون انسولین وظیفه ی حمل قند در خون را به عهده دارد در این صورت وقتی بدن در برابر انسولین مقاومت نشان می دهد قند در خون باقی می ماند و در این صورت فرد دچار دیابت آن هم از نوع2 می باشد.

7- فشار وارد بر مفصل

وقتی فرد دارای وزن زیادی است در این صورت به مفاصل فرد فشار وارد می شود و فرد دچار برخی بیماری ها از جمله آرتروز،استئوآرتریت می شود. با کاهش دادن مقدار وزن بدن مفاصل دچار درد نمی شود و احتمال مبتلا شدن به این بیماری ها نیز کاهش پیدا می کند.

8- بیماری کبدی

براثر وزن زیاد و چاقی چربی در کبد افراد تجمع پیدا می کندو باعث ایجاد بیماری در کبد می شود.

9- بیماری کلیه ها

با افزایش وزن بدن استرس زیادی به اندام های کلیه ی بدن انسان وارد می شود و عمل کلیه ها که سم زدایی می باشد را با اختلال روبرو می کند.

10- مشکلات معده

با افزایش وزن در فرد یکسری مشکلاتی در معده  فرد ایجاد می شود از جمله: ورم معده،نفخ معده

رابطه ی اضافه وزن با بیماری های مختلف

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار