• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

 رشد موی سر با وازلین

 

رشد موی سر با وازلین امکان پذیر است؟ برخی از افراد به طور طبیعی موهای سالم و بلندی دارند و داشتن موهایی که بدون شکستگی و آسیب دیدن سریع رشد می کند، آرزوی بسیاری از افراد است. یکی از ساده ترین راه ها برای تقویت سطح سلامتی و رشد مو، مرطوب نگه داشتن مو است.

در حالی که محصولات زیادی برای انجام این کار در بازار به فروش می رسد می توان وازلین را به نوبه ی خود که با جلوه های مشابه با هزینه بسیار کمتری می باشد، معرفی کرد، از این رو بهتر است تا در رابطه با رشد موی سر با وازلین اطلاعات بیشتری را بدست بیاورید. البته برخی ترجیح می دهند از ره های دیگری همچون کاشت مو و ابرو استفاده نمایند.

ژله نفتی که با نام تجاری وازلین شناخته می شود، مخلوطی از واکس های طبیعی و روغن های معدنی است. طبق گفته آکادمی پزشکان پوست و مو، وازلین دارای ترکیباتی است که از پوست مراقبت می کند. اطلاعاتی که در این مقاله آمده است از کمک به بهبود پوست تا تسکین خشکی پوست و تقویت سلامت ناخن را شامل می شود.

عمده مردم تصور می‌کنند که وازلین تنها برای نرم کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد اما حتماً برای شما جالب خواهد بود اگر بگوییم که وازلین برای مو نیز خواص بسیار شگفت‌انگیزی دارد و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد تأثیر وازلین بر روی مو صحبت کنیم. برای رشد موی سر با وازلین لطفا ادامه ی مقاله را از دست ندهید.

وازلین یا ژل پترولیوم یکی روغن معدنی است که در سال ۱۸۵۹ کشف شد و تا به امروز خواص بیشماری برای آن معرفی شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با خواص وازلین برای مو آشنا کنیم.

آیا مصرف وازلین باعث رشد مو می شود؟ بخوانید تا متوجه شوید.

در حالی که وازلین از خاصیت مرطوب کنندگی برخوردار است، لایه محافظتی که ایجاد کرده و باعث می شود که موهای شما کمتر در معرض شکستگی قرار گیرد. دیده شده است که برخی از افراد هشدار می دهند که از استفاده وازلین روی پوست سر یا صورت خودداری کنید، آنها ادعا می کنند که این عمل می تواند زمینه های تولید باکتری را ایجاد کرده و یا حتی فولیکول های مو را مسدود کند.

اما هیچ مدرکی برای پشتیبانی از این ادعاها وجود ندارد. استفاده از مقدار کمی وازلین به عنوان یک ژل حالت دهنده و همچنین برای کاهش موخوره به خوبی عمل می کند اما ممکن است برای موهای نازک یا ظریف بسیار سنگین باشد.

نحوه استفاده از  وازلین برای رشد موی سر با وازلین

بسته به مزایایی که بدنبال آن هستید، روش های مختلفی برای استفاده از وازلین روی موهای شما وجود دارد. اگر تا به حال از وازلین استفاده نکرده اید، ابتدا تست استفاده از وازلین را انجام دهید، به این شکل که با مالیدن مقدار کمی از وازلین در ناحیه مشخص از پوست، پس از 24 ساعت مشاهده خواهید کرد که آن ناحیه دچار تحریک یا واکنش آلرژیک شده است یا نه.

 

 رشد موی سر با وازلین

استفاده از وازلین برای سلامتی مو

مقداری از وازلین در اندازه یک نخود برداشته و آن را به آرامی در پوست سر خود ماساژ دهید. این روند را یک بار در هفته انجام دهید. همچنین می توانید هر روز مقدار کمی روی انتهای موهای خود بمالید تا به طور بالقوه از شکستگی و ایجاد مورخوره جلوگیری کند. شما می توانید برای داشتن موهای سالم تر، از ماسک های موی وازلین دار استفاده کنید و آن را به مدت یک شب یا فقط چند ساعت روی موهای خود نگه داشته و سپس بشورید. اگر استفاده از ماسک یک شبه را انتخاب کردید، فراموش نکنید که سر خود را با کلاه دوش بپوشانید تا از ایجاد لکه روی ملحفه خود جلوگیری کنید.


استفاده از وازلین برای تقویت ابرو و مژه

برای ابروها، بهتر است مقدار بسیار کمی از وازلین در اندازه یک دانه برنج را برداشته و دو بار در روز برای پر پشت شدن ابرو های خود استفاده کنید. از وازلین می توان قبل از خواب روی مژه ها نیز استفاده کرد برای این کار از پنبه استفاده کنید و از ناحیه ریشه به سمت بیرون بکشید. توجه داشته باشید که حتما از تماس وازلین با چشمان خود جلوگیری کنید، در صورتی که مقداری از آن به چشم شما وارد شد، آن را با آب ملایم بشورید.

 

استفاده از وازلین برای رفع شوره سر یا خشکی پوست سر

شوره سر یکی از معضلاتی است که بسیار آزار دهنده است و برای مقابله با پوسته پوسته شدن پوست سر یا ایجاد شوره سعی کنید هنگام استحمام قبل از شستشو مو با شامپو، با مقدار کمی وازلین پوست سر خود ماساژ دهید، با انجام این کار هم از ایجاد شوره سر جلوگیری می شود و هم ریشه مو تقویت می گردد.

 

اما چگونه وازلین را از موهای خود پاک کنید؟

در اینجا باید یک نکته بسیار مهم را بخاطر بسپارید که تمیز کردن مو از وازلین بسیار دشوار است، مخصوصا اگر بیش از حد از آن استفاده کرده باشید.

هنگامی که می خواهید آن را از روی موهای خود پاک کنید، بهترین گزینه استفاده از شامپو است، شاید لازم باشد چندین بار موهای خود را با آب گرم و شامپو بشویید تا چربی حاصل از وازلین به طور کامل از بین برود. اگر ترکیباتی شامپویی که استفاده می کنید تأثیر چندانی در از بین بردن چربی ندارد، سعی کنید یک قاشق چای خوری جوش شیرین به آن اضافه کنید.

 

بررسی خواص وازلین برای مو

داشتن مو‌های زیبا، خوش حالت و پرپشت آرزوی همه ما است. بعضی از افراد دچار ریزش مو می‌شوند و برخی دیگر علی‌رغم اینکه مو‌های پرپشتی دارند ولی از زبر و خشن بودن مو‌های خود گلایه می‌کنند به همین دلیل است که استفاده کردن از محصولات مراقبت‌کننده مو اهمیت زیادی دارد چون این محصولات از طریق تقویت ساقه و بنیه مو، به درمان ریزش مو و همچنین درمان مشکلاتی همانند مو ‌خوره کمک خواهند کرد.

با توجه به آنچه که گفته شد، مهمترین خواص وازلین برای مو عبارتند از:

1-          با موخوره خداحافظی ‌کنید.

 بعضی از خانم‌ها ذاتاً مو‌های بسیار خشکی دارند به گونه‌ای که در فاصله‌های زمانی کوتاه مجبور هستند به آرایشگاه بروند تا قسمت‌های از و که دچار مو خوره شده‌اند را کوتاه کنند. یکی از روش‌های از بین بردن موخوره بدون اینکه نیاز به اصلاح کردن باشد، استفاده از وازلین است.

شب قبل از حمام، کمی وازلین به سر مو‌های خود بزنید و اجازه دهید تا صبح بر روی موها بماند. فردا صبح مو‌ها را بشویید. اگر چند بار این کار را انجام دهید، تأثیر معجزه‌آسای وازلین برای مو را شاهد خواهید بود.

2-          شوره سر ناشی از خشکی پوست درمان می‌شود.

در صورتی که شوره سر ناشی از خشکی بیش از اندازه پوست باشد، وازلین می‌تواند به شما کمک کند که این مشکل را برطرف کنید. برای این منظور باید وازلین را به کف سر خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی سر بماند. سپس به خوبی سر را بشویید.

نباید کمترین مقدار وازلین در کف سر باقی بماند چون در این صورت شرایط را برای آلوده شدن و ابتلا به بیماری‌های قارچی فراهم خواهد شد.

3-          ساقه مو مرطوب می‌شود.

 اگر دوست دارید مو‌های نرم و خوش حالت داشته باشید تا به راحتی آن‌ها را‌ شانه کنید و مو‌ها را به هر فرمی که دوست دارید حالت دهید، می‌توانید به سراغ وازلین بروید. افرادی که از خشکی بیش از اندازه مو‌های خود رنج می‌برند و موقع‌ شانه زدن، مو‌ها بسیار دچار شکستگی می‌شوند، قطعاً استفاده از وازلین برای آن‌ها بسیار مناسب خواهد بود.

 

چند نکته مهم برای استفاده از وازلین برای مو

1-          قبل از اینکه به سراغ استفاده از وازلین بروید باید وضعیت پوست سر و مو‌های شما کنترل گردد. ممکن است شما پوست چربی داشته باشید و اکنون برای درمان موخوره به سراغ وازلین می‌روید. وازلین چربی پوست را تشدید کرده و ممکن است به بیماری‌های قارچی و ریزش مو ناشی از چربی دچار شوید. بنابراین تا زمانی که متخصص وضعیت مو و پوست سر را مشاهده نکرده است نمی‌توانید سر خود از وازلین استفاده کنید.

2-          در صورتی که وازلین را بر روی پوست سر استفاده می‌کنید باید نسبت به شستن مو‌ها وسواس بیشتری به خرج دهید. با آب ولرم موها را بشویید. همچنین باید از شامپو به اندازه کافی استفاده کنید تا کلیه وازلین‌ها بر روی پوست از بین بروند. نباید ردی از چربی وازلین بر روی پوست سر شما باقی بماند.

3-          در زمان استفاده از وازلین برای ساقه مو به هیچ عنوان ساقه مو را فشار ندهید چون با این کار بیشتر باعث شکستگی مو‌ها خواهید شد.

 

سخن پایانی

همانطور که گفتیم همه افراد کاندید مناسبی برای استفاده از وازلین برای مو نیستند. در واقع باید یک متخصص مورد وضعیت مو و پوست سر شما را کنترل کند. در صورت صلاح‌دید متخصص، می‌توانید از ماسک وازلین برای مو استفاده کنید.

بنابراین شما می‌توانید همین اکنون تلفن را بردارید و با کارشناسان ما در مدرن کلینیک تماس بگیرید تا در اولین زمان ممکن یک وقت ملاقات حضوری با متخصصان ما داشته باشید. در این جلسه می‌توانید پاسخ تمامی سؤالات خود را از متخصصان ما دریافت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۶ از ۵
از مجموع ۶۹ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار