• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

علت بوجود آمدن خط رویش عروسکی

علت بوجود آمدن خط رویش عروسکی چیست؟ چرا خط رویش بیشتر افرادی که کاشت مو انجام داده ­اند بصورت مصنوعی و یا به اصطلاح عروسکی یا مسواکی است؟

کاشت مو با خط رویش طبیعی چگونه است؟

پاسخ :

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به علت بوجود آمدن خط رویش عروسکی بپردازیم و تفاوت­هایی که  بین سَری که عمل پیوند مو و یا همان کاشت موی طبیعی روی آن انجام شده و یک سَر طبیعی با موهایی پُرپُشت اشاره کرد.

1- جنس موها و گِرَفت­های کاشته شده در خط رویش(Hairline)

علت بوجود آمدن خط رویش عروسکی نحوه رویش مو بر روی یک سَر طبیعی بدین شکل است که گرفت­های کُرکی شکل و نازک که گِرَفت نوع یک نامیده می­شوند، خط رویش را تشکیل داده و هرچه از ناحیه خط رویشHairline)) به سمت فَرق سَر (Vertex) برویم معمولا جنس موها ضخیم­تر شده و نوع گِرَفت­ها بالاتر می­رود. حال آنکه در بیشتر موارد در هنگام کاشت مو به این نکته دقت نمی­شود و بجای آنکه برای کاشتِ خط رویش، از گرفت­های نوع یک و یا کُرکی شکل استفاده شود، تا خط رویش کاملا طبیعی به نظر برسد، از گرفت­های نوع 3 ویا حتی 4 استفاده می­شود، که این گرفت ها بیشتر مناسب کاشت فَرق سر و یا ناحیه ­هایی بجز خط رویش هستند. دلیل این اتفاق می­تواند عدم توجه به جزئیات توسط تیم پزشکی و تکنسین­ ها، عدم استفاده از نیروی متخصص برای جداسازی گِرَفت­ها، عدم انتخاب روش مناسب کاشت و … می­باشد.

2- شکاف­ها و حفره ­هایی که تار موها از آن روئیده­اند

شکاف­هایی که بصورت طبیعی روی سَر هستند بسیار ظریف بوده به طوریکه مشخص نیستند، حال آنکه در پروسه کاشت مو، برای قرار دادن موها در پوست سر باید شکاف­هایی را در سَر ایجاد کرد که اگر این شکاف­ها به اندازه کافی ظریف و کوچک نباشند نتیجه کاشت، کاملا عروسکی خواهد بود.

3- تفاوت تراکم موها

علت بوجود آمدن خط رویش عروسکی این است که هرچقدر که تراکم موهای کاشته شده بیشتر باشد، سَر کاشته شده طبیعی ­تر به نظر رسیده و پوست سر (کَفِ سَر) کمتر دیده خواهد شد. برای ایجاد تراکم بالا در درجه اول، شخص باید از بانک موی خوبی برخوردار باشد و همچنین برای استفاده بهینه و مفید از بانک مو، باید شکاف­های بیشتر و دقیقتر و ظریف­تری در پوست سر ایجاد شود.

برای ایجاد شکاف­های بیشتر در واحد سطح، باید از تیغ­ها و ابزارهای دقیق­تر و ظریف­تری استفاده کرد. به عنوان مثال با استفاده از ابزارها و تیغ­های معمولی، می­توان 10 عدد شکاف در یک دایره به شعاع واحد ایجاد کرد در صورتیکه با استفاده از تیغ­های ظریف­تر می­توان تا 50 عدد شکاف ایجاد کرد.

نتیجه این کار تراکم 5 برابری را به همراه خواهد داشت.

کلینیک مُدرن با استفاده از تیم متخصص پزشکی و تکنسین­های مجرب خود و بهره ­گیری از مِتُدهای روز دنیا در زمینه کاشت مو تمامی موارد ذکر شده را با دقت هرچه بیشتر در تمامی پروسه­ های کاشت رعایت نموده و این امر سبب آن شده است که بیش از 95% کاشت­های انجام ­شده در این مجموعه بسیار طبیعی بوده و به تبع آن رضایت 95% متقاضیان کاشت مو را بدست بیاورد.

منبع : www.webmd.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار