• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بیماری پسوریازیس چیست و نحوه کاشت مو در آن چگونه است؟

پسوریازیس چیست؟ مو، یکی از مهم ترین رکن های موجود در بدن انسان در جهت زیبایی بصری می باشد. همه مردم، چه زن و چه مرد، سالانه هزاران اقدام برای محتافظت، تقویت و یا ترمیم موهای خود انجام میدهند. ممکن است برخی مردم به دلایل مختلف، دچار کمبود یا کم پشتی مو شده باشند.

در این زمان، کاشت مو به کمک مردم می آید. در این روش، فولیکول‌های مو را از یک قسمت بدن به نام محل اهداکننده به قسمتی از بدن که به عنوان محل دریافت‌کننده نامیده می‌شود، برداشته می‌شود.

پسوریازیس یک بیماری پوستی است که باعث ایجاد بثورات همراه با لکه های خارش دار و پوسته پوسته می شود که بیشتر در زانوها، آرنج ها، تنه و پوست سر ایجاد می شود. می تواند دردناک باشد، با خواب تداخل داشته باشد و تمرکز را سخت کند.

این وضعیت چرخه‌هایی را طی می‌کند، برای چند هفته یا چند ماه شعله‌ور می‌شود و سپس برای مدتی فروکش می‌کند. ریزش مو می تواند در نتیجه پسوریازیس رخ دهد، زمانی که پوست سر دچار پسوریازیس می شود می تواند باعث خارش شدید شود و این می تواند منجر به ریزش مو شود که برای بیمار بسیار استرس زا است.

اگر بیمار شروع به خاراندن پوست سر در جایی که پسوریازیس دارد، می‌تواند منجر به عفونت و ریزش بیشتر مو شود. به طور کلی عوامل مختلفی در بروز و تشدید پسوریازیس موثر است. حتی ممکن است بیمار از بدو تولد به این عارضه دچار شود.

 

 

بیشتر بخوانید : کاشت مو در کلینیک زیبایی مدرن

 

اصلی‌ترین فاکتور‌های تشدید‌کننده این عارضه عبارتند از:

  • عوامل ژنتیکی،
  • استرس،
  • تغییرات هورمونی،
  • عفونت‌های ناشی از جراحی،
  • مصرف برخی دارو‌ها،
  • اضافه وزن بیش از حد،
  • مصرف الکل و دخانیات.

اما با تکیه بر علم نوین جدید، پیدایش روش های نوین کاشت مو این سد از جلوی این نوع بیماران برداشته شده است. در دنیای امروزه، امکان کاشت مو برای این بیماران نیز فراهم شده است. خوشبختانه، اگر موهای خود را هم برای همیشه از دست داده باشید نیز پیوند مو امکان پذیر است. فقط می تواند در فاز غیرفعال زمانی که وصله ها پاک شده اند انجام شود. شما هیچ علامتی را تجربه نمی کنید.

 

 

پسوریازیس

 

برای کاشت مو، ابتدا نمونه ای از پوست سر فرد گرفته می شود و برای آزمایش به آزمایشگاه فرستاده می شود تا مشخص شود علت ریزش مو پسوریازیس است یا خیر. سپس پزشک مربوطه با توجه به بانک موی فرد و شرایط وی اقدام به کاشت مو می کند و بیمار باید در بازه های زمانی ماهانه برای نمونه گیری مجدد به کلینیک مراجعه کند و پس از گذشت شش ماه از کاشت، بیمار. باید برای معاینه نهایی، پزشک باید بررسی کند که آیا فولیکول های کاشته شده در این بیماران رشد طبیعی خود را آغاز کرده اند یا خیر. سپس پس از انجام آزمایشات نهایی، عمل کاشت مو انجام می شود. فقط باید توجه داشت که در کاشت مو برای بیماران پسوریازیس  بانک مویی صد در صد طبیعی همرنگ و هم جنس با موهای اصلی افراد تهیه می شود.

 

بیشتر بخوانید : کاشت ابرو در کلینیک زیبایی مدرن

 

روش های کاشت مو مناسب افراد پسوریازیس

روش FUT:. در این روش از طریق ایجاد برش در پشت سر بیمار مرحله برداشت فولیکول‌ها انجام می‌شود. پس از آماده‌سازی، امکان انتقال گرافت‌ها به ناحیه پیوند وجود دارد. برش ضخیم در بانک مو وجود ندارد.

روش FUE : این روش از طریق برداشت فولیکول‌های پیوندی در آن به‌صورت نقطه‌ای انجام می‌شود. هیچ زخم، برش و بخیه‌ای در این روش وجود ندارد. نتایج حاصل از این دو روش کاملا یکسان است و مو‌ها حالت طبیعی دارند.

 

روش FUE (استخراج واحد فولیکولی)

روش FUT (پیوند واحد فولیکولی/نوار)

·         متداول ترین روش

·         مردان در مقیاس نوروود تا 5 رتبه بندی شده اند

·         برای کسانی که از کلوئید یا اسکار بد رنج می برند بهتر است

·         می تواند موهای کوتاه در پشت داشته باشد

·         عوارض کمتر

·         20 درصد از بیماران این روش را انجام می دهند

·         مناسب زنان

·         نیاز به پوشیدن موها در پشت بیشتر است

·         مقیاس لودویگ و ساوین برای زنان

·         آسیب کمتری به پیوندها وارد می شود

 

شما می توانید با متخصصان ما در مدرن کلینیک در رابطه با هزینه های این عمل، پروسه و هر سوال دیگر د ذهنتان مشورت بگیرید و خود را برای یک زندگی زیباتر با زیبایی موهایتان آماده کنید. ما مجرب ترین ها را برای شما آماده کرده ایم. همچنین شما میتوانید به صورت تلفنی با پشتیبان های ما در مدرن کلینیک در تماس باشید.

 

منبع : www.nhs.uk

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار