• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

غذاهای مضر برای مو چیست

آیا در رابطه با غذاهای مضر برای مو اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید غذاهای مضر برای مو چیست؟

علت مضر بودن برخی از مواد غذایی برای مو چیست؟

علاوه بر مواد غذایی که برای مو مفید هستند و مصرف آنها به رشد و تقویت مو کمک میکند، برخی دیگر از مواد غذایی نیز وجود دارند که مصرف انها نه تنها به تقویت و رشد مو کمک نمی کند، بلکه برای رشد و تقویت مو نیز مضر هستند.

از آنجایی که بسیاری از افراد هنوز با این گونه مواد غذایی که برای مو مضر هستند، آشنایی ندارند و این مواد غذایی را نمی شناسند، تصمیم گرفتیم که این مطلب را برایتان آماده کنیم و شما را با این مواد غذایی مضر برای مو آشنا نماییم.

غذاهای مضر برای مو چیست:

چنانچه قصد دارید بدانید که غذاهای مضر برای مو چیست باید در رابطه با انواع مواد غذایی که مصرف آنها برای مو مضر است به تمامی موارد ذکر شده در قسمت زیر اشاره کرد:

غذاهای مضر برای مو – شیرینی ها:

از جمله مواد غذایی که برای مو مضر هستند  و باعث آسیب دیدن مو و یا ریزش مو می شوند، شیرینی جات می باشد. تمامی شیرینی جات باعث می شوند که قند خون به میزان زیادی افزایش پیدا کند و با افزایش قند خون در بدن میزان بیشتری آندروژن ترشح می شود و این هورمون ها باعث کاهش پیدا کردن فولیکول های مو می شوند.

در نتیجه با طی شدن این مراحل، ریزش مو در افراد پدید می آید. پس اگر قصد دارید ریزش مو را کاهش دهید و به حفظ سلامتی موهایتان کمک کنید، باید مصرف انواع شیرینی جات را کاهش دهید.

مصرف بیش از حد پروتئین های حیوانی

مصرف بیش از حد پروتئین های حیوانی:

پروتئین از جمله مواد غذایی مفید برای رشد موها است اما چنانچه پروتئین هایی که از گوشت حیوانی تهیه می شوند را به میزان بیش از حد مصرف کنید، نه تنها به رشد موهای شما کمک نمی شود بلکه برای مو مضر نیز می باشد.

پس با این وجود باید پروتئین های حیوانی را به اندازه مصرف کنید و از مصرف بیش از حد آن بپرهیزید تا خطری موهای شما را تهدید نکند. در این خصوص سعی کنید که تامین پروتئین مورد نیاز برای بدن را بیشتر از طریق مصرف خوراکی های گیاهی انجام دهید و در کنار آن گاها از پروتئین های حیوانی استفاده کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

مصرف ماهی هایی که میزان زیادی جیوه دارند:

از دیگر غذاهای مضر برای مو، ماهی هایی هستند که دارای جیوه زیادی می باشند که مصرف آنها می تواند بر روی رشد مو تاثیر بگذارد و باعث ضعیف شدن موها شود. در نتیجه برای جلوگیری از این موضوع بهتر است که از مصرف ماهی هایی نظیر: شمشیر ماهی بپرهیزید و به جای آنها از انواع مفید تر ماهی ها مانند: سالمون استفاده کنید.

غذاهای مضر برای مو – نوشیدنی های الکلی:

روی ماده ای بسیار مهم برای رشد مو است و مصرف نوشیدنی های الکلی بر روی سوخت وساز روی تاثیر می گذارند و در نتیجه در رشد مو اخلال ایجاد می کنند. از آن گذشته مصرف نوشیدنی های الکلی باعث کاهش میزان آب در بدن می شوند و خشک و شکننده شدن مو را پدید می آورند.

پس اگر می خواهید موهایی سالم و زیبا داشته باشید از مصرف نوشیدنی های الکلی به شدت پرهیز کنید.

غذاهای چرب:

چنانچه می خواهید بدانید سایر غذاهای مضر برای مو چیست، باید به غذاهای چرب نیز اشاره کنیم. غذاهایی که دارای میزان زیادی چربی اشباع شده و روغن های هیدروژنه هستند می توانند منافذ پوست را مسدود  کنند و ریزش مو را پدید آورند.

در نتیجه برای کاهش ضررات این مواد غذایی می توانید مصرف غذاهای بخارپز شده و کم روغن را افزایش دهید و در مقابل مصرف غذاهای چرب را نیز کاهش دهید.

سخن پایانی:

حال که متوجه شدید غذاهای مضر برای مو چیست، بهتر است که از بروز ریزش مو و ضعیف شدن تارهای مویی خود به واسطه این موادغذایی جلوگیری کنید و به کمک راهکار های تقویت مو باعث رشد و تقویت موهای خود شوید.

در وب کلینیک زیبایی مدرن که یک کلینیک تخصصی در زمینه خدمات پوست و مو است، می توانید مقالاتی در خصوص خدمات پوست و کاشت مو طبیعی نیز مطالعه کنید و با راهکار های ترمیم مو و تقویت پوست نیز آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار