• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تقویت مو با روغن ماهی

تاثیر ماهی در تقویت مو

امروزه درمان های زیادی همچون کاشت مو برای تقویت مو وجود دارد که در این میان تاثیر ماهی در تقویت مو یا به عبارت بهتر تاثیر روغن ماهی برای تقویت مو بسیار حائز اهمیت است. روغن ماهی یک مکمل غذایی است و غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و سایر مواد مغذی ضروری است. اعتقاد بر این است که روغن ماهی سلامت کلی مو ها را ارتقا می دهد. طرفداران طب طبیعی از روغن ماهی برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها استفاده می کنند.

از آنجا که اعتقاد بر این است که امگا 3 موجود در روغن ماهی به تنظیم عملکردهای طبیعی بدن کمک می کند، طرفداران روغن ماهی پیشنهاد می کنند که این روغن می تواند موجب تحریک رشد مو را گردیده و همچنین ضمن تغذیه فولیکول مو موجب تقویت موها گردد.

روغن ماهی چیست؟

روغن ماهی یک روغن یا چربی است که از بافت های ماهی استخراج می شود و به دلیل غلظت بالای اسیدهای چرب امگا 3 یکی از محبوب ترین مکمل های غذایی است. بدن ما برای عملکرد صحیح به اسیدهای چرب امگا 3 نیاز دارد اما بدن ما قادر به سنتز آن نیست و باید از طریق مصرف غذا ها و مکمل های حاوی امگا 3 میزان نیاز بدن به این اسید چرب تامین گردد. روغن ماهی علاوه بر داشتن امگا 3، روغن حاوی ویتامین ضروری نیز می باشد که موجب تقویت ریشه مو شده و به رشد موها کمک می کند.

تاثیر ماهی در تقویت مو

طبق اطلاعات به دست آمده طی آزمایش ها و مطالعات توسط پزشکان با جرات می توان گفت که امگا 3:

  • خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد
  • می تواند سطح تری گلیسیرید خون را کاهش دهد
  • همچنین می تواند علائم آرتریت روماتوئید را تسکین دهد
  • موجب درمان دژنراسیون ماکولای وابسته به سن می شود (دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و یا تخریب شدن لکه ی زرد، یک نوع بیماری چشمی است که معمولا از سن 60 سالگی شروع شده و به مرور زمان ماکولا چشم را دچار آسیب می کند.)

فواید ماهی در تقویت مو

بسیاری از افراد برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو از مکمل های ماهی یا روغن ماهی استفاده می کنند، گفته می شود که امگا 3 موجود در روغن ماهی پروتئین ها و مواد مغذی ضروری را برای فولیکول های مو و پوست فراهم می کند و از التهاب فولیکول مو (عاملی که می تواند مستقیما در ریزش مو نقش داشته باشد) جلوگیری می کند. روغن ماهی گردش خون در پوست سر را تقویت می کند که در نهایت رشد مو را تحریک می کند. در این میان استفاده موضعی روغن ماهی ممکن است به درخشندگی موهای شما کمک کند و همچنین باعث سلامت مو گردد.

اگر تصمیم دارید روغن ماهی را مستقیما به پوست سر خود بمالید، توجه داشته باشید که ممکن است بوی روغن ماهی برای شما یا دیگران ناخوشایند و آزار دهنده باشد. یک روش معمول و بدون بو برای استفاده از روغن ماهی وجود دارد که مصرف مکمل های غذایی است اما توجه داشته باشید که میزان امگا 3 یا این مکمل ها را فقط بر اساس دستورالعمل پزشک استفاده کنید و حتما قبل از ورود ویتامین یا مکمل جدید به رژیم غذایی روزانه با پزشک خود مشورت کنید.

تاثیر ماهی در تقویت مو

برای تقویت سلامت مو روزانه باید چه مقدار ماهی مصرف کرد؟

پزشک به شما در مورد مقدار مناسب مصرف روغن ماهی با توجه به وضعیت فعلی سلامتی شما مشاوره خواهد داد و طبق گفته سازمان جهانی غذا و دارو، می توان روزانه تا حدود5000 میلی گرم مکمل حاوی اسید چرب امگا 3 را با خیال راحت مصرف کرد.

سخن آخر

امگا 3 چربی سالم موجود در ماهی و سایر غذاهای دریایی، خشکبار هایی مانند گردو، دانه های کتان می باشد، همانطور که مشاهده کردید این چربی ها علاوه بر مزایای قدرتمند در سلامتی سایر اجزای بدن، برای تقویت مو هم مفید هستند. جالب است بدانید که مصرف ماهی علاوه بر تقویت مو در سلامتی پوست هم نقش دارد، اگرچه تحقیقات در این مورد محدود است اما به نظر می رسد مصرف امگا 3 موجود در ماهی مقاومت پوست را در برابر آفتاب سوختگی افزایش می دهد، آکنه را کاهش داده و از خشکی، قرمز و خارش پوست جلوگیری می کند.

بطور کلی، امگا 3 موجود در ماهی یک افزودنی مناسب و بسیار مفید برای رژیم غذایی هر فردی می باشد، زیرا نه تنها به مو و پوست بلکه برای سلامت کلی بدن سودمند است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار