• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

راهکارهای مراقبت از مژه

بعضی از افراد دارای مژه های پر پشت و زیبا هستند بر خلاف برخی افراد دیگر به صورت ژنتیکی دارای مژه های کم پشت هستند . در هر صورت چه دارای مژه های بلند و پر پشت و چه مژه های کوتاه و کم پشت باشید باید از آن ها مراقبت کنید. مژه ها علاوه بر محافظت از چشم ها به صورت و چشم های شما زیبایی می بخشند. از این رو مراقبت از مژه ها یک امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. پس اگر قصد مراقبت از مژه های خود را دارید مطالب این مقاله را مطالعه کنید. اگر مژه های خود را بنا بر مراقبت نکردن درست از دست داده اید کاشت مژه می تواند پیشنهاد مناسبی برای شما باشد.

کاشت مو و کاشت ابرو از دیگر خدماتی هستند که توسط کلینیک مدرن ارائه داده می شوند.

 

مراقبت از مژه
روش های مراقبت از مژه ها

▪ مژه ها را با یک برس مژه، شانه بزنید . این کار باعث می شود که مژه های شما حالت بهتری بگیرند ، همچنین گردش خون در سطح مژه ها بیشتر می شود و فولیکول های مژه را تقویت می کند.

▪ پاک کردن آرایش در شب و مراقبت از مژه

هرچه مژه ها کمتر در معرض آرایش قرار بگیرند ، کمتر به آن ها آسیب وارد می شود . بنابر این بهتر است که شب قبل از خواب آرایش روی مژه های خود را به آرامی پاک کنید و از این طریق به مژه ها اجازه ی نفس کشیدن بدهید.

▪ داشتن تغذیه سالم

داشتن یک رژیم غذایی سالم نیز می تواند یکی دیگر از عامل های مهم برای داشتن مژه های بلند تر، ضخیم تر و پر پشت تر باشد. مژه ها نیز برای رشد نیاز به مواد معدنی و انواع ویتامین ها دارند، بنابر این برای کمک به رشد و تغذیه هر چه بهتر مژه ها مقدار زیادی میوه و سبزیجات سالم مصرف کنید.

▪ عدم استفاده از مژه های مصنوعی موقت

سعی کنید تا آن جایی که می توانید از مژه های مصنوعی موقت استفاده نکنید ، زیرا این مژه ها بر روی مژه های اصلی افراد چسبانده می شوند، این مژه ها علاوه بر این که چسب آن ها شیمایی است در هنگام جدا سازی آن ها ممکن است مژه های اصلی شما نیز همراه آن ها کنده شود، بنابر این برای مراقبت از مژه ها بهتر است از استفاده از مژه های مصنوعی خود داری کنید.▪

نقش استفاده از روغن کرچک در مراقبت از مژه

استفاده از روغن کرچک می تواند به شما در مراقبت از مژه ها کمک کند. روغن کرچک با خواص آنتی اکسیدانی که دارد سبب تغذیه و رشد مژه ها می شود. برای بهره بردن از خواص جادویی این روغن می توانید با یک برس تمیز مژه های خود را با روغن کرچک مرطوب کنید ، این کار را شب ها قبل از خواب انجام بدهید تا اثرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

 ماساژ پلک ها

یکی دیگر از روش هایی که می تواند در تقویت‌ و مراقبت از مژه ها تاثیر بگذارد ماساژ پلک ها است . ماساژ آرام پلک ها باعث تحریک فولیکول های مژه ها می شود و به رشد سریع آن ها کمک می کند‌.

▪ شیر

شیر منبع غنی از ویتامین و مواد معدنی است که تاثیر بسزایی در حجیم کردن مژه ها دارد. از این رو می توان از شیر به عنوان یکی از راه کار های مراقبت از مژه استفاده کرد.
قبل از خواب مقداری شیر را گرم کرده و به کمک پنبه مقداری از آن را به آرامی بر روی مژه ها و پلک های خود بزنید و پلک های خود را ماساژ بدهید. اجازه بدهید شیر جذب پوست شما شود و آن را تا صبح شستشو ندهید و بگذارید بر روی چشمان شما بماند.

▪ چای سبز

چای سبز دارای خواص فراوانی برای بدن و پوست و مو است . شما می توانید با مصرف چای سبز از خواص فلاونوئید ها بهره ببرید. توپ پنبه را به چای سبز آغشته کنید و آن را بر روی مژه های خود بمالید. چای سبز با تمیز کردن فولیکول ها سبب تسریع در رشد مژه ها می شود.
● چند توصیه خانگی برای تقویت مژه ها
▪ ملایم برخورد کردن با مژه ها
▪ استفاده از وازلین برای مرطوب کردن مژه ها
▪ استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون یا بادام
▪ عدم دستکاری مژه ها
▪ استفاده از ویتامین Bکمپلکس
▪ کاهش زمان استفاده از آرایش
▪ عوض کردن ریمل هر ۲ یا ۳ ماه یک بار برای جلو گیری از عفونت چشم ها
▪ استفاده از ماسک روغن تخم مرغ و لیمو

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار