• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

محرک های طبیعی برای رشد مو

محرک های رشد مو

گفته می شود که مو نقش مهمی در زیبایی هر شخصی دارد، به طوری که برخی از افراد مجبور به کاشت مو می شوند چرا که بسیار از افراد روی پرپشت بودن و سلامت موهایشان حساس هستند. برای افزایش رشد مو و احیای موهای آسیب دیده برخی از این درمان های طبیعی موجود بسیار نتیجه بخش هستند و فواید اثبات شده آنها می تواند به تحریک رشد و تقویت موهای شما کمک کند. ما در اینجا چند مورد از درمان های موثر بخش را در رابطه با محرک های رشد مو معرفی کرده ایم که بهتر است تا پایان این مطلب را دنبال کنید.

محرک های رشد مو

ماساژ دادن

ماساژ پوست سر می تواند به ترمیم رشد مو کمک کند مخصوصا وقتی که همراه با روغن و ماسک مو باشد. این کار باعث تحریک پوست سر و بهبود ضخامت مو می شود. اختصاص دادن روزی نیم ساعت برای ماساژ پوست سر همچنین می تواند به شما در رفع استرس و تنش کمک کند. گفته می شود که نیروهای کششی که در طول ماساژ دادن ایجاد می شود، رشد و ضخامت مو را در سلولهای پاپیلای پوستی ترغیب می کنند.

آلوئه ورا

مدت هاست که از آلوئه ورا برای درمان ریزش مو استفاده می شود. این گیاه همچنین باعث تسکین پوست سر و موها می شود و می تواند شوره سر را کاهش داده و فولیکول های مو را که ممکن است توسط آلودگی ها مسدود شود، رفع کند. می توانید هفته ای چند بار ژل خالص آلوئه ورا را به پوست سر و موهای خود بزنید و یا از شامپو و نرم کننده حاوی آلوئه ورا استفاده کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که به داخل ساقه مو نفوذ کرده و از ریزش پروتئین در ریشه مو جلوگیری می کند. بسته به نوع مو، می توانید از روغن نارگیل قبل یا بعد از شستن مو استفاده کنید. اگر موهای شما چرب است، می توانید یک شب یا چند ساعت قبل از شستن موها از آن استفاده کنید، روغن نارگیل را به پوست سر و تمام موهای خود آغشته و ماساژ دهید. لازم است تحقیقات بیشتری در مورد روغن نارگیل به عنوان محرک رشد مو انجام شود، اما نشان داده شده است که این ماده باعث بهبود سلامت و درخشندگی مو می شود و قرن ها است که مورد استفاده قرار می گیرد.

ویویسکال

Viviscal یک مکمل طبیعی برای رشد مو است و باعث افزایش رشد مو در افرادی می شود که موهای کم پشت دارند. این ماده از مواد معدنی، ویتامین ها و پودر کوسه و نرم تنان ساخته شده است که به بازسازی سلول های جدید و تقویت سلول های موجود کمک می کنند. برای گرفتن نتیجه بهتر باید قرص ها را دو بار در روز و حداقل شش ماه مصرف کنید.

روغن ماهی

مصرف اسیدهای چرب امگا می تواند به بهبود مو از داخل کمک کند، زیرا روغن ماهی حاوی امگا 3 پر از مواد مغذی و پروتئین است. مصرف مکمل امگا همراه با آنتی اکسیدان به بهبود تراکم و قطر مو کمک می کند و همچنین ریزش مو را کاهش می دهد. اسیدهای چرب امگا به سلول ها کمک می کند تا به درستی کار کنند و می توانند ایمنی بدن را افزایش داده و منجر به سلامت کلی بدن شوند.

جینسینگ

مصرف جینسینگ یا مکمل های حاوی آن می توانند با تحریک فولیکول های مو رشد مو را تقویت کنند. فراموش نکنید که همیشه مکمل ها را طبق دستور پزشک مصرف کنید و حتما عوارض جانبی احتمالی را از قبل بررسی کنید.

آب پیاز

اگر بتوانید از عهده بوی آب پیاز برآیید، می توانید فواید آن را به طور چشم گیر مشاهده کنید. آب پیاز به عنوان درمان موفقیت آمیزی برای تقویت رشد مو نشان داده شده است. همچنین تصور می شود که آب پیاز باعث بهبود گردش خون می شود. مطالعات روی حیوانات نشان داده است که مصرف آب پیاز فاکتور رشد کراتین و جریان خون در کوتیکول ها را بهبود می بخشد. برای این کار می توانید چند پیاز را مخلوط کرده و آب آن را بگیرید. آب آن را به پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید حداقل 15 دقیقه بماند. سپس به طور معمول شامپو بزنید.

سخن آخر

اگر می خواهید رشد سلامت موهای خود را بهبود ببخشید، برنامه ای برای محافظت از موهای خود آماده کنید و ثابت قدم بمانید. به یاد داشته باشید که رسیدن به نتایج درمانی ممکن است چند ماه طول بکشد پس ناامید نشوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار