• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

چگونه رشد مو را افزایش دهیم

افزایش رشد مو

موی بلند و پرپشت جذابیت بسیاری را به شما می دهد و باعث می شود شما بیش از آنچه که به نظر می رسد جذاب باشید، یکی از راه های رسیدن به آن کاشت مو می باشد. افزایش رشد مو سر چه به لحاظ بلندی و چه به لحاظ پرپشت بودن مسئله ی دشواری می‌باشد به این منظور که در حالت طبیعی و با غذاهایی معمولی و بدون مراقبت رشد طولی موها تا اندازه ی نهایت دوسانت در هرماه اتفاق می‌افتد ولی با رعایت برخی رژیم غذایی و همچنین برخی مراقبت‌ها و استفاده از برخی ماسک‌ها باعث می‌شود که موهای سر به خوبی رشد داشته باشند.

پروتئین را در مواد غذایی خود جایی دهید.

پروتئین برای رشد وتقویت موهای شما لازم و ضروری می باشد به این علت که موهای شما از جنس پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است. اگر می‌خواهید که موهای شما رشد پیدا کند و زیبایی خود را دوباره به دست آورد بهتراست که درمواد غذایی خود از پروتئین استفاده کنید. منابع پروتئینی از جمله تخم مرغ آب پز، ماست، گوشت قرمز یا گوشت مرغ ازجمله این موارد هستند و باید دقت داشته باشید که مقدار نیاز شما با افراد دیگردرپروتئین متفاوت می‌باشد پس باید به این منبع غذایی توجه داشته باشید.

میزان دریافت آهن و روی را افزایش دهید.

این مواد از جمله موادی است که برای رشد موها لازم ضروری است و اگر بدن شما از این بابت دچار کمبود شود باعث می شود که موهای سر شما ریزش پیدا کند به این علت که این مواد از جمله موادی است که برای تولید پروتئین در بدن لازم و ضروری می باشند و با تولید پروتئین باعث رشد و تقویت موهای شما می شوند. ما می توانیم این مواد را از طریق  مواد طبیعی و و مواد غذایی از جمله اسفناج، جعفری، حبوبات و همچنین در غذاهای دریایی استفاده نمایید.

دررژیم غذایی خود از ویتامین های Bاستفاده نمایید.

گروه ویتامین  Bبرای ساخته شدن گلبول‌های قرمز خون مورد استفاده قرار می‌گیرد گلبول های قرمز خون برای اکسیژن رسانی بدن لازم هستند  و با افزایش اکسیژن رسانی به سلول ها باعث می شود که رشد موها افزایش پیدا کند و تقویت شود شما می توانید از مولتی ویتامین که دارنده ی انواع ویتامین ها بخصوص این ویتامین می باشد استفاده کنید و همچنین می توانید از مواد غذایی که دارای این ویتامین ها می باشد استفاده نمایید. از جمله مواد غذایی که دارای این ویتامین ها می باشد  انواع گوشت ها، تخم مرغ، گیاهان با برگ سبز و… هستند.

در رژیم غذایی خود از چربی استفاده کنید.

به عنوان مثال اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد و تقویت موها لازم و ضروری می‌باشد بهتر است که این چربی‌ها را در مواد غذایی خود جایی دهیم زیرا این چربی‌ها را بدن نمی تواند تولید کند وجود این چربی‌ها در بدن باعث می‌شود که موهای شما پرپشت و زیبا و براق دیده شوند. برای جذب این چربی بهتر است که در برنامه‌ی غذایی خود در طول هفته گوشت ماهی قراردهید و همچنین می توانید این چربی را از بذر کتان نیز به دست آورید.

افزایش رشد مو

کوتاه کردن موها

در بعضی مواقع اگر می خواهید که به رشد موهای خود کمک کنید بهتر است که هرزچندگاهی آن ها را کوتاه نمایید با این کار باعث می شوید که اگر موهای شما دارای موخوره باشد از بین برود چون موخوره باعث می شود که رشد موهای شما کاهش پیدا کند. هرچقد موها بلندتر باشد دچارشکنندگی بیشتری نیز می شود و همچنین مواد غذایی که به آن ها می رسد کمتر خواهد بود پس لازم است که هرزچندگاهی موها کوتاه شود تا هم به رشد و هم سلامت موها و همچنین پرپشت بودن آن ها نیز کمک شود.

موهای خود را هرروز با شامپو شستشو ندهید.

یکی دیگر از راه های افزایش رشد مو این است که با شستشو دادن روزانه‌ی موها باعث می‌شوید که موهای شما حالت خشک پیدا کند و شکننده وآسیب پذیرباشد دراین صورت مانع رشد موهای خود می‌شوید پس سعی کنید در طول هفته فقط دو الی سه مرتبه شامپو بزنید یا اینکه اگر موهای شما دیر به دیر چرب می‌شود دراین صورت تعداد دفعات شامپوی خود را کاهش دهید و فقط زمانی ازشامپو استفاده کنید که موهای شما بسیارچرب شده باشد. و بهتر است که بعدازاستفاده ازشامپو یا دوش روزانه حتما موهای خود را با آب سردآبکشی نمایید تا خونرسانی به موها افزایش پیدا کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار