• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

رینوپلاستی بینی استخوانی

رینوپلاستی بینی استخوانی

رینوپلاستی بینی استخوانی می تواند به روش های مختلف جراحی یا غیر جراحی صورت پذیرد. بینی افراد در انواع گوشتی، استخوانی، نیمه استخوانی و نیمه گوشتی قرار دارد که پزشک پس از تعیین نوع بینی فرد روش جراحی و ترمیم را انتخاب می نماید.بینی های استخوانی، بینی هایی هستند که دارای استخوان و غضروف محکمی بوده و پوست نازکی دارند؛ قوز بینی اغلب بر روی بینی استخوانی مشاهده می‌شود‌.

رینوپلاستی بینی استخوانی بدون جراحی وقتی صورت می گیرد که فرد بخواهد تغییرات جزئی مانند بالا رفتن نوک بینی یا از بین بردن قوز بینی را انجام دهد؛ اما اگر فرد بخواهد در بینی استخوانی تغییرات اساسی مانند کوچک شدن بینی، تغییر بینی به حالت فانتزی یا عروسکی، رفع انحراف بینی و بهبود تنفس را انجام دهد؛ باید حتما تحت عمل جراحی قرار بگیرد. با توجه به مشکل فرد و میزان تغییراتی که قرار است انجام شود جراحی به دو صورت باز و بسته انجام می شود.

جراحی باز بینی استخوانی

 رینوپلاستی بینی استخوانی به روش جراحی باز وقتی صورت می گیرد که قرار است در بینی فرد تغییرات اساسی و چشمگیر ایجاد شود. در این روش تیغه ها و پره های بینی برش خورده و به طور دقیق در آناتومی بینی تغییراتی پدید می آید.

در رینوپلاستی بینی استخوانی به روش جراحی بسته تیغه ها و پره های بینی هیچ برشی نخورده و تمامی برش ها در داخل بینی انجام می شود.

تسلط پزشک در این روش کمتر بوده و برای تغییرات جزئی روش بسته انجام می شود.

در هر دو روش جراحی باز و بسته پوست از غضروف و استخوان جدا می شود. در صورتی که غضروف و استخوان نیاز به تراشیده شدن داشته باشند؛ روش جراحی باز صورت می گیرد.

به دلیل اینکه غضروف و استخوان در جراحی تراشیده می شود و با تراش دادن تغییر شکل ایجاد می شود؛ عمل بینی استخوانی آسانتر از بینی گوشتی می باشد و نتایج این عمل مطلوب تر است.

رینوپلاستی بینی استخوانی

رینوپلاستی بینی استخوانی با لیزر

لیزر امروزه کمک زیادی به پیشرفت علم پزشکی کرده است؛ به کمک لیزر بسیاری از اعمال جراحی انجام شده و بسیاری از مشکلات مربوط به بیماری های چشم یا بیماری‌های استخوان و ستون و مفاصل یا بیماریهای پوستی درمان می شود.

شاید عبارت رینوپلاستی بینی استخوانی با لیزر را شنیده باشید و با توجه به اینکه از کاربرد لیزر در علوم پزشکی با خبر هستید؛ شنیدن این خبر لبخند شادی را بر روی لبان شما آشکار سازد؛ اما متاسفانه باید بگوییم با تمام پیشرفت هایی که لیزر در علم پزشکی داشته است در عمل جراحی بینی لیزر پیشرفت چندانی نداشته و این عبارت کاملاً تبلیغاتی می باشد.

منظور از رینوپلاستی بینی استخوانی با لیزر می‌تواند جوانسازی پوست بینی، از بین بردن لک و آکنه و آثار سوختگی باشد؛ اما نمی توان با لیزر تغییراتی مانند از بین رفتن قوز بینی یا بالا بردن نوک آن را انجام داد.

از بین بردن قوز بینی با روش های غیر جراحی

همانطور که گفته شد می توان تغییرات جزئی را بدون عمل جراحی بر روی بینی اعمال کرد.

اگر بینی شما از نظر اندازه و ظاهر مطلوب می باشد اما بر اثر عوامل ژنتیکی یا محیطی مانند ضربه خوردن بر روی بینی شما برآمدگی یا قوز ظاهر شده است؛ می‌توان با روش‌های غیر جراحی مانند تزریق فیلر و سوهان کشیدن یا رسپینگ ظاهر آن را بهبود بخشید.

در هنگام تزریق فیلر از ماده‌ای به نام کلسیم هیدروکسی اپتات یا اسید هیالورونیک استفاده می نمایند؛ تزریق این ماده بر روی بینی باعث صاف شدن و یکدست شدن ظاهر بینی می شود؛ اگر از نتیجه کار ناراضی بودید می توانید ظاهر بینی را به حالت اولیه خود برگردانید.

برای رفع قوز بینی به روش سوهان کشیدن پزشک یک برش خیلی کوچک بر روی سطح بینی ایجاد کرده با استفاده از سوهان های دندانه دار سطح استخوان را سوهان می کشد و قوز بینی را از بین می برد.

مراقبت بعد از عمل بینی استخوانی

بعد از عمل بینی ممکن است به دلیل تغییر در ساختار استخوان و غضروف و تراشیده شدن آنها دچار درد باشید؛ به همین جهت توصیه می شود تا از مسکن مصرف نمایید؛ این دردها کاملاً طبیعی بوده و بعد از چند روز از بین می روند.

کبودی و ورم تا دو هفته بعد از عمل طبیعی می باشد؛ برای کاهش ورم می توانید از کمپرس سرد استفاده نمایید.

برای شستن بینی بهتر است از سرنگ استفاده نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار