• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

موخوره چیست؟

 آیا می دانید موخوره چیست؟ آیا از مشکل موخوره رنج می برید؟ آیا می خواهید به کمک راهکارهایی از این مشکل پیشگیری کنید؟

در میان مشکلات و بیماری های مربوط به مو، یکی از شایع ترین این بیماریها را می توان موخوره در نظر گرفت که تعداد اشخاصی که از این مساله رنج می برند در جامعه بسیار زیاد هستند که در میان جنسیت های مختلف، بانوان بیشتر با این مشکل مواجه می شوند.

موخوره چیست؟

درمان موخوره چگونه است؟

موخوره به نوعی از بیماری های مربوط به مو گفته می شود که به علت ضعیف شدن کوتیکول های مو و شکنندگی موها ایجاد می شود. موخوره باعث می شود که موها به مرور زمان چند شاخه شوند و این چند شاخه شدن از انتهای مو شروع می شود و اگر مورد درمان قرار نگیرد، به بخش های بالا تر مو نیز سرایت می کند.

شما میتوانید درباره کاشت مو و انواع روش های آن با ما همراه باشید.

چه عواملی باعث می شوند که موخوره ایجاد شود؟

به صورت کلی مسائل و عواملی که باعث بروز موخوره می شوند، بسیار متعدد هستند و از جمله مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خشک شدن بیش از حد موها و کمبود آب مورد نیاز برای مو
  • استفاده از شامپوهایی که به صورت تهاجمی هستند و بسیار قوی می باشند
  • شستشوی بیش از حد موها
  • استرس زیاد
  • رنگ کردن بیش از حد مو
  • استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو
  • شانه زدن بیش از حد موها
  • و…

راه های پیشگیری از موخوره چیست؟

در صورتی که قصد دارید تا از بروز موخوره و ابتلا به آن جلوگیری کنید، تنها باید از مواردی که در قسمت فوق برای شما عزیزان ذکر کردیم، پرهیز کنید و به آنها توجه کنید.

به عنوان مثال: برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد که منجر به موخوره می شود، باید به میزان کافی در طول روز آب بخورید تا رطوبت موها تامین شود و یا برای جلوگیری از عوارض سشوار و اتو مو باید مصرف این دو وسیله برای آراستن موها را کم کنید.

همجنین در صورتی که قصد دارید از موخوره جلوگیری کنید نباید به میزان بسیار زیادی از رنگ مو و یا دکلره استفاده کنید.

علاوه بر این مسائل برای پیشگیری از ابتلا به موخوره می توانید پیش از حمام از روغن نارگیل استفاده کنید و بعد از آن نیز از روغن آرگان استفاده نمایید. نوک گیری کردن موها به صورت ماهیانه نیز کمک زیادی به جلوگیری از بروز موخوره می کند و باعث می شود که رشد موهای شما افزایش پیدا کند.

درمان موخوره چگونه است؟

راه های پیشگیری از موخوره-درمان موخوره

برای درمان کردن موخوره نیز مانند پیشگیری از آن روش های زیادی وجود دارد.

کوتاه کردن مو

برای درمان موخوره یکی از موثرترین و بهترین راه ها این است که سریعا موهای خود را تا جایی که دارای موخوره است، کوتاه کنید زیرا با انجام این کار مو خوره سریعا برطرف می شود و امکان پیشروی آن گرفته می شود.

استفاده از ماسک آلوئه ورا

برای درمان موخوره میتوانید از ماسک آلوئه ورا نیز استفاده کنید. برای استفاده از ماسک آلوئه ورا باید موهای خود را به ژل به دست آمده از گیاه آلوئه ورا آغشته کنید و سپس بعد از گذشت سی دقیقه آن را بشویید.

ماسک آبلیمو

همچنین برای دریافت نتیجه بهتر می توانید یک قاشق آبلیمو را با روغن زیتون و روغن کرچک ترکیب کنید و سپس آن را بر روی موهای خود بزنید. استفاده از این ماسک به میزان دو الی سه مرتبه در هفته لازم است.

استفاده از ماسک ماست

ماسک ماست از دیگر راه های درمان مو خوره بدون کوتاهی مو است که در این صورت باید دو الی سه قاشق ماست را به صورت مستقیم بر روی موهای خود بگذارید و به آرامی موها را ماساژ دهید.

سپس بعد از گذشت بیست الی سی دقیقه موهای خود را با شامپو ملایم شست و شو دهید.

کلام پایانی

در انتهای این مطلب که در خصوص موخوره بود، باید به شما عزیزان بهترین کلینیک زیبایی مدرن را معرفی کنیم که این کلینیک می تواند برای شما عزیزان تمامی خدمات پوست و مو را انجام دهد.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با مراقبت از مو به دست آورید می توانید از مقالات درج شده در این وبسایت استفاده کنید و با مطالعه آنها اطلاعات کافی و مورد نیاز خود را به دست آورید .

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار