• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

معایب قرص های لاغری

معایب قرص های لاغری

معایب قرص های لاغری از جمله موضوعات بسیار حائز اهمیت می باشد که در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی کامل آن بپردازیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

در تلوزیون یا ماهواره حتما شنیده اید که می گویند با استفاده از این قرص ها در مدت چند روز یا یک ماه به وزن دلخواه خود برسید همه این ها چیزی جز تبلیغات نیست و نباید به این موارد توجه داشته باشید. البته بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا روش های دیگری را انتخاب کنند که لیپوماتیک نمونه ای از آن ها می باشد. قرص های لاغری اصولا برای لاغری افراد در مدت بسیار کوتاه به وجود آمده اند و به سه روش در بدن عمل می کنند:

1- مورد اول سرکوب کردن اشتهای افراد

یکی از روش های لاغری این است که ما اشتهای خود را نسبت به غذا کم کنیم و اگر از این دارو ها استفاده کنیم این داروها باعث می شود که مواد شیمیایی بدن بهم بریزد و هورمون ها به مغز دستور سیری می دهد و همچنین این قرص ها ترشح هورمون ها را با ختلال روبرو می کند و این اختلال باعث می شود که گزارشات به درستی به مغز ارسال نشود.

همچنین این قرص ها باعث بهم خوردن باز جذب سروتونین می شود و اختلال در این هورمون باعث می شود که فرد سریع احساس سیری کند و این کار دارای عوارضی از جمله حمله ی عصبی و همچنین حمله قلبی می شود.

معایب قرص های لاغری

2- مانع از جذب چربی های مواد غذایی می شود

برخی از این قرص ها باعث می شود که چربی های موجود ر غذا بازجذب بدن نشود به این صورت که به چربی های موجود در مواد غذایی می چسبد و مانع از جذب آن ها به بدن می شود. مضراتی که در اثر این بلاکرها به وجود می آید:

این بلاکرها علاوه بر اینکه باعث می شود چربی جذب بدن نشود همچنین باعث می شود که جذب مواد مغذی موجود در بدن نیز با اختلال روبرو شود.

مورد دوم اینکه این بلاکرها با این که باعث می شود که چربی ها جذب بدن نشود همچنین باعث می شو که این چربی همچنان در بدن فرد باقی بماند و یکسری عوارض در بدن به وجود می آورد مانند ایجاد اسهال در فرد می شود.

3- افزایش متابولیسم

برخی از این قرص ها با استفاده از افزایش دادن میزان متابولیسم باعث کاهش وزن فرد و لاغری در وی می شوند. این قرص ها کاملا به صورت مصنوعی و با استفاده از موادی که دارند باعث سرعت بخشیدن به شکسته شدن مواد غذایی و همچنین تبدیل شدن آن ها به انرژی می شود. یکی از این مواد موجود در این قرص ها کافئین است ه باعث آزاد شن یکسری از هورمون ها در بدن می شود که آن ها میزان متابولیسم بدن را افزایش می دهند بعد از مدتی این کافئین در بدن بی تاثیر می شود و باید رفته رفته مقدار آن را افزایش داد تا اینکه بتواند تاثیر گذار باشد.

عوارض ناشی از این قرص ها

1- این قرص ها باعث ایجاد استرس در فرد می شود

این قرص ها در اکثر موارد باعث افزایش میزان کورتیزول در بدن می شود. کسانی که به طور معمول قبل از استفاده از این قرص ها دارای استرس و فشار هستند بعد از استفاده از این داروها میزان استرس و فشارشان افزایش پیدا می کند. برخی از این قرص ها به نام افدرین ار به طور مداوم با دوز بالا مورد استفاده قرار گیرد موجب برخی عوارض در بدن فرد می شود مانند تپش قلب ، سرگیجه ، استفراغ و از این قبیل موارد می باشد.

2- استفاده از این قرص ها موجب بی خوابی افراد می شود

قرص های لاغری مانند آن هایی که دارای کافئین هستند در افراد باعث افزایش ضربان قلب فرد و همچنین باعث افزایش سوخت و ساز در افراد می شود که این موارد باعث می شود که فرد دچار بی خوابی شود و در نهایت سیستم اینی فرد ضعیف می گردد و فرد دچار بیماری هایی مانند آنفولانزا یا سرماخوردگی می شود.و همچنین باید ذکر کنیم که بی خوابی چه بر اثر این قرص ها یا به علت دیگر در فرد موجب ایجاد چاقی می شو.

3- این قرص ها همچنین باعث افزایش  فشار خون در فرد می شود.

این قرصا باعث می شود که دمای بدن فرد افزایش پیدا کند و بعد از ان موجب افزایش سوخت و ساز چربی های بدن می شود. قرص لاغری افدرین باعث می شود که میزان ضربان قلب بیمار ازایش پیدا کند.

و در نهایت موجب مرگ میشود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار