• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

آیا مصرف لبنیات برای اضافه وزن تاثیر دارد؟

تاثیر لبنیات اضافه وزن

متاسفانه در زندگی امروزی، افراد زیادی با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند و همیشه دنبال راه هایی سریع برای کاهش وزن همچون لیپوماتیک می گردند که برخی از این روش ها نه تنها موثر نیستند بلکه سبب بیماری های مختلف نیز می شوند. بسیاری از افراد می پندارند که مصرف لبنیات سبب چاقی و اضافه وزن می شود و لبنیات را از برنامه غذایی خود به دلیل تاثیر لبنیات اضافه وزن حذف می کنند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که بدن برای حفظ سلامتی خود نیاز به لبنیات و مواد لبنی دارد.

بهترین راه برای کاهش وزن و رهایی از چاقی گرفتن رژیم کم کالری در کنار یک برنامه ورزشی منظم است اما در برخی از مواقع ما به دنبال یک راه حل برای لاغری سریع می گردیم تا بتوانیم حداکثر وزنمان را برای شرکت در یک جشن عروسی و یا مهمانی ویژه کاهش دهیم البته بهتر است بعد از این رژیم های سریع کاهش وزن از یک رژیم غذایی مناسب همراه با مواد لبنی و مواد ضروری بدن به همراه ورزش و پیاده روی استفاده کنید تا وزنتان تثبیت گردد چرا که راه های سریع کاهش وزن معمولا نتیجه پایداری ندارند.
با ما همراه باشید تا با این موضوع که آیا لبنیات باعث اضافه وزن می شوند یا خیر شما را آشنا کنیم.

تاثیر لبنیات اضافه وزن

مصرف لبنیات و چاقی افراد

یکی از سوالاتی که ذهن بیشتر افراد را مشغول کرده است این می باشد که آیا مصرف لبنیات سبب چاقی افراد می شود یا خیر؟
بسیاری از افراد برای اینکه سریع لاغر شوند لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف می کنند تا سریع تر به وزن ایده آل خود برسند در حقیقت مواد لبنی پر کالری و چرب همچون کره، خامه و پنیر های سنتی بسیار چرب منبع اصلی چربی اشباع شده هستند و کاهش مصرف آن ها ایده مناسبی می باشد اما نباید به طور کامل آن ها را از رژیم غذایی حذف کرد حتی اگر این رژیم ، رژیم لاغری باشد.

بهتر است به جای استفاده از این مواد لبنی پر چرب از محصولات کم چرب استفاده شود و آن ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید زیرا این محصولات چربی کمتر و کالری کمتری نسبت به مواد لبنی پر چرب دارند و دارای مقادیر بسیار مناسبی از ویتامین ها، اسید آمینه ها، کلسیم ،پروتئین برای بدن می باشند.
به این نکته بسیار توجه کنید که حذف محصولات لبنی سبب لاغری نمی شود و بدن برای جلوگیری از پوکی استخوان به کلسیم نیاز دارد که این کلسیم تنها در مواد لبنی موجود می باشند.

امروزه بسیار مد شده است که مواد لبنی و گندم را از برنامه غذایی حذف می کنند اما هیچ مدرکی وجود ندارد که قطع مصرف مواد لبنی همچون شیر، پنیر، ماست و تخم مرغ سبب لاغری می شود بر عکس، تحقیقات اخیر نشان داده اند که مصرف لبنیات سبب لاغری نیز می شوند عقیده برخی از افراد این است که کلسیم موجود در شیر باعث بهبود کاهش وزن افراد می شود.

حذف مصرف لبنیات سبب چه عواملی می شود؟

همانطور که می دانیم مصرف لبنیات یکی از ضروری ترین مواد برای بدن می باشد و توصیه می شود روزانه حداقل دو واحد از این مواد را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
بسیاری از افراد دریافته اند هنگامی که مصرف لبنیات را کاهش می دهند و یا به طور کامل آن ها را کنار می گذارند کمتر دچار نفخ و دل درد می شوند زیرا مصرف لبنیات سبب نفخ، گاز و ورم شکمی می شوند.
مصرف لبنیات سبب شادابی و زیبایی پوست می شود ، بسیاری از پزشکان مصرف لبنیات را به دلیل خواص ویژه آن از برنامه غذایی حذف نمی کنند بلکه تنها مصرف آن را محدود می کنند به عنوان مثال استفاده از آن ها به روزی دو بار کاهش پیدا می کند.

کدام یک از محصولات لبنی را کنار بگذاریم و کدام یک را در رژیم غذایی حفظ کنیم!؟

افرادی که می خواهند لاغر کنند و برای لاغر شدن خود رژیم غذایی مناسبی را دارند باید به این نکته بسیار توجه کنند که باید از محصولاتی که دارای قند افزونی هستند دوری کنند زیرا این مواد کالری بسیاری زیادی را دارند.
چربی شما را چاق نمی کند بلکه قند دشمن اصلی سلامتی و لاغری افراد محسوب می شود قند به سرعت جذب و در بدن ذخیره می شود‌‌.
اگر فردی هستید که ترجیح می دهید لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنید به این نکته توجه داشته باشید که این کار ممکن است که سبب کاهش وزن شما می شود اما باید موادی مغذی جایگزین محصولات لبنی شوند.
ما سعی کردیم‌ مطالب مرتبط با قطع مصرف لبنیات را برای شما توضیح دهیم دیگر انتخاب با شماست که چه تصمیمی را برای رژیم غذایی خود می گیرید‌.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار