• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

راهکارهای مراقبت از ابرو

ابرو ها قاب و سایه بان چشم های ما هستند. آن ها در زیبایی صورت ما نقش بسزایی دارند به گونه ای که هیچ فردی صورت خود را بدون ابرو نمی تواند تصور کند ، بنا بر این افراد تلاش می کنند از ابرو های خود مراقبت کنند و راه های مختلفی را برای محافظت از این هدیه زیبا امتحان می کنند. با توجه به این که ابرو یک فاکتور زیبایی است ما در این مقاله قصد داریم به بیان چند راه کار برای مراقبت از ابرو بپردازیم . اگر ابرو های خود را به دلیل عدم مراقبت از دست داده اید می توانید از خدمات کاشت ابرو بهره مند شوید.

مراقبت از ابرو

● عوامل ریزش ابرو

عوامل متعددی از جمله : بیماری های هورمونی، کم یا پر کاری تروئید ، اختلالات تغذیه ای، استفاده از مواد آرایشی بی کیفیت، استفاده بیش از اندازه از مو چین و… می تواند در بروز پدیده ی ریزش تاثیر بگذارد. می توان با شناخت و درمان عوامل ریزش مو از این پدیده جلو گیری کرد.

● چند راه کار برای مراقبت از ابرو

▪ تغذیه مناسب ابرو ها

ابرو ها نیز می توانند مانند موی سر از مواد معدنی و ویتامین های A,E,C که ویتامین های لازم و ضروری برای سلامت و رشد مو ها هستند بهره بگیرند. شما می تواند با قرار دادن این ویتامین ها در رژیم غذایی خود به مراقبت از ابرو ها کمک کرده و رشد آن ها را سریع تر کنید.

▪ عدم‌ استفاده از محصولات مراقبت از پوست در ناحیه ابرو

محصولاتی مانند ضد آفتاب و مرطوب کننده اگر با ناحیه ابرو برخورد داشته باشد ممکن است باعث ریزش ابرو شود. بنابر این از استفاده این محصولات در نواحی ابرو خود داری کنید.

▪ تقویت و مراقبت از ابرو با روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک یکی از راه حل های مناسب برای تقویت و مراقبت از ابرو است . این روغن شامل پروتئین ، ویتامین، اسید های چرب و آنتی اکسیدان هایی است که فولیکول های مو را تغذیه می کند. به منظور بهره بردن از خواص روغن کرچک می توانید با یک پنبه مقداری از این روغن را بر روی ابرو های خود مالیده و به مدت ۳ ثانیه آن ها را ماساژ بدهید . می توانید به مدت ۳۰ دقیقه روغن را بر روی ابرو های خود نگه دارید و سپس آن را با آب شستشو بدهید.

▪ ابرو های خود را به سمت پایین نکشید

بعضی افراد عادت دارند که ابرو های خود را به سمت پایین بکشند. این کار باعث می شود ابرو ها فرم افتاده بگیرند و این کار افتادگی پلک ها را نیز به دنبال دارد. برای این که ابرو های خوش فرمی داشته باشید هر روز آن ها را با یک برس تمیز به سمت بالا شانه بزنید.

● معرفی چند ماسک برای تقویت و مراقبت از ابرو

¤ ترکیب روغن کنجد، روغن رزماری و آب لیمو

مواد مورد نیاز

• ۲ قاشق غذا خوری روغن کنجد
• ۵ تا ۶ قطره روغن رزماری
• یک یا دو قاشق غذا خوری آب لیمو
مواد را مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را با یک‌ پنبه به ابرو های خود بمالید و بعد از نیم ساعت ابرو های خود را شستشو دهید.
این ماسک ابرو می تواند باعث تقویت و پر پشتی ابرو های شما شده و از آن ها مراقبت می کند.

¤ ترکیب روغن نارگیل، آب لیمو ترش، آب لیمو و روغن درخت چای

مواد مورد نیاز

• ۴ قاشق غذا خوری روغن نارگیل
• ۱ قاشق غذا خوری آب لیمو ترش
• ۱ قاشق غذا خوری آب لیمو
• ۱ قاشق غذا خوری روغن درخت چای
تمام مواد را داخل یک ظرف ریخته و آن را به خوبی مخلوط کنید سپس مخلوط به دست آمده را با یک پنبه به ابرو های خود مالیده و بعد از ۳۰ دقیقه آن را با آب خالی شستشو دهید.

● نکات قابل توجه هنگام برداشتن ابرو

▪ زمانی که پوست شما چرب و کثیف است برداشتن ابرو باعث التهاب پوست ، عفونت و جوش می شود. این کار را زمانی که پوست تان تمیز است انجام بدهید.
▪ در هنگام اصلاح ابرو های خود سعی کنید از روش هایی استفاده کنید که سبب ریزش زیاد ابرو نشود. به عنوان مثال : استفاده مکرر از موچین موجب آسیب رساندن به ریشه ابرو ها شده و سبب ریزش آن می شود. از این رو استفاده کمتر از موچین می توانید مراقب ابرو های خود باشید.
با رعایت این چند نکته ساده می توانید مراقب ابروهای خود باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار