• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بوتاکس در بارداری

  • بوتاکس چیست؟

بوتاکس در بارداری موضوعی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید. بوتاکس سم بوتولینوم است که بر روی عضلات تاثیر می گذارد و سبب فلجی یا کندی حرکت آن ها می شود ، می دانید که حرکت بیش از اندازه عضلات صورت باعث ایجاد چروک و خطوط بر روی پوست صورت می شود بنابر این یکی از روش هایی که می تواند در زیبایی چهره و بر طرف کردن این خطوط به شما  کمک کند بوتاکس است.

چروک های پیشانی و خطوط اطراف چشم که به خطوط پنجه کلاغی معروف اند مهمترین قسمت های صورت برای انجام بوتاکس هستند .

 چه کسانی شرایط انجام بوتاکس را دارند؟ آیا خانم های باردار می توانند بوتاکس انجام بدهند و انجام این عمل ( به دلیل این که بوتاکس از سم بوتولینوم است) برای جنین خطری ندارد؟ از آن جایی که جواب به این سوالات مهم است در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا انجام این فرآیند در این دوران خطر دارد یا خیر؟

  • بوتاکس در بارداری

در هنگام بارداری هورمون های زنان دچار تغییر و تحول می شود و ممکن است برای آن ها مشکلات پوستی نیز رخ بدهد که این مشکلات پس از بارداری ممکن است از بین برود ، دوران بارداری و شیر دهی دوران با ثباتی برای پوست شما نیست از این رو سعی کنید از انجام عمل بوتاکس بپرهیزید مگر به دلیل وجود یک ضرورت و آن هم بر اساس دستور پزشک باشد.

  • استفاده از سم بوتولینوم در بارداری برای جنین مضر است؟

تا کنون هیچ گونه آزمایشات گسترده ای بر روی زنان باردار و استفاده از این سم صورت نگرفته است و نمی توان به طور قطع گفت که استفاده از این سم در دوران بارداری خطری ندارد . همچنین میزان خطر و یا این که احتمال وجود خطر بستگی خود فرد و هفته های بارداری او دارد به همین دلیل بهتر است قبل از انجام بوتاکس در مورد هفته بارداری و شرایط خود با پزشک متخصص مشورت کنید.

  • آیا خانم هایی که از بارداری خود خبر نداشته اند و از بوتاکس استفاده کرده اند خطری جنین آن ها تهدید می کند ؟

هیچ دلیل قطعی وجود ندارد که بیان کند انجام دادن این خدمات پوست باعث به خطر انداختن جنین شده است . به کرات مادرانی بودند که بعد از زایمان متوجه شدند در آخرین نوبت انجام بوتا‌کس خود باردار بوده اند و کودکان سالم و زیبایی به دنیا آورده اند . بنابر این به طور قطع نمی توان پاسخ این سوال را بیان کرد.

  • شایع ترین عوارض بوتاکس در بارداری

در این قسمت می خواهیم به بیان برخی از عوارض شایع بوتاکس در دوران بارداری بپردازیم.

▪ پراکنده شدن سم بوتولینوم در بدن شخص باردار

هیچ گونه مدرک و شواهدی دلیل بر مضر یا بی ضرری این سم و عدم پخش ان در تمام بدن وجود ندارد از این رو برای جلوگیری از خطرات احتمالی نیز لازم است شخص باردار این کارا به بعد از زایمان موکول کند.

افزایش هورمون های بارداری

از عوارض استفاده از سم  بوتولینوم در بارداری می توان به مواردی مانند افزایش حجم خون و افزایش هورمون های بارداری اشاره کرد.

بوتاکس در بارداری

تولد کودک با وزن کم

بر اساس آزمایشات انجام شده بر روی حیوانات ، نشان داده شده است که تزریق سم بوتولینوم به حیوانات باردار سبب متولد شدن  کودکانی با وزن کم و در برخی موارد باعث مردن جنین شده است . ولی نمی توان به طور قطع این نتایج را به انسان و جنین او نسبت داد ولی بر اساس این شواهد بهتر است که زنان باردار از انجام بوتاکس در هنگام بارداری پرهیز کنند.

زیبایی طبعی در دوران بارداری

برخی زنان در دوران بارداری، انجام عمل بوتاکس را برای زیبایی صورت خود احساس نمی کنند ، زیرا در هنگام بارداری خطوطی بر روی صورت آن ها وجود دارد پر می شود و همچنین صورت مادران باردار درخشندگی خاصی دارد. بنابر این نیازی نیست که مادران در هنگام بارداری به تزریق بوتاکس برای زیبایی صورت خود روی آورند و احتمال ایجاد خطر را برای جنین خود به وجود آورند.

  • سخن پایانی

نمی توان به طور قطع در مورد اثرات و یا خطرات انجام بوتاکس در دوران بارداری حرف زد و همچنین نمی توان گفت که انجام بوتاکس در بارداری می تواند بر روی آموزش و هوش کودک تاثیر بگذارد یا خیر،  به هر حال برای آرامش خیال خودتان هم از انجام بوتاکس در دوران بارداری پرهیز کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار