• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

غذاهای کم کالری

  • آشنایی با غذاهای کم کالری

امروزه زیبایی و تناسب اندام مورد توجه همه افراد جامعه است و همه در پی این هستند که بتوانند با اصلاح رژیم های غذایی خود به تناسب اندام دست پیدا کنند . می دانید که تناسب اندام و سلامت جسمانی در گرو استفاده از غذاهای مفید و کم کالری است. البته بعضی از افراد ترجیح می دهند تا روش های دیگری را امتحان کنند که از آن ها می توان به لیپوماتیک اشاره کرد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی غذاهایی بپردازیم که کاری پایین آن ها سبب تناسب اندام و زیبایی پوست و سلامت جسمانی می شود پس اگر قصد آشنایی با این نوع غذاها را دارید با ما همراه شوید.

  • گوشت ها مانند مرغ

اگر قصد دارید کالری های دریافتی خود را در طول روز کم کنید از اهمیت گوشت مرغ غافل نشوید . این گوشت سرشار از پروتئین است ، پروتئین ها به شما کمک می کنند که مدت زمان طولانی تری در طول روز احساس سیری کنید و از این طریق کالری های کمتری در طول روز دریافت کنید. اگر می خواهید به سراغ گوشت بروید که کالری کمی داشته باشد سعی کنید گوشت های بدون چربی را انتخاب کنید زیرا چربی سر شار از کالری است.

  • سینه بوقلمون

 سینه بوقلمون سر شار از پروتئین ها و ویتامین های B6 وB3 است که ویتامین ب بدن کمک می کند تا مواد غذایی را تجزیه کند و ان ها را به انرژی تبدیل کند .

مقدار کالری موجود در سینه بوقلمون ۱۱۱کالری در هر ۱۰۰ گرم است .

  • سبزیجات و خیار از غذاهای کم کالری

 خیار بسیار کم کاری است چون بخش اعظم ان از آب تشکیل شده است . خیار سر شار از ویتامین Kاست .

میزان کالری موجود در خیار در هر ۱۰۰ گرم ۱۵ کالری است .

  • کاهو

 کاهو به دلیل داشتن ویتامین های C و kو فولات ماده مغذی محسوب می شود . از کاهو می توان در انواع سالاد ها استفاده کرد و از این طریق احساس سیری بیشتری به وجود آورد .

کالری موجود در کاهو در ۱۰۰گرم ۱۶ کالری است .

  • کرفس

کرفس برای کسانی که می خواهند رژیم بگیرند و غذای کم کاری مصرف کنند بسیار مناسب است . همچنین کرفس سرشار از ویتامین  K و ترکیبات گیاهی ضد التهاب است .

کالری موجود در کرفس در ۱۰۰گرم ۱۶ کالری است .

  • نوشیدنی ها مانند آب

آب یکی از بهترین نوشیدنی ها است که اصلا کالری ندارد . اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید آب زیاد بنوشید.

میزان کالری در آب صفر است.

غذاهای کم کالری

  • چای تلخ

چای یکی از پر طرف دار ترین نوشیدنی های دنیا و به خصوص در ایران است . چای تلخ اصلا کالری ندارد و ترکیبات مفید گیاهی برای بدن تامین می کند. از میان چای ها ، چای سبز دارای خواص بیشتری است .

میزان کالری موجود در چای صفر است.

  • قهوه تلخ

انواع نوشیدنی های شیرینی که با قهوه تهیه می شوند سر شار از کالری هستند ولی قهوه تلخ به تنهایی بدون کالری است  و بسیار مفید است.

کالری موجود در قهوه تلخ صفر است .

  • ماهی ها و غذاهای دریایی و ماهی کاد

ماهی کاد، چربی و کالری پایینی دارد که سر شار از پروتئین ، سلنیوم ، اسید های چرب ، امگا ۳  و ید است که به کار کرد بهتر مغز کمک فراوانی می کند .

میزان کالری در ماهی کاد در هر ۱۰۰گرم ۸۲ کالری است .

  • ماهی سالمون

ماهی سالمون سر شار از اسید های چرب امگا ۳ و ویتامین ب ۱۲ است و همچنین ماهی سالمون از معدود ماده های غذایی است که دارای ویتامین دی است و این ویژگی سبب شده است این ماهی به یک غذای مفید و بی نظیر تبدیل شود . کمبود ویتامین دی سبب بروز مشکلاتی مانند پوکی استخوان و فشار خون بالا می شود .

میزان کالری در ماهی سالمون در هر ۱۰۰ گرم ۱۱۶ کالری است.

  • میوه ها؛ هندوانه

هندوانه دارای آب فراوان ویتامین های C و A و همچنین سر شار از ترکیبات مفید است یکی از این ترکیبات لیکوپن نام دارد که به حفظ سلامت قلب و ابتلا به برخی از بیماری ها جلوگیری می کند.

کالری موجود در هندوانه در هر ۱۰۰گرم ۳۰ کالری است.

  • طالبی

طالبی دارای  ویتانین های A و C است که برای سلامتی بدن بسیار مفید است و سر شار از بتاکاروتن است که ماده ای  ضروری برای حفاظت از چشم و پوست است.

کالری موجود در طالبی در هر ۱۰۰گرم ۳۴ کالری است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار