• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

روش های برنامه‌ ریزی لاغری

برنامه‌ ریزی لاغری

برای لاغر شدن بهتر است که حتما یک برنامه‌ی بلند مدت و هدف دار برای خود تعیین کنیم چون کم کردن وزن بدن کار آسانی نیست و نیاز به روحیه‌ی لازم و همت کافی دارد که بتوان وزن خود را کم کرد بخصوص برای افرادی که وزن زیادی دارند و خواهان کاهش وزن هستند. درادامه‌ی مطالب حتما به روش‌های لازم برنامه‌ ریزی لاغری اشاره خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به وزن ایده آل خود بدون هیچ گونه سختی دست پیدا کرد ولی باید توجه کنید که حتما باید دارای برنامه‌ریزی بلند مدت باشید. البته امروزه برخی افراد ترجیح می دهند تا به جای تغییر شیوه غذا خوردن، از روش هایی همچون لیپوماتیک استفاده کنند.

چگونگی برنامه‌ ریزی لاغری

1-درست غذا خوردن
2- سرموقع بیدار شدن
3- به اندازه کافی فعالیت کردن
4- همت و تلاش کافی برای لاغر شدن
5- و تبدیل این برنامه ریزی در طول زندگی به عادت

برنامه‌ ریزی لاغری

1-1 درست غذا خوردن

بهتر است از مواد غذایی که دارای مقدار زیادی ارزش غذایی عالی می باشند را در وعده های غذایی خود جای دهید به این گونه که باید مواد غذایی شما حتما دارای سبزیجات، گوشت قرمز، گوشت سفید مانند مرغ یا ماهی باشد می توانید از نوشیدنی هایی مانند دوغ یا چای سبز یا قهوه بدون شکر در طول روز مصرف نمایید. برای درست غذا خوردن باید از رژیم غذایی بدون چربی یا حداقل چربی استفاده نمایید. نوشیدنی هایی مانند نوشابه یا دلستر را به حداقل برسانید و کاهش دهید و بیشتر از آب ولرم استفاده نمایید.

2-2 سرموقع بیدار شدن

برنامه ریزی برای اینکه سرموقع بخوابیم و بیدار شویم نه تنها به لاغری ما کمک می‌کند بلکه برای سلامت جسم و روان نیز کاملا مناسب می‌باشد. توصیه می شود که در ساعات اولیه شب شام خورده شود تا اینکه تا موقع خوابیدن کالری موجود در این شام سوزانده شود.

حدود ساعت 11 برای خوابیدن زمان مناسبی می‌باشد برا اینکه در این ساعات از شب بدن شروع به سم زدایی می کند و در حدود ساعت بعد اذان صبح به اتمام می‌رسد و برای سم زدایی باید حتما بدن در حالت استراحت باشد. این برنامه‌ریزی برای خواب باعث می‌شود که بدن انرژی مازاد خود را به طور کامل بسوزاند.

3-3 به اندازه کافی فعالیت کردن

بهتر است که ساعاتی از روز را به فعالیت بدنی اختصاص دهید به اینگونه که برای فعالیت بدنی خود برنامه ریزی کنید برای افرادی که سرشان شلوغ است و مشغله ی کاری زیادی دارند می توانند برنامه ی فعالیت خود را در طول روز تقسیم بندی نمایند و بتوانند فعلیت کنند بهتر است که هم از تمرینات هوازی مانند یوگا، ایروبیکف دویدنف طناب زدن و هم از تمرینات غیر هوازی مانند بدنسازی برای تقویت عضلات خود استفاده نمایند تا به تناسب اندام برسند.

4- 4همت و تلاش کافی برای لاغر شدن

داشتن روحیه ی لازم برای لاغری امری بسیار مهم است که حتما همیشه پر انرژی و شاداب باشید و با همتی بالا در بلند مدت و بدون خستگی و یاس و نا امیدی به لاغری خود ادامه دهید یادتان باشد که با ناامیدی نمی توان به نتیجه ی مطلوب دست پیدا کرد.

بهتر است که حتما اهداف خود برای لاغری را یاداشت نمایید تا به شما روحیه دهد به اینگونه که هدف شما از لاغری چیست و در طول روز باید چقدر فعالیت داشته باشید و از چه رژیم غذایی برای لاغری و تناسب اندام خود استفاده خواهید کرد.

همه ی این موارد را باید در طول برنامه ریزی خود جای دهید تا بتوانید به نتیجه برسید از همه مهتر همیشه احساس و فکرتان این باشد که شما لاغر هستید و دارای تناسب اندام اینگونه می توانید هم به اعتماد بنفس خود کمک شایانی بکنید هم می توانید شما سریعتر به لاغری خود دست پیدا کنید. مورد مهم دیگر این است که هدف از لاغر شدن و برنامه ریزی برای لاغری این نیست که شما حتما وزن خود را خیلی کاهش دهید چون برخی افراد به لحاظ زنتیکی چاق هستند.

ژنتیک این گونه است که افراد تا حدی می توانند لاغر شوند و بیشتر از ان احتمال اینکه دچار برخی عوارض شوند زیاد است یا اینکه دیگر لاغر نمی شوند و در وزن خود به صورت درجا باقی می‎مانند. سعی کنید از لباس های گشاد استفاده نمایید زیرا لباس های گشاد چاقی شما را زیاد نشان نمی‌دهند و شما احساس می‌کنید که لاغر هستید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار